Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg leier et hus sammen med to andre, men det er fire soverom. Nå har jeg funnet ut at huseier har vært der og overnattet imens vi alle var borte. Dette er vel ikke lov? Hva kan jeg gjøre?

Redigerer for å si at vi er tre stykker i et kollektiv - der det er et soverom ledig. Ikke at vi leier hele huset på deling. Beklager at det ble formulert feil først - det var fordi jeg ikke trodde det hadde noe å si.

Endret av uten
Klarere
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg ville ha gjort var å si ifra om at dette ikke er ok.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lov i det hele tatt!  Hadde krevd 2 husleier tilbakebetalt eller så blir det polisanmeldt.

Anonymkode: 459d9...118

• Liker 11
Skrevet

Nå skal vi flytte ut snart, og lurer på om det betyr at huseier skaper kvalme evt når det skjer da? Om vi gjør noe med det nå?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, uten skrev:

Nå skal vi flytte ut snart, og lurer på om det betyr at huseier skaper kvalme evt når det skjer da? Om vi gjør noe med det nå?

Lager kvalme?  Huseier har gjort noe som er ulovlig så politianmeldt,  skaff advokat å gjør som advokaten sier.

Hadde aldri godtatt at huseier gjorde noe sånt uansett om jeg sku flytte eller ikke! Tenk på de som skal flytte inn etter dere da? 

Anonymkode: 459d9...118

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppdaget du det?

Anonymkode: ce827...df4

• Liker 2
Skrevet

Jeg kom hjem om morgenen og da var de der

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart. Bor de i samme huset eller et helt annet sted?

Skrevet

De bor et helt annet sted. Vet ikke hvorfor de var her.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, uten skrev:

De bor et helt annet sted. Vet ikke hvorfor de var her.

Var dette til så stor ulempe for deg at du føler du trenger masse penger for tort og svie?

Anonymkode: c1c70...c1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da holder du igjen leie for de dagene de var der. Og gjentar det seg så anmelder du for innbrudd.

Om jeg hadde leid en bil av Avis og oppdaget at Avis gikk og hentet bilen mens den stod parkert og kjørt rundt med den, hadde jeg blitt forbannet.

Anonymkode: 4be60...347

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, uten skrev:

Så ekkelt.

Står depositum på ordentlig depositumskonto?

Anonymkode: baf7a...6b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt melding om at dette hverken er greit eller lov, si at dere gjerne ønsker en kompensasjon for dette. Dere får håpe han kanskje kommer med et godt forslag selv, om ikke så får dere foreslå noe selv.

Jeg har også vært borti huseiere som bruser inn døra for å vise den fram til folk som vil på visning, virker som mange tror de kan gjøre hva de vil så lenge de eier plassen..

Jeg ville delt husleia på antall dager, trekt fra de dagene de var der samt strøm og vann om dere betaler det. De har helt sikkert brukt dopapir, kjøkkenutstyr, kanskje stasj på badet som tilhører dere? Hvis han er grei så slipper dere unna med halv husleie denne mnd.

Anonymkode: 8b4bc...94e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Brukte huseier det soverommet som ikke er utleid? 

Anonymkode: ee0b5...77e

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var dette til så stor ulempe for deg at du føler du trenger masse penger for tort og svie?

Anonymkode: c1c70...c1b

Jeg har ikke sagt jeg skal be om penger? Men det er jo ulovlig, vel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva ble sagt da du kom hjem? Var huseier klar over at dere ikke var hjemme på dette tidspunktet? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, uten skrev:

Hei!

Jeg leier et hus sammen med to andre, men det er fire soverom. Nå har jeg funnet ut at huseier har vært der og overnattet imens vi alle var borte. Dette er vel ikke lov? Hva kan jeg gjøre?

Det er innbrudd!... 

Anonymkode: d9846...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, uten said:

Hva sa du/de da du oppdaget dem?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brukte huseier det soverommet som ikke er utleid? 

Ja, men også våre ting på kjøkkenet og badet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde anmeldt umiddelbart, det de har gjort er innbrudd. Hvis politiet ikke henlegger saken så kan det hende de får seg en støkk og ikke gjør det samme mot neste leieboer.

Anonymkode: a750d...901

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...