AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Hvordan er deres relasjon til deres foreldre og søsken? Jeg har etter en lang kamp kuttet ut faren min da han er narsissist med psykopatiske tendenser, og min mor blir værende i et voldelig ekteskap og hun drikker.. Ja jeg har lite med de å gjøre, og en sjelden gang møter jeg moren min, men da blir jeg stadig påminnet at hun er lite å savne dessverre og det gjør også vondt. Jeg har barn, og tenker derfor at jeg må skåne barnet litt, men det gjør litt vondt og jeg blir ofte påminnet av andre om at jeg er slem som ikke har kontakt med mine foreldre som før. Det gjør litt vondt å innse at man kommer fra en «dårlig familie», og jeg har klart meg best av alle. Ingen av mine foreldre har høyere utdanning og ingen av de har jobber bortsett fra min mor som jobber 60% på et gatekjøkken. Jeg har prøvd så langt det lar seg gjøre nå som jeg har barn å få til et «sunt bånd» til de, men jeg blir dessverre bare skuffet.. Jeg feiret jul med de og det føltes feil fordi jeg har ingen god relasjon til de. Min far behandler oss ikke bra, og min mor glatter over alvorlige problemer som blant annet at de har begått alvorlig omsorgssvikt av meg og broren min da vi var små. Hun drikker og er frekk, og min far har vært voldelig både psykisk og fysisk men har ingen empati eller selvinnsikt selv om jeg har dokumentasjon på alt som har blitt gjort! Nå forteller han løgner om meg i frykt for å bli avslørt som en tyrann noe han alltid har vært, og min mor ringer meg aldri og hun har valgt min far framfor sitt barnebarn da jeg prøvde å ha en god relasjon til henne. Hva tenker dere? Er det dårlig gjort å kutte de ut, og hva kan jeg fortelle til de rundt meg slik at de skal slutte å grave å spørre.. Jeg vil jo at de skal forstå at mine foreldre har vært ille også.. Anonymkode: 85ebd...0ef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Slutt å nevne dem selv. Hvis andre spør, si at du ikke har kontakt med foreldrene dine, da din mor drikker, og din far er voldelig og drikker. Du og ditt barn har det bedre uten kontakt. Det er trist, men slik er det. Du trenger ikke utdype noe mer enn det. Anonymkode: 88129...b09 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å nevne dem selv. Hvis andre spør, si at du ikke har kontakt med foreldrene dine, da din mor drikker, og din far er voldelig og drikker. Du og ditt barn har det bedre uten kontakt. Det er trist, men slik er det. Du trenger ikke utdype noe mer enn det. Anonymkode: 88129...b09 Ja, jeg har sluttet å nevne de selv. Jeg har fortalt at de er slik, men noen synes fortsatt det er skremmende at jeg har kuttet kontakt... Føler jeg nesten blir tvingt til å fortelle de at faren min har banket broren min og moren min flere ganger, og jeg føler jeg nesten blir tvingt til å fortelle traumer jeg har fortrengt! Ja, dette er vanskelig og det vil aldri bli enkelt. Kanskje det blir enklere når de dør selv om det høres grusomt ut. Føler jeg ikke har lyst til å fortelle for mye, men må fortelle litt også. Kanskke det du skrev er bra nok til svar:) Anonymkode: 85ebd...0ef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har sluttet å nevne de selv. Jeg har fortalt at de er slik, men noen synes fortsatt det er skremmende at jeg har kuttet kontakt... Føler jeg nesten blir tvingt til å fortelle de at faren min har banket broren min og moren min flere ganger, og jeg føler jeg nesten blir tvingt til å fortelle traumer jeg har fortrengt! Ja, dette er vanskelig og det vil aldri bli enkelt. Kanskje det blir enklere når de dør selv om det høres grusomt ut. Føler jeg ikke har lyst til å fortelle for mye, men må fortelle litt også. Kanskke det du skrev er bra nok til svar:) Anonymkode: 85ebd...0ef Hvem er disse "noen"? Bare si: "Jeg har dessverre mine grunner, det er ikke din sak". Anonymkode: 88129...b09 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er disse "noen"? Bare si: "Jeg har dessverre mine grunner, det er ikke din sak". Anonymkode: 88129...b09 Dette har vært venner, øvrig familie, søskenbarn som ikke vet alt, og venner av familien som er gamle naboer. Veldig mange er nysgjerrige og mange har latt seg manipulere av sjarmøren sin «historie» Jeg har tenkt litt på å fortelle at jeg har valgt å ta avstand for å skjerme meg selv og barnet fordi de har dårlig påvirkning. At mor drikker er bare en liten brøkdel av sannheten, men føler kanskje at jeg kan fortelle litt men ikke mye. Kan kanskje fortelle at faren min ikke har vært noe snill mot oss som familie og at jeg etter fikk barn måtte ta avstand fordi jeg ville ikke at barnet mitt skal bli behandlet som jeg har blitt behandlet. Anonymkode: 85ebd...0ef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Du har jo laget flere tråder om samme emne her inne. Fikk du ingen råd i disse trådene siden du lager en ny en? Du er selvsagt ikke pålagt å fortelle andre om hvorfor du ikke har noen kontakt med dem. Anonymkode: 0ca11...288 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Jeg ville snakket med en profesjonell om eventuelle problemer med oppveksten din. Bearbeidet det, og forsonet seg med det. Mange har gode liv selv om de har hatt en dårlig oppvekst, men du må akseptere den. Min bror var gift med en kvinne som kom fra et hjem med en del problemer, og hun dekket over det langt ut i forholdet. Det var først da ting ble dårlig mellom dem at alt kom til overflaten, og forklarte hennes temperamentsproblemer m.m. De er skilt nå, og hun går til psykolog. Anonymkode: 9add0...08f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville snakket med en profesjonell om eventuelle problemer med oppveksten din. Bearbeidet det, og forsonet seg med det. Mange har gode liv selv om de har hatt en dårlig oppvekst, men du må akseptere den. Min bror var gift med en kvinne som kom fra et hjem med en del problemer, og hun dekket over det langt ut i forholdet. Det var først da ting ble dårlig mellom dem at alt kom til overflaten, og forklarte hennes temperamentsproblemer m.m. De er skilt nå, og hun går til psykolog. Anonymkode: 9add0...08f Jeg har fått god hjelp, og har gått til behandling. Sorgen er der fortsatt, men det vil bli bedre. Må nok sørge litt men det blir lysere❤️ Anonymkode: 85ebd...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå