AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Nå sendte skolen melding at de har fått beskjed om skjerpede krav til kontroll og oppfølging. De krever nå at barna sitter ved PC kl 8:30 og begynner jobbing, og at foreldrene organiserer dagen som vanlig skoledag til kl 14. Foreldrene skal da gå gjennom temaer, hjelpe barna med å løse oppgaver osv osv. Jeg har fulltid hjemmekontor og flere andre barn. Jeg har ikke tid til å være lærer på fulltid og samtidig gjøre min vanlige jobb. Trodde at det ble vist forståelse for dette, men neida, her skjerpes det. Fyfaen. Anonymkode: 78d97...7eb 13
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Oi, ca hvor bor dere? Ikke hørt noe her i Vestfold.. Anonymkode: 61749...886
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Da hadde jeg sendt læreren en melding, om at jeg har en jobb som må prioriteres og. Måte på hva vi skal finne oss i 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7b6af...adb 21
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Har lærene hos dere undervisning over nett? Anonymkode: 070e6...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Slik har vi organisert oss hele tiden. Det mest utfordrende er å ha nok arbeid til hele dagen. Det blir mindre styr med strenge rutiner. Leggetid og opp samme tid hele veien. Skal være forskjell på hverdager og helg, også i disse tider. Glade vi ikke skal tilbake riktig ennå. Hjemmekontor i kjelleren og jobber når det passer meg og barna. Huset er strøkent og maten er god. Elsker dette. Håper på sikt at vi får ta lange ferier siden vi beviser at barna får den pedagogiske oppfølging de trenger Anonymkode: 06a24...a54 11
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik har vi organisert oss hele tiden. Det mest utfordrende er å ha nok arbeid til hele dagen. Det blir mindre styr med strenge rutiner. Leggetid og opp samme tid hele veien. Skal være forskjell på hverdager og helg, også i disse tider. Glade vi ikke skal tilbake riktig ennå. Hjemmekontor i kjelleren og jobber når det passer meg og barna. Huset er strøkent og maten er god. Elsker dette. Håper på sikt at vi får ta lange ferier siden vi beviser at barna får den pedagogiske oppfølging de trenger Anonymkode: 06a24...a54 Hvordan får du gjennomført hjemmekontor samtidig med å undervise barna? Har du full arbeidsdag? Anonymkode: 070e6...9d4 12
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du gjennomført hjemmekontor samtidig med å undervise barna? Har du full arbeidsdag? Anonymkode: 070e6...9d4 Tar igjen det tapte ettermiddag og helg. Så fleksibel arbeidsdag. Opplegget fra skolen har ikke krevd undervisning, de spør når de trenger hjelp, men først etter å prøve å finne ut av det sammen. Anonymkode: 06a24...a54
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lærene hos dere undervisning over nett? Anonymkode: 070e6...9d4 Nei. Anonymkode: 78d97...7eb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik har vi organisert oss hele tiden. Det mest utfordrende er å ha nok arbeid til hele dagen. Det blir mindre styr med strenge rutiner. Leggetid og opp samme tid hele veien. Skal være forskjell på hverdager og helg, også i disse tider. Glade vi ikke skal tilbake riktig ennå. Hjemmekontor i kjelleren og jobber når det passer meg og barna. Huset er strøkent og maten er god. Elsker dette. Håper på sikt at vi får ta lange ferier siden vi beviser at barna får den pedagogiske oppfølging de trenger Anonymkode: 06a24...a54 Ikke alle er supermennesker som deg. Anonymkode: 78d97...7eb 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle er supermennesker som deg. Anonymkode: 78d97...7eb Er ikke supermenneske, bare streng. Anonymkode: 06a24...a54 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke supermenneske, bare streng. Anonymkode: 06a24...a54 Du er supermenneske. Jeg er også streng. Men jeg har ikke krefter til å være på beina og i aktivitet 20 timer i døgnet hver dag. For øvrig krever jobben at jeg er tilgjengelig 8-16. Jeg kan derfor ikke utsette jobbingen til kveld. Anonymkode: 78d97...7eb 21
GammelKaktus Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 Sånn har vi hatt det hele veien, bare at vi har oppmøte om morgenen der alle sier hei, prater litt og så begynnert vi skoledagen her hjemme. Og hos oss så har det vært et forslag til hvordan dagen skal legges opp og ikke et krav, utenom morgenmøte hver dag 0830. Så har de oppgavene sine og så må vi sende inn bildet av det de har gjort i et fag hver dag. En dag engelsk, en dag matte osv... De må jo gjøre noe så de ser at ting blir gjort tenker jeg og barna er fornøyde med ordningen og tilbakemeldinger fra lærer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Sånn har vi hatt det hele veien, bare at vi har oppmøte om morgenen der alle sier hei, prater litt og så begynnert vi skoledagen her hjemme. Og hos oss så har det vært et forslag til hvordan dagen skal legges opp og ikke et krav, utenom morgenmøte hver dag 0830. Så har de oppgavene sine og så må vi sende inn bildet av det de har gjort i et fag hver dag. En dag engelsk, en dag matte osv... De må jo gjøre noe så de ser at ting blir gjort tenker jeg og barna er fornøyde med ordningen og tilbakemeldinger fra lærer. Her er oppgaver i alle fag hver dag. Pluss temaer som vi foreldre skal gå gjennom med barna. Kontakt med lærer 10 minutter per uke på video. Anonymkode: 78d97...7eb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik har vi organisert oss hele tiden. Det mest utfordrende er å ha nok arbeid til hele dagen. Det blir mindre styr med strenge rutiner. Leggetid og opp samme tid hele veien. Skal være forskjell på hverdager og helg, også i disse tider. Glade vi ikke skal tilbake riktig ennå. Hjemmekontor i kjelleren og jobber når det passer meg og barna. Huset er strøkent og maten er god. Elsker dette. Håper på sikt at vi får ta lange ferier siden vi beviser at barna får den pedagogiske oppfølging de trenger Anonymkode: 06a24...a54 Slik har vi også organisert oss- forskjell på hverdag og helg, faste rutiner og tider ved pc, leksebord osv. Likevel er ikke resultatet det samme, gitt. Muligens på grunn av to søsken i barnehagealder som er ganske krevende, og en jobb med mye møtevirksomhet der jeg må være på til gitte tider, ikke når det passer familien. Eldstemann har ADHD og klarer ikke å organisere seg selv til tross for at han straks er tenåring. Da kan ikke all organisering i verden redde skolehverdagen. Jeg håper de åpner enten barnehage eller småskole snart, i det minste, for dette er ikke faglig forsvarlig. Anonymkode: d2535...222 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er oppgaver i alle fag hver dag. Pluss temaer som vi foreldre skal gå gjennom med barna. Kontakt med lærer 10 minutter per uke på video. Anonymkode: 78d97...7eb Hvilke tema må foreldrene gå gjennom? Vi har også oppgaver som skal leveres inn daglig og videomøter hver uke. Anonymkode: 06a24...a54
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke tema må foreldrene gå gjennom? Vi har også oppgaver som skal leveres inn daglig og videomøter hver uke. Anonymkode: 06a24...a54 Nye temaer i norsk, matte, engelsk, kunst og håndverk, musikk osv. Anonymkode: 78d97...7eb
GammelKaktus Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er oppgaver i alle fag hver dag. Pluss temaer som vi foreldre skal gå gjennom med barna. Kontakt med lærer 10 minutter per uke på video. Anonymkode: 78d97...7eb Vi og har oppgaver i alle fag hver dag, men skal kun sende inn bilde av en fagoppgave om dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Da hadde jeg sendt læreren en melding, om at jeg har en jobb som må prioriteres og. Måte på hva vi skal finne oss i 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7b6af...adb Barna har lovbestemte krav på undervisning og opplæring. Det er ikke slik at du kan ignorere barnas skolegang kun fordi skolene har stengt. Anonymkode: d89cc...d79 6
Hmmmmmm Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 Er dette et barn som går i 1 til 4 klasse? Hvis ikke så kan det være en stund til de kan komme på skolen.
GammelKaktus Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke tema må foreldrene gå gjennom? Vi har også oppgaver som skal leveres inn daglig og videomøter hver uke. Anonymkode: 06a24...a54 Hos oss så legger lærer ut video av seg selv som forklarer nye temaer innen naturfag, matte, norsk eller engelsk. Veldig underholdende videoer faktisk, virker som om lærerne og savner elevene sine 3
Anbefalte innlegg