Gå til innhold

Skulle registrere meg hos nav, kom opp feil informasjon, hadde du godtatt dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si du jobber som sykelpleier, du blir permittert og skal registrere deg. Sykepeleierjobben har du hatt i veldig mange år. Når du skal registrere deg står du oppført som hjelpepleier. ( Nav har fått det registrert av tidligere arb giver )

Jeg gir så beskjed til nav, og eneste svar jeg får er: kontakt tildigere arbeidsgiver.

Kan ikke forstå at de har lov til å registrere falske opplysninger om folk på den måten. Buker mange år, penger og ressurser på å ta høyere utdannelse. I tillegg så står det i deres eget lovverk: dersom feile opplysninger registrers kan det bli straffet med mulkter.

Den tidligere sjefen har gitt meg for lite lønn i alle år, hatt en oppførsel som har skremt meg, til slutt ble jeg syk.

Det er feile tall hos skatteetaten, det er feile opplysninger hos nav.

Anonymkode: 575d0...3d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en sak som må tas med arbeidsgiver. Om du er innmeldt i en fagforening, så ville jeg begynt å ta kontakt med tillitsvalgte, også kan man jobbe seg videre derifra. NAV har ingen mulighet å blande seg inn i det forholdet mellom dere.

Anonymkode: 0f87f...b45

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt usannsynlig ut å bli permittert som sykepleier.. bør jo i så fall kunne få jobb på timen et annet sted. 

Anonymkode: d4397...c49

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres helt usannsynlig ut å bli permittert som sykepleier.. bør jo i så fall kunne få jobb på timen et annet sted. 

Anonymkode: d4397...c49

TS jobber ikke som sykepleier, men har brukt det som eksempel.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La oss si du jobber som sykelpleier, du blir permittert og skal registrere deg. Sykepeleierjobben har du hatt i veldig mange år. Når du skal registrere deg står du oppført som hjelpepleier. ( Nav har fått det registrert av tidligere arb giver )

Jeg gir så beskjed til nav, og eneste svar jeg får er: kontakt tildigere arbeidsgiver.

Kan ikke forstå at de har lov til å registrere falske opplysninger om folk på den måten. Buker mange år, penger og ressurser på å ta høyere utdannelse. I tillegg så står det i deres eget lovverk: dersom feile opplysninger registrers kan det bli straffet med mulkter.

Den tidligere sjefen har gitt meg for lite lønn i alle år, hatt en oppførsel som har skremt meg, til slutt ble jeg syk.

Det er feile tall hos skatteetaten, det er feile opplysninger hos nav.

Så du har fått for lite lønn i alle år, du har visst det men ikke gjort noe med det? At skatteetaten har riktig tall er faktisk ditt ansvar også. 

Anonymkode: b5020...0b0

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere arbeidsgiver har gitt meg en utfyllende attest om hva jeg har vært ansatt som.

Når det står i regelverket til NAV, styrt av norsk folketrygdlov men også forvatningsloven, så sier det seg selv at det er ulovlig.

Sykepleier/hjelpepleier brukte jeg som et eksempel. 

Jeg har fått en ny menneskelig, ærlig og rettferdig arbeidsgiver og jobber nå under vanlige forhold, (slik som de fleste tross alt gjør ) og gi feile opplsysninger om mitt arbeidsforhold til skatteetaten må tidligere arbeidsgiver ta på sin kappe, det ble gjort bak min rygg, selvfølgelig burde jeg undersøkt mer, men var vel utslitt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du har fått for lite lønn i alle år, du har visst det men ikke gjort noe med det? At skatteetaten har riktig tall er faktisk ditt ansvar også. 

Anonymkode: b5020...0b0

Jeg visste om det for sent ja, og var vel utslitt, det handlet mer om og overleve.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en sak som må tas med arbeidsgiver. Om du er innmeldt i en fagforening, så ville jeg begynt å ta kontakt med tillitsvalgte, også kan man jobbe seg videre derifra. NAV har ingen mulighet å blande seg inn i det forholdet mellom dere.

Det er overhodet intet forhold, og det vil aldri bli noe forhold.

Har papirer som NAV må forholde seg til, det er kriminelt og la være, har krav på rettsikkerhet jeg som alle andre, dessuten kan de ikke overstyre lov om folketrygd. Ei heller skatteetaten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet intet forhold, og det vil aldri bli noe forhold.

Har papirer som NAV må forholde seg til, det er kriminelt og la være, har krav på rettsikkerhet jeg som alle andre, dessuten kan de ikke overstyre lov om folketrygd. Ei heller skatteetaten.

Som sagt før så er dette en sak mellom deg og din arbeidsgiver. Om du ønsker å ta det videre, så må du sette i gang en sak mot din arbeidsgiver. Dette kan gjøres via f.eks fagforeningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du fikk for lite lønn, burde du jo oppdaget da, ikke flere år etterpå. 
Om jeg hadde meldt meg ledig nå og arbeidsgiver har oppgitt at jeg jobbet som hjelpemann og ikke lastebilsjåfør, kan jeg ikke forstå at det skal være noe å lage en sak av. Jeg får betalt som andre lastebilsjåfører og da må gjerne arbeidsgiver skrive at jeg er prostituert i papirene sine. 

Hva stod det i attesten fra denne arbeidsgiveren da? 

Anonymkode: 7151c...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt før så er dette en sak mellom deg og din arbeidsgiver. Om du ønsker å ta det videre, så må du sette i gang en sak mot din arbeidsgiver. Dette kan gjøres via f.eks fagforeningen. 

Vet du hva, skal ikke gå i dybden her, men vedkommende har svindlet til de grader, tatt loven i egne hender og fått millionbøter sv kommunen som selv gikk til etterforskning.

Så det er ingen sak, vedkommende har jo selv attestert tidligere arbeidsforhold med det jeg arbeidet som. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du fikk for lite lønn, burde du jo oppdaget da, ikke flere år etterpå. 
Om jeg hadde meldt meg ledig nå og arbeidsgiver har oppgitt at jeg jobbet som hjelpemann og ikke lastebilsjåfør, kan jeg ikke forstå at det skal være noe å lage en sak av. Jeg får betalt som andre lastebilsjåfører og da må gjerne arbeidsgiver skrive at jeg er prostituert i papirene sine. 

Hva stod det i attesten fra denne arbeidsgiveren da? 

Alel faktiske arbeidsforhold, og riktig yrkestittel med det jeg hadde arbeidet som.

Så klart det ikke skal stå fakske opplysninger om deg i offentlige papirer, det er jo dokumentforfalskning.

Selvfølgelig kjemper jeg for egne rettigheter, folk kan ikke bare trampe på andre som de vil. Vi har rettsikkerhet her i landet.

Du kan la være og svare, er ikke interessert i dialog med noen som faktisk mener dette er normalt, min feil og noe jeg burde godta.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alel faktiske arbeidsforhold, og riktig yrkestittel med det jeg hadde arbeidet som.

Så klart det ikke skal stå fakske opplysninger om deg i offentlige papirer, det er jo dokumentforfalskning.

Selvfølgelig kjemper jeg for egne rettigheter, folk kan ikke bare trampe på andre som de vil. Vi har rettsikkerhet her i landet.

Du kan la være og svare, er ikke interessert i dialog med noen som faktisk mener dette er normalt, min feil og noe jeg burde godta.

Forfalskning ja...har arbeidsgiver tjent noe på denne forfalskningen (som like gjerne kan være en punchefeil)? Har du tapt noe på det? Nei? 
Hva mener du om barnevernet og 5G da? Det siste er kartleggingsspørsmål for å se om det i det hele tatt er vits i å diskutere med deg. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forfalskning ja...har arbeidsgiver tjent noe på denne forfalskningen (som like gjerne kan være en punchefeil)? Har du tapt noe på det? Nei? 
Hva mener du om barnevernet og 5G da? Det siste er kartleggingsspørsmål for å se om det i det hele tatt er vits i å diskutere med deg. 

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi deg, vi har rettvesen vet du, som regel så fungerer det slik som det skal her i landet, Du bare trekker konklusjoner og bruker faktisk tåkelegging, i tillegg litt victimblaming: se om det går an å diskutere med deg.

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hei - tittel kommer fra en yrkeskode som er registrert i lønnssystemet. Det har ingen betydning for deg egentlig, brukes kun til statisikk mot SSB. Man kan forresten sjekke dette selv i Altinn/mitt NAV under min arbeidsgiver/arbeidsforhold.

At/hvis du har fått for lite lønn må du ta opp med arbeidsgiver, helst så fort som mulig.

Hva mener du med at skatteetaten har fått feil opplysninger? Har ikke arbeidsgiver innberettet all lønn du har fått utbetalt? Det blir i såfall "svart arbeid" og er selvfølgelig ulovlig. Men dette er du selv ansvarlig for å sjekke ved levering av skattemelding. Og hvis det stemmer så vil jo også skattegrunnlaget bli feil og du vil antageligvis få tilbakebetalt skatt? (Som jo er feil da...)

Anonymkode: 086b5...2d4

• Liker 2
Skrevet

Er jo ikke NAV som registrerer disse opplysningene. Det er arbeidsgiver som rapporterer i AA-registeret. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Jif skrev:

Er jo ikke NAV som registrerer disse opplysningene. Det er arbeidsgiver som rapporterer i AA-registeret. 

Ja, da har tidligere arbeidsgiver rappotert feil i AA-registeret med vilje.

Jeg har fått attest fra tidligere arbeidsgiver som bekrefter hva jeg faktisk har jobbet som, og arbeidsoppgaver, til AA- registeret har tidligere arbeidsgiver rappotert noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke be legekontoret rette dette for deg? Siden hvem som helst kan rette det? Nav henter opplysninger fra et register, de endrer de ikke med mindre de blir endret i registeret. 

Spoiler

Spoiler

Anonymkode: 54e42...898

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei - tittel kommer fra en yrkeskode som er registrert i lønnssystemet. Det har ingen betydning for deg egentlig, brukes kun til statisikk mot SSB. Man kan forresten sjekke dette selv i Altinn/mitt NAV under min arbeidsgiver/arbeidsforhold.

At/hvis du har fått for lite lønn må du ta opp med arbeidsgiver, helst så fort som mulig.

Hva mener du med at skatteetaten har fått feil opplysninger? Har ikke arbeidsgiver innberettet all lønn du har fått utbetalt? Det blir i såfall "svart arbeid" og er selvfølgelig ulovlig. Men dette er du selv ansvarlig for å sjekke ved levering av skattemelding. Og hvis det stemmer så vil jo også skattegrunnlaget bli feil og du vil antageligvis få tilbakebetalt skatt? (Som jo er feil da...)

Anonymkode: 086b5...2d4

Jeg har jobbet som pedagogisk leder i mange år, og fått lønn som barnehageassistent.

Dette kam bevises, det hjelper ikke ta det opp med tidligere arbeidsgiver da vedkommende lager egne lover og regler.

Skatteetaten har fått feile lønnsgrunnlag på meg, i tillegg er det mer her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...