AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Hver dag spyr det ut artikler og tall om korona, det er ikke bra for alle å lese alt som står skrevet. Antall døde etc, vi vet heller ikke om hvordan dette viruset egentlig fungerer. Alt er bare synsing, for de fleste er det ufarlig. Mens for noen kan det være dødelig, så det viktig å ikke ha for intimt kontakt med hvem som helst. Samt ikke nyse/hoste rundt andre mennesker. Mange blir skremt av ting de leser, som igjen skaper frykt mentalt som igjen skaper dårlig immunforsvar. Så det burde heller opprettes en egen kanal på tv, egen nettside KUN for korono-nyheter/info så man kan gå dit for oppdatere seg. Nå i dag kjempe alle om å levere nyheter desperat, bedre om kun en kanal tar seg av dette. Anonymkode: 7dea0...7c7 5
SoWhat? Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Dette rådet leste jeg for en god stund siden. Velg en til to nyhetskilder og la være å lese resten. Ikke følg med på alt av spekulasjoner og diskusjoner. Som du skriver, vi vet lite, men spekulasjoner går høyt. Flere her inne også som skriver dramatisk, spekulativt og konspiratorisk. Lite vits i å lese det. Så er enig med deg, og håper folk skjønner å bruke fornuften så mye at en skåner seg selv fra å gruble på absolutt alt en leser. Det er veldig lite konstruktivt dere 3
abc123detvardet Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 1. Det er vel ikke akkurat så mye bedre med kun én informasjonskanal. 2. Folk må lære seg å være kildekritiske 3. Nei, alt er ikke synsing. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Jeg hører på det myndighetene sier og ser på vanlige nyheter. De sier fortsatt hold avstand, vask hendene og hold deg mest mulig hjemme. Jeg får bare mere angst enn jeg har til vanlig hvis jeg skal lese om alt folk skriver om temaet. Og det virker som at enkelte mennesker spesielt på diskusjonsforum nesten synes det er gøy å skremme opp folk med uttalelsene sine. Media sin jobb er jo å skrive om ting folk vil lese, ikke glem det. Anonymkode: bc5c8...daa 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Enkelte her inne er jo helt gale, og prøver å overgå hverandre i dommedagsprofetier. Som stort sett bare er tull de har lest på en random webside. De som faller inn under denne kategorien vil neppe endre seg, men dette er nok et godt råd til de mer moderate Anonymkode: 7ad6d...89d 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Selv har jeg 2 i familien som jobber som lege på offentlig sykehus. Min egen konklusjon er at dette er et influensavirus som rammer de svakeste hardest, for de fleste helt ufarlig. Så vaske hender, holde avstand. Evt munnbind utendørs blant andre mennesker er godt nok. 1meters avstand er jo latterlig, pga smitten sprer mye lenger enn det. Så munnbind ute blant folk er nok beste løsning, briller i tillegg. Om du virkelig skal beskytte deg 🙂 Anonymkode: 7dea0...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Nå er jeg redd det ville by på en del juridiske problemer å skulle sensurere mediadekningen, så tviler på at det er noe realistisk alternativ. I tillegg vil det vel gi alle konspirasjonsteoretikerne vann på mølla ("de prøver å skjule sannheten!!!"). Men når det er sagt, så ja, mediedekningen er en katastrofe. De plukker ut det mest sensasjonspregete og kjører hardt ut med det, men ignorerer eller nevner bare i forbifarten motstridende informasjon. Tar alt som kommer fra media om dagen med en klype, eller et par kilo, salt. Mer saklig og balansert informasjon finner man på f.eks FHI's hjemmesider. Nei, de vet ikke alt de heller, men det innrømmer de da også, som man ser hvis man leser det som står der. Anonymkode: 99fdd...6c6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Holder meg til sendingene på NRK og pressekonferansene, ser noen minutter hver dag for å holde meg oppdatert. Sjekker ellers FHI.no hvis jeg lurer på detaljer om noe. Det holder lenge. Nettavisene er mye klikkbait og lite nyttig, egentlig. Anonymkode: 83f38...efd
Million Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 Jeg har begynt å droppe nyhetene enkelte dager, eller skummer bare fort over overskriftene og ser kanskje en video fra nyhetene på NRK sånn kjapt. Men alt sammen, all elendigheten og alt det skumle... det gjør meg søvnløs. Må skjerme meg litt en stund, før jeg orker å se "alle" nyheter hver dag igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Foretrekker å lese alt og bruke sannsynlighetsvurdering som rettesnor. Skjønner ikke hvorfor folk er så redd for å lese seg opp på saker og gjøre opp egne meninger og vurdere hva som er mest reell fakta. Å stikke hodet i sanden har aldri vært til noen nytte. Anonymkode: 6ff0d...200
Anbefalte innlegg