Gå til innhold

Brudgom og "sminke"!

Fikse på utseendet?  

1 stemme

1. 1. Fikse på utseendet?

• Ja!
      7
    • Nei!
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gommen deres gjøre noe for å fikse på utseendet sitt før den store dagen?

Jeg satt og kikket på en del bryllupsbilder og la merke til at et par av de så trøtt og sliten ut med blå ringer under øynene, og andre hadde litt småkviser og sånt.

På bildene så hadde det jo vært greit å se litt frisk og opplagt ut da, så jeg sitter og funderer på om noen bruker noen produkter for å se litt bedre ut denne dagen.

Da tenker jeg ikke på sminke som i mascara, eye liner og sånt noe, men produkter til huden og evt skjuling av rødhet, blå ringer og uren hud..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann sliter med mørke ringer under øynene og hadde sikkert det på bildene våre - hadde uansett ikke fått han til å sminke seg noe, og ønsker det hellerikke. Har veldig problemer med menn med noen form for sminke. Synes det er skikkelig turn - off :wink:

Skrevet

Jeg tror aldri jeg hadde fått min kommende mann til å gjøre noe som helst sånt.. eneste er kanskje litt fuktighetskrem i ansiktet og litt styling i håret :wink:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Han klippet håret og barberte seg. :)

Skrevet

Min kjæreste fikser aldri på utseende sitt ellers, og trenger det normalt ikke. Men hvis han har en knall rød lysende kvise i ansiktet, kommer han nok til å legge på litt dekkstift, for bildenes skyld, ikke noe mer.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg synes det kommer an på mannen jeg! For noen menn er det bra med sminke (også litt utenom dekkstift ol), men det fordrer jo at han er "typen til det" og har en gjennomført stil. Men det er jo litt spesielt.

Når det gjelder ting som dekkstift, consealer ol; hvorfor skal ikke mannen kunne bruke det? Poenget med slike ting er jo å skjule, ikke at de skal se sminket ut eller at de skal påføre masse farge. Vet at noen menn synes det er "homo" med ansiktskrem/solkrem også :roll:

Skrevet

Jeg synes det er helt greit med sminke på menn jeg! Både concealer/foundation og eyeliner. Men jeg hadde aldri fått mannen min til å bruke det...

Når det gjelder bryllupsbilder synes jeg en bør gå for å føle seg vel. Føler mannen seg utilpass med sminke, vil det vises på bildene.

Skrevet
Jeg tror aldri jeg hadde fått min kommende mann til å gjøre noe som helst sånt.. eneste er kanskje litt fuktighetskrem i ansiktet og litt styling i håret  :wink:

:Nikke::)

Skrevet
Min kjæreste fikser aldri på utseende sitt ellers, og trenger det normalt ikke. Men hvis han har en knall rød lysende kvise i ansiktet, kommer han nok til å legge på litt dekkstift, for bildenes skyld, ikke noe mer.

Samme her. Men bare for fotograferingens skyld, ikke ellers. Eyeliner og mascara på menn er creepy og heldigvis er min mann heller ikke typen til å bruke det. Fuktighetskrem/solkrem synes jeg derimot bare er fornuftig å bruke generelt.

Skrevet

Min mann var hos frisøren og stylet håret, og kom også innom sminkedamen og fikk litt concealer og pudder før vi dro til fotografen. Dagen før var vi forresten også hos sminkedamen og nappet litt viltvoksende øyenbryn. Han ville jo også være så pen som mulig på dagen vår, og det har jeg full forståelse for!

Men jeg er enig i at mannfolk som ikke bruker mascara til vanlig når de pynter seg, bør holde seg unna på bryllupsdagen også. Det er tross alt noe helt annet enn å matte ned huden litt for fotografering...

Gjest Gjesta
Skrevet

Min også. Og dessuten var det jeg som stod ved siden av frisørstolen og ga instrukser....... :sjarmor:

Men sminke...? Aldri i livet. Gudskjelov.

Gjest gjest1
Skrevet

:Nikke:

Det vil si at JEG klippet håret hans.

I tillegg til dette så tror jeg nok han spanderte på seg litt godlukt - men det gjør han jo hver dag ellers også :wink:

Skrevet

Klippe/ordne hår, god barbering og napping av øyebryn (og nesehår :roll:) er et minimum. Dette gjør han jo til vanlig uansett. Har bestilt spa-time til mannen mens jeg er på pynting/frisør. Han får da ansiktsbehandling og nakke/ryggmassasje. Riktignok ikke noe han gjør til vanlig akkurat, men så pleier jo ikke jeg å tilbringe tre timer i sminke/frisørstolen heller :)

Skrevet
Jeg tror aldri jeg hadde fått min kommende mann til å gjøre noe som helst sånt.. eneste er kanskje litt fuktighetskrem i ansiktet og litt styling i håret :wink:

Samme her :Nikke: Veldig opptatt av å ta seg bra ut, spesielt håret.. Men han hadde nok aldri gjort noe mer enn det. Har heller ikke blå ringer under øynene..

Skrevet

Hvis min tilkommende hadde vært typen til å stikke hendene opp i min sminkepung, hadde vi nok ikke vært i gang med bryllupsplanlegging :ler:

Gjest lillelou
Skrevet

Det får han bestemme helt selv, og det kunne ikke falle meg inn å stå bak frisørstolen og dirigere frisyren hans. :wink: . Men, regner med at det ikke blir stort mer enn et frisørbesøk og deilig parfyme, han er bare ikke typen til det. :-)

Skrevet

Han klippet og stripet håret sitt og barberte seg.. that`s it

Skrevet

Menn med sminke.. Nei takk..

Min mann var helt naturlig,og han ble nydelig på bildene :kline:

Skrevet

Mannen min har faktisk hatt på seg sminke - på Halloween-party på Gotham Nights og slikt. :wink:

Men til vanlig holder han seg til fuktighetskrem.

Før bryllupet var han hos frisøren, han stusset skjegget, og det var det.

Under fotograferingen kom fotografen bort og tok på ham litt pudder, siden han ble veldig 'blank' (spesielt i pannen) ved siden av vel-pudrede lille meg! :-)

Skrevet

Planlegger ikke noe mer enn en tur til frisøren, og en vel planlagt barbering et par dager i forveien, så han ikke blir helt barnerumpe, men får sånn sexy 3-dagers! :sikle::ler:

Utover det ønske jeg ikke at han skal "sminke" seg, og hadde ALDRI fått han til å gjøre det heller...med mindre han hadde hatt en diger blåveis å skjule...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...