AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Jeg er litt lei meg og trist fordi samboer sin familie unntak svigermor har møtt vår lille sønn på snart 8 måneder. Dette har vært veldig sårt og veldig veldig vanskelig for meg, og oss som familie og det har nesten ødelagt familielivet vårt. Samboer har tatt avstand fra de og han snakker aldri om de. Jeg hadde en konflikt med svigermor for 1 år siden, og dette resulterte i noen stygge meldinger og null kontakt over en lengre periode. Jeg spesielt og henne har beklaget oss, men svigermor blandet inn sine foreldre i konflikten og hennes foreldre og henne blandet inn resten av onkler, tanter, og søskenbarn. Konflikten var mellom meg og henne, og selv om ingen andre var nevnt eller hadde noe med dette å gjøre så har hennes far og stemor valgt å fryse oss helt ut. Etter fødsel ble de invitert her hjemme for å hilse på babyen men de fortalte samboer at de heller ønsket å se bilde av babyen framfor å komme på besøk. De inviterte samboer uten meg og jeg fikk et sammenbrudd da dette var rett etter fødsel og de ordnet et helvete for oss som ferske foreldre til en nydelig liten gutt med utfrysning og ryktespredning. Alt for å ødelegge! Jeg synes dette er trist da familien vår er liten og skjør fra før, og vi har verken kontakt med alle da mange bor i andre land, og noen er døde osv. Jeg synes det er skuffende at voksne mennesker kan la sitt inngripen i andre drama ødelegge forholdet til et uskyldig barn! Min mor er også helt sjokkert over dette, og hun har blitt rasende på de som følger av dette. Deres familie har i følge andre splittet og hersket i familien lenge, og de elsker å ordne drama noe de virkelig har fått til! De har nesten rasert et familieliv takket være de. Min svigermor har latet som «ingenting» i ettertid å jeg har hatt litt problemer med å stole på henne i ettertid. Hun er litt spesiell og hun har ikke snakket om dette i det hele tatt da hun har veldig nært forhold til sin familie til vanlig. Først nå snakket jeg med henne om dette da jeg syntes det var litt rart at hun kom på besøk til oss som om ingenting hadde skjedd, og jeg lurte på hva hun mente om dette, og hun sa at hun syntes det var synd. Hun hadde prøvd å fått flere til å prate med familien sin men de ønsket ikke å hilse på barnet.. Min svigermor har god kontakt med sin familie og jeg er fortsatt litt sint på henne for at hun har blandet inn utenforstående folk som overhode ikke har noe med en konflikt å gjøre, hun har visst hva dette kunne ha ført til tidligst så jeg føler hun nærmest har prøvd å saboterte familielivet vårt i det stille. Nå tar svigermor mye kontakt og hun nærmest er desperat etter kontakt og hun skjuler ikke at hun ønsker mer kontakt, noe jeg synes er hyggelig men jeg synes det er vanskelig å tilgi dramaet hun har stelt i stand som nesten ødela en hel familie.. Jeg klarer ikke å plassere henne helt dessverre, og dette har resultert i at vi har våre familiemedlemmer vi slepper inn på oss mer enn andre og ikke, noe vi trives med fordi vi har mistet tillit til flere❤️ Anonymkode: 2605e...775 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Du virker blind for din egen rolle i dette. Anonymkode: 04454...5c6 12
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tar svigermor mye kontakt og hun nærmest er desperat etter kontakt og hun skjuler ikke at hun ønsker mer kontakt, noe jeg synes er hyggelig men jeg synes det er vanskelig å tilgi dramaet hun har stelt i stand som nesten ødela en hel familie.. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spesielt Kanskje du bør ta en prat med resten av familien, dette må jo ha vært voldsomme greier?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Må bare spørre siden du sier flere i familien bor i utlandet: er dere etnisk norske begge to? Kan du si noe mer om konflikten? Det er vanskelig å komme med noen råd når vi ikke vet noe om hva det handlet om. Anonymkode: b52d7...ed8 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Hva skal jeg si. Som 16 åring kranglet jeg stygt med moren min av god grunn. Hele familien min gikk i mot meg etter det. Da jeg ble 17 forsøkte jeg å ordne opp, forholdet mellom meg og moren min var det jeg ordnet opp i. For det var kun krangel mellom meg og henne. I et par år møttes vi som om ingenting hadde skjedd mens resten av familien holdt avstand. I ny og ne forsøkte jeg med de også, men møtte bare en vegg av negativitet. Da jeg var 20 brøyt moren min med meg fordi hun mente at jeg var psykisk syk. Da viste det seg at hun hele veien hadde lagt opp til at resten av familien skulle være meg. Hun la også frem til de etterpå at jeg hadde brutt med henne. 25 år gammel så blir jeg gravid første gang og tar kontakt med alle pga dette uskyldige barnet som ikke har noe med noen krangel å gjøre. Moren min vil ikke ha noe med meg eller barnet å gjøre. 3 stk ville møte han, men alle 3 brøyt kontakt innen det første året. Med nummer to et par år senere så har jeg behandlet de som luft. Min krangel mellom meg og moren min som 16 åring handlet om hennes voldelige adferd og alt det stygge hun noen gang har kalt meg. Veldig mange grove hendelser i barndommen som jeg hadde behov for å konfrontere henne med. Vet ikke om ts forstår hva jeg vil med dette, men med slike mennesker så kan det aldri bli en stor lykkelig familie. Det du har nå er det du alltid kommer til å ha. Én krangel er for lite til å skape slike avstander, derfor må det foregå mer enn du vet. Anonymkode: 5d10b...090 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Ser man normale familier med ellers godt samhold så bryter man ikke kontakten slik av en krangel. I hvert fall ikke slik at de nekter kontakt med et lite barn. Anonymkode: 5d10b...090 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Vel, altså, DU har jo involvert egen mor? Anonymkode: fa39f...be8 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 Ts her Jeg ble skuffet over svigermor fordi hun hadde vært veldig negativ og lite støttende til meg i en periode jeg trengte en del støtte. Hun nektet å hjelpe meg å samboer når vi trengte mest hjelp og var i en sårbar situasjon, og hun fortalte foran meg at hun ikke ønsket å bli bestemor da hun mente hun var for ung(55 år gammel) svigermor har bare samboer og ingen andre og hun var ikke grei mot exen til samboer, og heller ikke imot meg. Derfor ballet det på deg og det ble dårlig stemning og vips ble det tension mellom oss og vipps ble det en krangel og vi sendte noen stygge meldinger til hverandre. Jeg har beklaget meg og lagt ballen død,(selv om jeg aldri klarer å se menneske skikkelig som en god person igje ) Hun har fått hele sin familie imot meg Anonymkode: 2605e...775 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker blind for din egen rolle i dette. Anonymkode: 04454...5c6 Hva tenker du? Ts Anonymkode: 2605e...775 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, Dævendøtte skrev: Kanskje du bør ta en prat med resten av familien, dette må jo ha vært voldsomme greier? De vil ikke prate med meg, og to stykker har bestemt seg for at de misliker meg og derfor skal de fryse meg ut som de har gjort mot mange andre før meg. (Resten av familien sier de ønsker kontakt og de tar ikke like mye parti som dem, men de er blitt påvirket og de har blitt fortalt mye om meg) De sprer rykter og det første de fortalte til mine foreldre da de møttes var at de aldri måtte ha noe kontakt med moren til svigermor fordi hun var gal! Det visste seg at moren til svigermor er den snilleste av dem alle! Anonymkode: 2605e...775 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, altså, DU har jo involvert egen mor? Anonymkode: fa39f...be8 Min mor ønsker ingen drama og de tar ingen parti selv om de støtter meg innerst inne. Min mor reagerte på at de ikke kom å besøkte babyen etter vi kom hjem fra sykehuset da de var de eneste som ikke var der. I tillegg kom de ikke til julen og ikke i dåpen, på den måten ble min mor «involvert» fordi hun lurte på hvor i all verden de hadde blitt av henn da de ikke sendte så mye som et gratulasjonskort! Ja, min mor blir lei seg over hennes datter blir fryst ut og hersket med rett etter en fødsel. Og det er ikke ok at dette går utover et uskyldig barn! Jeg har ikke blandet inn noen, men folk reagerer veldig på at familiemedlemmer ikke hilser på en baby Anonymkode: 2605e...775 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser man normale familier med ellers godt samhold så bryter man ikke kontakten slik av en krangel. I hvert fall ikke slik at de nekter kontakt med et lite barn. Anonymkode: 5d10b...090 De er ingen normal familie dessverre.. Jeg fikk nettopp vite at de har hersket og herjet vilt i alle år med flere før meg. Siste offer før meg var samboeren til sønnen som de ikke ønsket kontakt med! Hun ble også fryst ut og de prøvde febrilsk å få sønnen til å gå ifra henne, noe som de lyktes med til slutt Før der igjen nektet de flere venner kontakt etter mye uro og krangling Så har de stort hat til exen til bestefaren! Hun er bannlyst, svartmalt, utestengt og snakket så mye stygt om og til at folk tar ikke kontakt med henne overhode lengre! De forteller tilogmed til folk som ikke har møtt henne at damen er psykisk syk og gal og at de må holde seg langt unna henne! De er som en liten klan! Jeg og min familie har reagert på de fra dag 1! De har advart oss mot mange, og de snakker mye stygt om andre foran oss, og de har gjort et dårlig rykte av seg selv med dette. Men synd at dette skulle gå utover et barn! Stakkars de tenker jeg. Babyen min er for liten til å forstå noe av de enda, men kanskje det er like greit at jeg skåner henne for slike mennesker som de. Hva om de plutselig hadde begynt slik mot barnet vårt en dag.. Anonymkode: 2605e...775 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De vil ikke prate med meg, og to stykker har bestemt seg for at de misliker meg og derfor skal de fryse meg ut som de har gjort mot mange andre før meg. (Resten av familien sier de ønsker kontakt og de tar ikke like mye parti som dem, men de er blitt påvirket og de har blitt fortalt mye om meg) De sprer rykter og det første de fortalte til mine foreldre da de møttes var at de aldri måtte ha noe kontakt med moren til svigermor fordi hun var gal! Det visste seg at moren til svigermor er den snilleste av dem alle! Anonymkode: 2605e...775 Dette høres jo ut som en håpløs situasjon, og den ene virker ikke bedre enn den andre. Her hadde jeg nok levd mitt eget liv og ikke gjort noen forsøk på forsoning eller forklaring. Noen ganger blir jeg litt matt over hva slags situasjoner noen klarer å havne opp i, selvforskyldt eller uforskyldt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 Det må være en sorg å oppleve og du skal tillate deg selv å sørge over utfrysingen og tapte familierelasjoner for deg og barnet ditt. Det er svært tungt å være den som holder døren åpen for så å oppleve å bli avvist gang på gang. Man må bare sette strek til slutt. Legg forventningene på aller laveste nivå, ikke ta kontakt med dem. Ikke snakk dårlig om dem. Gjør hyggelige ting med dem du vet er glad i deg og fokuser på det. Anonymkode: 3e6c6...6b8 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De er ingen normal familie dessverre.. Jeg fikk nettopp vite at de har hersket og herjet vilt i alle år med flere før meg. Siste offer før meg var samboeren til sønnen som de ikke ønsket kontakt med! Hun ble også fryst ut og de prøvde febrilsk å få sønnen til å gå ifra henne, noe som de lyktes med til slutt Før der igjen nektet de flere venner kontakt etter mye uro og krangling Så har de stort hat til exen til bestefaren! Hun er bannlyst, svartmalt, utestengt og snakket så mye stygt om og til at folk tar ikke kontakt med henne overhode lengre! De forteller tilogmed til folk som ikke har møtt henne at damen er psykisk syk og gal og at de må holde seg langt unna henne! De er som en liten klan! Jeg og min familie har reagert på de fra dag 1! De har advart oss mot mange, og de snakker mye stygt om andre foran oss, og de har gjort et dårlig rykte av seg selv med dette. Men synd at dette skulle gå utover et barn! Stakkars de tenker jeg. Babyen min er for liten til å forstå noe av de enda, men kanskje det er like greit at jeg skåner henne for slike mennesker som de. Hva om de plutselig hadde begynt slik mot barnet vårt en dag.. Anonymkode: 2605e...775 Det er faktisk det beste, at barnet slipper å vokse opp i slikt drama. Anonymkode: 5d10b...090 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 I hovedinnlegget skriver du sønn, nå skrev du nettopp «henne».. Anonymkode: cddf3...4d7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I hovedinnlegget skriver du sønn, nå skrev du nettopp «henne».. Anonymkode: cddf3...4d7 Det er faktisk ikke viktig. Hvorfor er kjønnet det store og viktige her? Anonymkode: 5d10b...090 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke viktig. Hvorfor er kjønnet det store og viktige her? Anonymkode: 5d10b...090 Fordi det skaper forvirring. Det er ikke lett og følge med på hvem som er hvem når kjønn og relasjon byttes om i hytt og vær. Anonymkode: ba4b4...a03
Hotwife Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 Men hvorfor i all verden ønsker du kontakt med denne familien? Hva er det du sørger over? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå