Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å begynne å gå mer ut på tur og trenger noen gode sko. Har ikke råd til å kjøpe dyre sko til over tusen kroner. Men har sett på footway og vurderer en sko av merke polecat. Feks denne på bildet. Dere som har peiling på slikt; Er det en bra tursko? Er det andre sko merker dere heller ville anbefalt?

2E63B065-103C-41B6-9621-166977367172.jpeg

Anonymkode: 8b230...996

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke noe om denne, men det avhenger sikkert av bruken din. Det er behagelig om skoen er lett, men om den er tung får du jo bare mer trim. Det kan være fint om den er litt vanntett om du går der det er fuktig, men om du ikke går veldig lange turer, er det ikke så viktig. Dersom du går mest på smale stier eller utenfor stier får du best feste om sålen er myk under, men om du går mye på grus og harde underlag vil en myk såle slites fortere og om du går på grus eller gode stier er det ikke så viktig med myke såler for feste. Om du går mest på harde underlag er det fint med såler som gir fjæring og støtte mens dette ikke er så nøye om du går mest på myke underlag. Om jeg ikke går på flatt underlag liker jeg at sålen er litt rund og ikke for bred, for da er det ikke så lett å vrikke benet om jeg er sliten, noe som er lettere med en lav sko. Men det viktigste er at den er god å ha på.

Anonymkode: 5ee5b...074

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke noe om denne, men det avhenger sikkert av bruken din. Det er behagelig om skoen er lett, men om den er tung får du jo bare mer trim. Det kan være fint om den er litt vanntett om du går der det er fuktig, men om du ikke går veldig lange turer, er det ikke så viktig. Dersom du går mest på smale stier eller utenfor stier får du best feste om sålen er myk under, men om du går mye på grus og harde underlag vil en myk såle slites fortere og om du går på grus eller gode stier er det ikke så viktig med myke såler for feste. Om du går mest på harde underlag er det fint med såler som gir fjæring og støtte mens dette ikke er så nøye om du går mest på myke underlag. Om jeg ikke går på flatt underlag liker jeg at sålen er litt rund og ikke for bred, for da er det ikke så lett å vrikke benet om jeg er sliten, noe som er lettere med en lav sko. Men det viktigste er at den er god å ha på.

Anonymkode: 5ee5b...074

Takk for veldig gode tips. 😊👍 Jeg tror at jeg kommer til å gå på forskjellige underlag. Både ulendt terreng, grus, skog stier og sikkert litt asfalt også. Men sistnevnte blir sikkert ikke det underlag jeg kommer til å gå mest på når jeg går tur. Den skoen som jeg vurderer fra polecat står beskrevet som en lett, komfortabel og vanntett sko. Og støtdempende søler. Så den høres jo ut som en god tursko da. Ihvertfall til den prisen og. 

AnonymBruker
Skrevet

Som ren tursko sverger jeg til Salomon. For noen år tilbake hadde jeg et par Salomon gore tex som var så gode at jeg brukte de til de bokstavelig talt gikk i filler. Har dessverre ikke funnet samme type av denne skoen i ettertid, men kjøpte meg nettopp disse:

https://www.salomon.com/en-no/shop-emea/product/sense-flow-w.html#color=20662

Kjempegode!

Anonymkode: 36e9a...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som ren tursko sverger jeg til Salomon. For noen år tilbake hadde jeg et par Salomon gore tex som var så gode at jeg brukte de til de bokstavelig talt gikk i filler. Har dessverre ikke funnet samme type av denne skoen i ettertid, men kjøpte meg nettopp disse:

https://www.salomon.com/en-no/shop-emea/product/sense-flow-w.html#color=20662

Kjempegode!

Anonymkode: 36e9a...a3b

Takk for tips! Sikkert gode sko, men ser at de ikke er vanntett. Det trenger jeg at de er. Litt for dyre etter min lommebok akkurat nå, men kanskje senere hvis jeg trenger nye sko igjen. 😊

Skrevet

Hei

Jeg prøvde nylig sko fra Polecat. Skoene var for store for meg, og ble derfor returnert.
Men jeg fikk prøve skoene litt først i snø. Skoene var meget behagelig og lette å gå i.
Dette var ikke sko jeg hadde lyst til å returnere. Dessverre hadde de ikke riktig størrelsen.
Skoene skulle være vanntette i følge beskrivelsen, men dette fikk jeg ikke testet.

Virket som gode sko,  og er interessert i å prøve dette merket igjen. Hører gjerne fra andre som har erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...