AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Har et sår i munnvika, det blir skorpe på det, men så faller den av og huden er rød og hissig under og så danner set seg ny skorpe. Noen tips eller råd? Noen som har opplevd det samme? Litt av problemet tror jeg er at det sprekker om når jeg gaper for høyt over maten. Det ser også veldig stygt ut med en brun ekkel skorpe der. Noen som har opplevd det samme? Vil det kanskje ikke gå over før kuren er over? Har igjen 4 mnd:( Anonymkode: 8d562...b0d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Hos meg pleide det å gå over av seg selv, bare ikke pill på det og prøv å alltid holde det fuktig. Sverget til Eucerine aquaphor på leppene da jeg gikk på iso, hadde ikke klart meg uten. Anonymkode: d2fc3...034
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Bruk 100% lanolin hver morgen og kveld, gjerne ila dagen også.. funker veldig bra.. bruker den til og med nå som jeg er nede på 20 MG.. men når jeg er på 80 MG feks da har jeg den med meg overalt Anonymkode: 36e67...066
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Samme skjedde med meg. Slutta på kuren for rundt et år siden, og har slitt med sår i munnvikene i ettertid. jeg smører det bare med Utroligsalva. Noen ganger forsvinner det fort andre ganger er det der en GOD stund. Vurderer å dra til legen med det etterhvert, er helt grusom pain Anonymkode: 13f8f...046
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Prøv å heve verdien av jern i blodet, sår i munnviken er ellers ey vanlig tegn på jernmangel, selv om det i deres tilfelle er pga noe annet, så kanskje jern likevel hjelper? Anonymkode: fbfcb...bf0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å heve verdien av jern i blodet, sår i munnviken er ellers ey vanlig tegn på jernmangel, selv om det i deres tilfelle er pga noe annet, så kanskje jern likevel hjelper? Anonymkode: fbfcb...bf0 Jeg vet ihvertfall at jeg har normale jernverdier i blodet, siden det ble sjekket da ved oppstart av kuren. Så rundt munn et en vanlig bivirkning av tablettene. Det som plager meg mest med det er at det ser så stygt ut, ser ut som herpessår:( TS Anonymkode: 8d562...b0d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Slet med det samme på 1.kur. Nå går jeg på 2.kur og smører kokosolje i munnvikene hver morgen og kveld. Har ikke fått noen sår etter at jeg begynte med det Kan feks kjøpes hos Normal til 30 kroner. Anonymkode: 33b90...7ab
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Jeg går også på iso og fikk sår i munnviken forrige uke etter å ha sløvet med lypsylen. Jeg hadde på lypsyl som vanlig og purelan over det hver gang, det tok et døgn så var det borte!😅👌🙌🙌 Anonymkode: 9dbfc...be3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går også på iso og fikk sår i munnviken forrige uke etter å ha sløvet med lypsylen. Jeg hadde på lypsyl som vanlig og purelan over det hver gang, det tok et døgn så var det borte!😅👌🙌🙌 Anonymkode: 9dbfc...be3 Da skal jeg prøve å smøre mye hehe. Såret kom helt plutselig, har ikke vært noe tørr i munnvikene i det hele tatt. Bare flassende lepper. TS Anonymkode: 8d562...b0d
Spøkelse Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Brukte Vaselin stort sett hele dagen + når jeg fikk sår så brukte jeg denne: https://mecindo.no/la-roche-posay-cicaplast-lips-7-5ml-no som jeg kjøpte på apoteket. Den var det eneste som fikk sårene til å gro, samt jeg måtte være forsiktig som du sier med å ikke gape for høyt over mat osv de dagene det virkelig trengte tiden til å gro. Var vanskelig å bli kvitt, men deilig da det gikk.
gohege Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Åh det er så plagsomt! I blant kan det være sopp eller bakterier som forårsaker såret hvis ikke vanlig smøring med leppepomade fungerer. Jeg smurte med canesten krem to ganger om dagen etter å hatt såret i 3 uker og det forsvant etter noen dager. https://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/munnvikene-betennelse/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå