Gå til innhold

Striping i mørkt hår! hjelp!

S_sol

Anbefalte innlegg

Jeg har i lenge hatt lyst til å stripe håret mitt, med blonde striper i mørkere hår. Jeg har spurt over alt men jeg føler de bare avviser meg fordi jeg har så tykt hår og langt, i tillegg så farget jeg det svart for to år siden. mitt naturlige hårfarge er mørkebrunt. jeg føler at min naturlige farge har kommet frem men alle frisører tviler. Er det noe jeg kan gjøre for at jeg kan fikse håret mitt til å stripe det? det er noe jeg har hatt veldig lyst til å lenge. tips? jeg er desperat. jeg vil ikke bruke så mye penger. 

Endret av S_sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du ettervekst? 

Jeg ville gjort det selv eller fått en venninne til å hjelpe meg. 

Lag hettestriper med bleking og legg en farge over som du vil ha etterpå 😊det blir fint! Skjønner ikke hvorfor de avviser deg🙄🙄

Anonymkode: 2336c...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ettervekst? 

Jeg ville gjort det selv eller fått en venninne til å hjelpe meg. 

Lag hettestriper med bleking og legg en farge over som du vil ha etterpå 😊det blir fint! Skjønner ikke hvorfor de avviser deg🙄🙄

Jeg hadde ettervekst så brukte jeg sånn avfargingsmiddel som jeg kjøpte på normal, følte at min naturlige hårfarge hadde kommet fram. jeg har veldig tykt hår og vil ikke drite meg ut og få dårlig resultat:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, S_sol skrev:

Jeg hadde ettervekst så brukte jeg sånn avfargingsmiddel som jeg kjøpte på normal, følte at min naturlige hårfarge hadde kommet fram. jeg har veldig tykt hår og vil ikke drite meg ut og få dårlig resultat:(

Ok, er det mulig om du kan legge ut er bilde av håret ditt? Ikke med ansikt og sånt, men så jeg får sett og gitt deg råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, er det mulig om du kan legge ut er bilde av håret ditt? Ikke med ansikt og sånt, men så jeg får sett og gitt deg råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, S_sol skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

285DA7C7-6929-4828-B282-D262F1CF13AC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ut som du har veldig jevn farge og sunt hår:) hettestriper blir nok det tryggeste og sjeldent man gjør feil, men det er ka skje lettere om du får noen til å hjelpe deg.

Blek hettestriper, vask det ut og påfør en blond farge over du har lyst på. For at det ikke skal komme bleking innunder hetta, så legg stripene en liten cm vekk fra hetta. Da blir det lettere å skylle ut. Når det er tørket så tar du på ny farge. :)

Nå er ikke jeg frisør, og de har nok bedre metoder enn det jeg har mtp slitasje osv, men det er den metoden jeg har hatt mest vellykket med hjemme ihvertfall:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som du har veldig jevn farge og sunt hår:) hettestriper blir nok det tryggeste og sjeldent man gjør feil, men det er ka skje lettere om du får noen til å hjelpe deg.

Blek hettestriper, vask det ut og påfør en blond farge over du har lyst på. For at det ikke skal komme bleking innunder hetta, så legg stripene en liten cm vekk fra hetta. Da blir det lettere å skylle ut. Når det er tørket så tar du på ny farge. :)

Nå er ikke jeg frisør, og de har nok bedre metoder enn det jeg har mtp slitasje osv, men det er den metoden jeg har hatt mest vellykket med hjemme ihvertfall:) 

tusen takk!!!❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, S_sol skrev:

tusen takk!!!❤️❤️

Bare hyggelig 💕 anbefaler også olaplex, du får kjøpt på vita. Det er kjempefint for håret, da tar ikke håret så mye skade av fargingen. Eventuelt arganolje etter vask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig 💕 anbefaler også olaplex, du får kjøpt på vita. Det er kjempefint for håret, da tar ikke håret så mye skade av fargingen. Eventuelt arganolje etter vask. 

okey skal prøve det! har du noen tips på hvilken boksfarge jeg burde kjøpe og burde jeg kjøpe blåsjampo (redken?)

Endret av S_sol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tips til hva jeg burde kjøpe, sånn alt for håret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, S_sol skrev:

okey skal prøve det! har du noen tips på hvilken boksfarge jeg burde kjøpe og burde jeg kjøpe blåsjampo (redken?)

Nå vet ikke jeg helt hvor lyse striper du vil ha og hvor tydelig, men kan du sjekke ut 8.3 eller 8.0 og eller noen av 7 fargene? Jeg ville kanskje kjøpt en blåsjampo om du vil ha naturlig kald farge, men da ikke kjøp farge med rødt i :)

Jeg har 8. 3 i hele håret og synes det ser veldig fint ut:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg helt hvor lyse striper du vil ha og hvor tydelig, men kan du sjekke ut 8.3 eller 8.0 og eller noen av 7 fargene? Jeg ville kanskje kjøpt en blåsjampo om du vil ha naturlig kald farge, men da ikke kjøp farge med rødt i :)

Jeg har 8. 3 i hele håret og synes det ser veldig fint ut:) 

tusen takk for svar igjen, hvor for jeg kjøpt disse produktene eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har striper håret selv i mange år, og du bør IKKE gjøre det selv med hette. Veldig ofte kryper blekingen ned i hullet på hetten(og med så langt hår, er det vanskelig å få dratt ut håret uten at hullet blir utvidet) Om jeg skulle stripet et så fint og glansfullt langt hår, hadde jeg prøvd bare noen få tynne striper på frihånd først. Og bare noen få!!! Så ser du hvordan det blir. Mye bedre å kjøpe flere esker og gjøre det i flere omganger, enn å bruke ei hel flaske på en gang. 

Anonymkode: fe4c9...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, S_sol skrev:

tusen takk for svar igjen, hvor for jeg kjøpt disse produktene eventuelt?

Vita, cubus etc.. :) som den under her sier også, det kan bli litt vanskelig og at Blekingen kan krype under hetta, derfor legg Blekingen en cm ut.

Du kan også bleke striper uten hette eller folie, på frihånd, men jeg vet ikke hvordan det blir 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisør🌼

Ser at du har fått utrolig nyttig informasjon allerede🥰 Jeg har endel filmer ute på min YouTube kanal: by Bente, der viser jeg forskjellige type teknikker man kan bruke😊

Masse lykke til🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Vet at dette er en gammel tråd men jeg prøver her istedet for å lage ny en ny tråd. Hvordan gjør en det en om en bare vil farge etterveksten når en har stripet med hette? Klin umulig?

Endret av Forundret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (5 timer siden):

Vet at dette er en gammel tråd men jeg prøver her istedet for å lage ny en ny tråd. Hvordan gjør en det en om en bare vil farge etterveksten når en har stripet med hette? Klin umulig?

Mener du farge eller striping av ettervekst?

Farging er enkelt.

Men på topplaget/kronen ville jeg vært litt nøye med å fade det pittelitt her og der så det ikke blir hard kant. Dersom du skal farge endel mørkere i bunn.

Om du skal bruke farge i 8-9skala er det ikke så nøye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke strip selv. Jeg gjordet det og fikk sebrastriper. Forstår ikke hva jeg gjorde galt. Ble masse flekker oppi og det så ikke ut. 

Anonymkode: c5e1f...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...