AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Jeg hadde uttak for 3 dager siden, og fikk telefon i fra klinikken i dag. 14 egg ut, 13 befruktet. 2 stk. har delt seg "greit", mens 1 egg ser bedre ut. Fikk ingen klassifisering utover dette. Noen som har vært borti tilsvarende tilfelle, og kan si meg noe om utfallet? Håpefull...... Vil også høre om andres uttak Hvor mange fikk du ut, befruktet, delte seg, satt inn og fikk du noen på frys? Anonymkode: 73fde...bed
Patriotpaula Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Det ble et kraftig fall fra 13 befruktet til 3 som har delt seg (hvis jeg forstår deg rett?) - men det kan være mer enn nok med tre egg Når er det tenkt at det skal settes inn? Første uttak: 15 ut, 1 befruktet (blasto). Toppscore, men mistet (fryseforsøk pga ohss). IVF. Andre uttak: 14 ut, 8 befruktet, 1 satt inn (negativt) og 5 på frys, alle blasto. Alle fikk best score. Er nå gravid i uke 22. ICSI.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Jeg fikk 11 ut, 10 befruktet, 1 inn, 4 på frys hvor 1 blasto. Alle fikk god score. Spennende tider for deg 😊 Når skal du sette inn? Anonymkode: 30b4e...92c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Glemte å skrive det, men de vil gjerne vente til blastocyst-stadiet, dvs. på dag 5. Vet ikke helt hva jeg tenker om det, men de neste dagene kommer i hvert fall til å gå treigt 🙄 Anonymkode: 73fde...bed
Pillowtalk Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 4 egg ut, 2 ble befruktet. Satt inn 2-dagers (negativt). Har en blasto på frys.. venter på at klinikken skal åpne igjen.
Neutral90 Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å skrive det, men de vil gjerne vente til blastocyst-stadiet, dvs. på dag 5. Vet ikke helt hva jeg tenker om det, men de neste dagene kommer i hvert fall til å gå treigt 🙄 Anonymkode: 73fde...bed Jeg har selv vurdert det som best... overlever/utvikler ikke egget seg på labben fra dag 2/3 til dag 5, så vil det heller ikke gjøre det i livmoren. Kjipt å sette inn noe som ikke er liv laga uansett og du må bruke unødig lang tid på flere innsett.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Jeg fikk ført ett egg ut som ble befruktet, delte seg greit og ble satt inn. Så fire egg ut, hvor to ble befruktet og ett delte seg fint og ble satt inn. Så seks egg ut hvor fire ble befruktet, et delte seg greit og et delte seg fint og ble satt inn (ble gravid og fikk et barn). Aldri noen på frys. Anonymkode: 62343...c75
missamerica Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 (endret) Jeg fikk ut 6 egg. Klinikken hadde forventet 10-12 egg, så allerede der tenkte jeg at dette går dårlig 😅 Alle var modne, 4 ble befruktet. 2 stk delte seg ikke så bra. De ble dyrket til blastocyst, og det ble satt tilbake ett som var "topp kvalitet", og ett som var "god kvalitet" ble fryst. Fikk ikke vite noen annen klassifisering, men jeg spurte ikke heller. Endret 14. april 2020 av missamerica 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg har selv vurdert det som best... overlever/utvikler ikke egget seg på labben fra dag 2/3 til dag 5, så vil det heller ikke gjøre det i livmoren. Kjipt å sette inn noe som ikke er liv laga uansett og du må bruke unødig lang tid på flere innsett. Det er ikke slik det fungerer. Todagers egg kan ha bedre forutsetning for å overleve i livmoren, så det kan fint bli baby selv om det ikke hadde overlevd til blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke slik det fungerer. Todagers egg kan ha bedre forutsetning for å overleve i livmoren, så det kan fint bli baby selv om det ikke hadde overlevd til blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2 Kilder? Anonymkode: 73fde...bed
Neutral90 Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder? Anonymkode: 73fde...bed Sier jeg også. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke slik det fungerer. Todagers egg kan ha bedre forutsetning for å overleve i livmoren, så det kan fint bli baby selv om det ikke hadde overlevd til blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2 Da er nok ekspertene uenige med deg. Statestikken er klar. Det kreves færre innsett av blastoer for å lykkes, enn ved 2 og 3dagers.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 Jeg har fått satt inn fem egg av god kvalitet, to til blastocyst. Har aldri hatt noe på frys. Ingen graviditeter. Ei venninne fikk satt inn ett egg av elendig kvalitet. Tvillinger. Anonymkode: 67b94...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kilder? Anonymkode: 73fde...bed 1 time siden, Neutral90 skrev: Sier jeg også. Da er nok ekspertene uenige med deg. Statestikken er klar. Det kreves færre innsett av blastoer for å lykkes, enn ved 2 og 3dagers. Enkel logikk. Hvorfor skulle det bli satt inn 2 og 3 dagers egg hvis de ikke mente de hadde hatt sjans? Sa burde alt være blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2
Neutral90 Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkel logikk. Hvorfor skulle det bli satt inn 2 og 3 dagers egg hvis de ikke mente de hadde hatt sjans? Sa burde alt være blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2 St Olavs for eksempel dyrker alltid til 5 dagers hvis de kan. Dessverre jobber de ikke helg så om dag 5 blir på en lørdag eller søndag setter de inn på dag 3. De er veldig tydelige på hva som er best, og det er blasto.
Patriotpaula Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enkel logikk. Hvorfor skulle det bli satt inn 2 og 3 dagers egg hvis de ikke mente de hadde hatt sjans? Sa burde alt være blastocyst. Anonymkode: f3b82...cc2 Fordi det er ikke alle som kan bli blasto. Og «Kvinner med lavere kvalitet på eggene og et lavere antall egg vil kan oppleve en fordel ved å sette inn embryoene på dag 3 istedenfor dag 5-6». Kilde: https://livio.no/blastocyst/
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 11 minutter siden, Patriotpaula skrev: Fordi det er ikke alle som kan bli blasto. Og «Kvinner med lavere kvalitet på eggene og et lavere antall egg vil kan oppleve en fordel ved å sette inn embryoene på dag 3 istedenfor dag 5-6». Kilde: https://livio.no/blastocyst/ Er vel litt det jeg prøver å si. Anonymkode: f3b82...cc2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 Jeg har forstått det som at selv ekspertene er uenige og usikre når det gjelder dette om embryoer overlever lettere i livmoren enn i laboratoriet. Vi fikk alltid satt inn på dag to fordi vi fikk ut få egg og bare hadde 1-2 embryoer igjen når vi kom så langt. På forhånd fikk vi beskjed om at de helst ønsket å dyrke til blastocyst, men at det ikke var noe poeng for oss. Ved blastocystdyrking vil embryoer som ser fine ut i begynnelsen, men ikke kan bli til noe, falle fra. Og det vil være lettere å vurdere hvilket embryo(er) som er best hvis det er flere igjen. Men vi fikk beskjed om at det var i hvert fall en mulig sjanse for at de ene embryoet vi hadde klarte seg bedre i livmoren enn utenfor. Anonymkode: 62343...c75
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men vi fikk beskjed om at det var i hvert fall en mulig sjanse for at de ene embryoet vi hadde klarte seg bedre i livmoren enn utenfor. Nemlig. Si det til stabeistet over. Anonymkode: f3b82...cc2
Neutral90 Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nemlig. Si det til stabeistet over. Anonymkode: f3b82...cc2 🙃🙄
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 13 minutter siden, Neutral90 skrev: 🙃🙄 Du sier eksperter er uenig med meg, men ser ut til at det jeg sa stemmer 🙂 Anonymkode: f3b82...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå