AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Er det noen her som har det? Var det i så fall greit å få læreplass og senere jobb? Lurer også på om noen her har tatt dette som voksen. Jeg har tidligere fullført videregående, men en annen linje, og trenger derfor programfagene fra vg1 og vg2. Hvordan er det å ta dette via voksenopplæring? Anonymkode: 73952...168
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Tok fagbrevet da jeg var 30. Trengte ikke skole ettersom jeg hadde over 5 års heltidspraksis og jeg tok fagprøve på jobb. Jobber nå som resepsjonist og har gjort det de 6 siste årene så vurderer å ta fagbrevet i det også Anonymkode: ce0f0...3a0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2020 den 12.53): Tok fagbrevet da jeg var 30. Trengte ikke skole ettersom jeg hadde over 5 års heltidspraksis og jeg tok fagprøve på jobb. Jobber nå som resepsjonist og har gjort det de 6 siste årene så vurderer å ta fagbrevet i det også Anonymkode: ce0f0...3a0 hei, ser dette er en gammel tråd, men jeg er litt i samme situasjon. Prøver å skaffe praksisplass siden jeg ikke har erfaring innen kontor og ble anbefalt å ta fagbrev på jobb etter dette. Hvordan gikk du frem for å få deg jobb? Anonymkode: 17b06...0ae
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Hvor mange stillinger for noen med fagbrev innen kontor og administrasjon finnes det? Spør fordi jeg aldri har sett eller hørt om en slik stilling. 🤷♀️ Så sjekk i alle fall om det finnes etterspørsel etter denne kompetansen der du bor. Mitt råd er å droppe der og skaffe deg (minimum) en bachelorgrad i steden. Anonymkode: 0a016...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor mange stillinger for noen med fagbrev innen kontor og administrasjon finnes det? Spør fordi jeg aldri har sett eller hørt om en slik stilling. 🤷♀️ Så sjekk i alle fall om det finnes etterspørsel etter denne kompetansen der du bor. Mitt råd er å droppe der og skaffe deg (minimum) en bachelorgrad i steden. Anonymkode: 0a016...2d2 Jeg arbeider i en statlig org hvor vi tar inn lærlinger i kontor/administrasjon. Men som du påpeker, vi har ingen jobb å tilby etter lærlingetiden. Både grunnet generele nedskjæringer, minkende behov for mennesker i merkantile stillinger og fordi det evt vil være 20-60 bedre kvalifiserte søkere om en slik stilling skulle utlyses ( noe den må). Anbefaler det samme som deg - ta en høyere grad i stedefor. Nok jobber å velge mellom med øk/admin/ledelse grad. Og betydning bedre betalt. Anonymkode: 9f49c...fef 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå