AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 "På ett område anbefalte Helsedirektoratet imidlertid ikke å slippe opp bremsen. «I områder med stor smitte bør barnehager, barneskoler og fritidsordning fortsatt være stengt», anbefalte de. I rapporten skriver direktoratet videre at «Oslo har en vesentlig høyere forekomst (av koronasmitte) enn resten av landet». Av de totalt 6.488 bekreftede smittetilfellene i Norge til nå, er 1.926 påvist i Oslo. Regjeringen trosset Helsedirektoratets anbefaling, og helseminister Bent Høie var tydelig på at regjeringen ønsker minst mulig forskjeller mellom kommunene." Takk skal dere ha, regjering. Tusen takk. Vi får beskjed om å høre på fagfolkene, kanskje dere skal gjøre det også da? Jeg håper kong Raymond har baller til å dra i nødbremsen her. Osloskolen og barnehager kan vente litt til spredningen har roet seg mer. 😡🤬 https://www.tv2.no/nyheter/11373454/ Anonymkode: f1f52...fa1 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Jeg håper tv2 følger dette videre opp. Saken står i grell kontrast til gårdagens intervju med barneombud inga bejer eng på Dagsrevyen. Barneombudet ba bekymrede foreldre ikke la seg styre av frykt, men i stedet «lytte til fakta». Anonymkode: 7dd58...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Stor smitte? Befolkning kontro bekreftedesmittede? Vi har ingen stor smitte i Norge. Legger vi til mørketall er vi helt i den spede begynnelsen. Anonymkode: 3d61e...3b7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Jeg synes også det er merkelig at Oslo-skolene skal åpne igjen, og barnehagene. Men det er kanskje i Oslo at det er flest barn som har det vondt hjemme, og dermed har mest behov for skolegang? Og at de veier dette behovet tyngst? Jeg synes skolestart burde vært belønning til enkelt kommuner som har klart å følge FHIs anbefalinger så godt at smittetallene har holdt seg lave. Ikke et nasjonalt vedtak. Anonymkode: 26e43...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Høie kom med noen fraser om at det ikke kunne være stengt i en kommune og åpen i en annen, for det ville skapt vanskeligheter for folk som bodde i den ene kommunen og jobbet i den andre. Jeg tør påstå at de fleste som bor i Oslo jobber i Oslo. Og hvis de hadde utvidet til å holde stengt i hele Oslo og Viken så hadde de løst det (ikke)-problemet for 99,3%. At det må være like regler for hele landet er piss. Anonymkode: f1f52...fa1 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høie kom med noen fraser om at det ikke kunne være stengt i en kommune og åpen i en annen, for det ville skapt vanskeligheter for folk som bodde i den ene kommunen og jobbet i den andre. Jeg tør påstå at de fleste som bor i Oslo jobber i Oslo. Og hvis de hadde utvidet til å holde stengt i hele Oslo og Viken så hadde de løst det (ikke)-problemet for 99,3%. At det må være like regler for hele landet er piss. Anonymkode: f1f52...fa1 Det er nok mange som jobber i Oslo som bor i Bærum og andre steder utenfor kommunen. Men jeg er enig i at dette er et gigantisk ikke-problem. Anonymkode: 7dd58...3ab
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er merkelig at Oslo-skolene skal åpne igjen, og barnehagene. Men det er kanskje i Oslo at det er flest barn som har det vondt hjemme, og dermed har mest behov for skolegang? Og at de veier dette behovet tyngst? Jeg synes skolestart burde vært belønning til enkelt kommuner som har klart å følge FHIs anbefalinger så godt at smittetallene har holdt seg lave. Ikke et nasjonalt vedtak. Anonymkode: 26e43...6b4 Veldig mange barn i Oslo har det godt hjemme 🙂 Det er synd å «straffe» disse fordi myndighetene ikke greier å ta vare på utsatte barn. Anonymkode: 7dd58...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: "På ett område anbefalte Helsedirektoratet imidlertid ikke å slippe opp bremsen. «I områder med stor smitte bør barnehager, barneskoler og fritidsordning fortsatt være stengt», anbefalte de. I rapporten skriver direktoratet videre at «Oslo har en vesentlig høyere forekomst (av koronasmitte) enn resten av landet». Av de totalt 6.488 bekreftede smittetilfellene i Norge til nå, er 1.926 påvist i Oslo. Regjeringen trosset Helsedirektoratets anbefaling, og helseminister Bent Høie var tydelig på at regjeringen ønsker minst mulig forskjeller mellom kommunene." Takk skal dere ha, regjering. Tusen takk. Vi får beskjed om å høre på fagfolkene, kanskje dere skal gjøre det også da? Jeg håper kong Raymond har baller til å dra i nødbremsen her. Osloskolen og barnehager kan vente litt til spredningen har roet seg mer. 😡🤬 https://www.tv2.no/nyheter/11373454/ Anonymkode: f1f52...fa1 Men hvorfor skal barnehager og skoler holde stengt? Spiller ingen rolle at det er stor smitte i samfunnet når "det er liten fare for at barn blir syke og smitter videre". Eller spiller det faktisk en rolle allikevel nå? Anonymkode: c6bd8...11f
Anbefalte innlegg