AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Sønnen min på snart 1.5 år går i en utrolig bra barnehage. Men nå har vi flyttet og det tar 15 min å kjøre dit. Har derfor søkt og fått plass i en barnehage som ligger 50 meter unna. Men nå begynner jeg å bli så usikker på om jeg skal takke ja til plassen. Problemet at jeg er gravid med termin i slutten av august. Må ta keisersnitt så ungen kommer litt før. Dette blir jo så og si samtidig med oppstart i ny barnehage. Jeg er redd for at det blir for mye endringer på en gang. Og tenk om han ikke trives i den nye barnehagen? Alternativt er å vente et år så kan begge ungene begynt på likt i den nye barnehagen. Det er bare én småbarnsavdeling der så de kommer sammen. Mannen min jobber borte, så det meste av henting og bringing blir på meg. Redd for at det blir stess med to unger ut og inn av bilen, særlig den første tiden etter keisersnittet. Trenger virkelig råd her! Må bestemme meg i morgen... Anonymkode: 0e65c...b76
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Hvis jeg tenker på hva som er best for sønnen din, så hadde jeg ikke byttet barnehage. Hva som er best for deg er det bare du som kan svare på. Har du et nettverk som kan stille opp og hjelpe deg? Gode naboer, familie? Kan mannen din bytte jobb og få noe som er nærmere hjemmet? Anonymkode: 9748e...bb3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Ojoj, ehm... Jeg jobber i barnehage selv og kan bare si at hvis jeg var fornøyd så ville jeg beholdt plassen. 15min i bil er ikke så lenge og du skal uansett vøre hjemme med minsten. Ja, det blir litt stress med keisersnittet i bilen, men kan du få litt hjelp? Jeg hadde beholdt plassen, men det er bare fordi jeg hører så mange som er misfornøyd med barnehagen og jeg vet at det jobber så mange dårlige kjerringer i barnehagene at jeg ville vært redd for å få en av dem. 😛 Anonymkode: 58f9b...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ojoj, ehm... Jeg jobber i barnehage selv og kan bare si at hvis jeg var fornøyd så ville jeg beholdt plassen. 15min i bil er ikke så lenge og du skal uansett vøre hjemme med minsten. Ja, det blir litt stress med keisersnittet i bilen, men kan du få litt hjelp? Jeg hadde beholdt plassen, men det er bare fordi jeg hører så mange som er misfornøyd med barnehagen og jeg vet at det jobber så mange dårlige kjerringer i barnehagene at jeg ville vært redd for å få en av dem. 😛 Anonymkode: 58f9b...0b8 Haha, for et dårlig språk, jaja, hadde dårlig tid til å skrive. Sorry! Anonymkode: 58f9b...0b8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Jeg har hatt et kvarters kjøretur til barnehagen i 5 år nå. Både med et og to barn. Også etter keisersnitt. Og det har gått helt supert. Aldri vært noe problem. Etter de to første ukene etter keisersnittet, begynte jeg å levere eldste. Hadde bilsete som jeg kunne feste på vogn så slapp å ta minsten ut og inn av bilsetet Anonymkode: 220f9...dd7 1
Ellevill Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Jeg ville forhørt meg i nabolaget om folk er fornøyd med den som er 50 meter unna. Og om de er det, ville jeg byttet. Uten tvil. Da får barna også sannsynligvis raskt venner i nabolaget gjennom barnehagen. Barn omstiller seg raskt, og det blir sikkert en grei overgang om dere er der på besøk flere ganger før oppstart, knytter noen kontakter og tar hensyn til barnet i prosessen. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Vil tro det blir ganske stor overgang for største å få småsøsken og samtidig miste det trygge i en kjent (og god?) barnehage.. jeg ville unngått å skifte barnehage akkurat nå. Anonymkode: 29d9d...295 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Går det an å besøke barnehagen når ting har roet seg litt såklart og barnehagene har kommet inn i de nye rutinene for å se hvordan det er der og hvordan barnet liker seg med de voksne der? Anonymkode: b1b26...81f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå