Gå til innhold

Alejandro Fuentes får platekontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er det bestemt at idol-Ali skal gi ut plate til høsten. Sikkert mange fans som er glade for det :-) Han var min favoritt, men jeg glemte ham like fort som han dukket opp...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet
Han var min favoritt, men jeg glemte ham like fort som han dukket opp...

samma her.. men når eg høre han igjen tenke eg at eg får gåsehud:)

Skrevet

Han har en stemme som er utrolig deilig å høre på!

Kan nok være cd'n hans finner veien hjem til meg ;-)

Skrevet

Tror nok den finner veien hjem hit og. Såframt den ikke blir en sånn superpoplistecd.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk ikke lov å glemme han, han spilte gitar og sang på skoleavslutninga vår, så ga rektor han en klem (damerektor) og alle plystret og hoiet, jeg har aldri følt meg blant så mange NISSER før :-x

Gjest kenneth
Skrevet
Han var min favoritt' date=' men jeg glemte ham like fort som han dukket opp...[/quote']

Ja, hvor mange går det på dusinet av den type "artister"? 343940? (flere?) :)

Gjest Emera
Skrevet

Som Kakemonster sier lenger oppi her, det spørs hva slags musikk han gir ut. Jeg tror nok at Idol-konseptet

er med på å skape ørten-på-dusinet-syndromet, fordi det er så vanvittig kommersielt.

Jeg tror dessverre at Idol har like "stor" betydning for en artistkarriere som Grand Prix...

Skrevet

Jeg tror "Ali" har mye bedre utsikter for å lykkes enn f.eks Jorun.

Han skiller seg ut syns jeg, det gjør bare Jorun på scenen, og ikke på plate!

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med Lene!

Gleder meg til å høre platen hans :)

Gjest Mito24
Skrevet

Den CD-en kommer jeg til å kjøpe dagen etter at Carl I. Hagen vinner OL-gull i sleggekast.

Skrevet

Jeg har ikke store troen på Ali. Syntes ikke at han er så bra som alle skal ha det til. Jorun er bedre. Hun har bare hatt problemer med stemmebåndene. Jeg kommer heller til å kjøpe hennes cd.

Skrevet

jeg syns ali har en utrolig nydelig stemme og jeg gleder meg til å høre plata hans!!

Gjest kenneth
Skrevet

Men, hvorfor kjøpe CD'en til folk som rekker en milliard andre artister til knærne? Jeg fatter det ikke. Jorun er ille. Det samme gjelder jo han Ali-karen. Man må nå en gang få gjøre som man vil, men hvorfor i all verden skal et Idol-program få noen til å kjøpe musikk? Fordi de er kjekke å se på? Da kunne jeg jo kjøpt den evt. plata til hu Tone?-dama som var i finalen.

Hvem av dere som har tenkt å kjøpe en Idol-CD har f.eks. hørt om Midnight Choir? P3's musikksjef, Håkon Moslet, har beskrevet stemmen til Paal Flaata (vokalisten) som "stemmen som får menn til å gråte og kvinner til å dåne". Så, hvis du ønsker å høre en stemme som INGEN av Idol-deltakerne NOENSINNE kommer til å komme i nærheten av - så kjøp en MC-plate. Flaata har forresten også gitt ut en soloplate nylig.

Hvorfor kaste bort pengene på middelmådigheter når man kan få ekte vare for samme pris? Jeg fatter det bare ikke.

Gjest Murron
Skrevet

Hvem av dere som har tenkt å kjøpe en Idol-CD har f.eks. hørt om Midnight Choir? P3's musikksjef, Håkon Moslet, har beskrevet stemmen til Paal Flaata (vokalisten) som "stemmen som får menn til å gråte og kvinner til å dåne". Så, hvis du ønsker å høre en stemme som INGEN av Idol-deltakerne NOENSINNE kommer til å komme i nærheten av - så kjøp en MC-plate. Flaata har forresten også gitt ut en soloplate nylig.

Hvorfor kaste bort pengene på middelmådigheter når man kan få ekte vare for samme pris? Jeg fatter det bare ikke.

Vel, hva synger Midnight Choir da? jeg har nå aldri kjøpt en cd fordi personen har en fin stemme. Jeg kjøper den pga. musikken! Så det kommer veldig an på sjanger også da..

Alejandro er knallbra! Han fikk min stemme hele veien, men jeg er glad for han ikke vant. Da har han kanskje bedre sjangse til å gi ut noe "ikke-så-idol" liksom.. for det funker ikke! Se bare på Kjartan ifjor.. Stakkars mann.. kjente jo ikke igjen stemmen hans engang på plata..

Så kan Jorun bare gi ut det hun vil! Var gøy ei jente vant da.. :-)

Skrevet

Jeg liker stemmen hans kjempegodt. Men vet ikke om jeg kommer til å kjøpe noen plate. Dette fordi jeg ikke har helt tro på at låtvalget blir bra nok.

Gjest kenneth
Skrevet

Vel, hva synger Midnight Choir da? jeg har nå aldri kjøpt en cd fordi personen har en fin stemme. Jeg kjøper den pga. musikken! Så det kommer veldig an på sjanger også da..

Alejandro er knallbra! Han fikk min stemme hele veien, men jeg er glad for han ikke vant. Da har han kanskje bedre sjangse til å gi ut noe "ikke-så-idol" liksom.. for det funker ikke! Se bare på Kjartan ifjor.. Stakkars mann.. kjente jo ikke igjen stemmen hans engang på plata..

Så kan Jorun bare gi ut det hun vil! Var gøy ei jente vant da.. :-)

Midnight choir spiller vel ganske mørke låter. Det stod "rock" i en av artiklene jeg slo opp, men det blir kanskje litt misvisende i deres tilfelle, da det ikke akkurat er særlig "rocka".

Denne artikkelen gir vel en bra pekepinn på hva man kan vente seg: http://web3.aftenbladet.no/kultur/plate/ar...ticle201518.ece

Last ned noen låter. Kan anbefale "Sisters of Mercy" (ganske rocka faktisk) og "Gypsy Rider" (nydelig!)

Jeg synes det er synd at folk på ren "refleks" kjøper en plate basert på så tynt grunnlag som Idol. Det er forskjell på å se på Idol, og det å like en plate uten show og trynefaktor. Grunnen til at de får gi ut plate, er fordi plateselskapet vet det finnes Idol-fanatikere som ønsker å forlenge Idol-opplevelsen ved å kjøpe en CD. Bare for å oppdage at det kombinasjonen Idol og Flopp er så godt som bankers.

Det er mange som mener musikk er ferskvare. Vel, de om det. God musikk har ingen holdbarhetsdato. Det er vel neppe mange Idol-plater som spilles om 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...