Gå til innhold

Han røyker hasj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget at 18 åringen røyker hasj. Hvor ofte vet jeg ikke. Han selv sier at det er av og til. Er jo redd at det skal utvikle seg til sterkere stoffer. Han mener at jeg er hysterisk og overreagerer. Men hvordan skal jeg gå fram her?  Forlange at han må teste seg av og til for vise at han er ren? Hvis ikke han klarer det, så får han ikke bo hjemme. Eller er det strengt? 

Anonymkode: b43db...5b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt for strengt, og hvis du kaster ham ut, tror du det øker eller minker sannsynligheten for at det utvikler seg til sterkere stoffer?

Får han lov til å drikke alkohol uten at du er redd for at det skal utvikle seg til alkoholisme eller lede til andre rusmidler?

Les deg litt opp på hva cannabis egentlig er. Det verste aspektet med det, kontra for eksempel alkohol, er klart lovligheten.

Anonymkode: 79c43...244

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var et par og tjue da mamma fersket meg. Måtte ta pisseprøver eller flytte ut. Jeg valgte å flytte ut. Hun var hysterisk og mistet hodet helt, istedenfor å ta en voksen diskusjon med meg. Det skadet forholdet vårt ganske heftig, men vi har nå klart å bli nære igjen ved å snakke sammen, prøve å forstå hverandre samt respektere den andre sitt synspunkt. Jeg røyker fortsatt innimellom, men ikke like mye som før. Syns ikke dere skal akseptere det helt, kanskje advare om skadene osv. Men tror det vil bli verre om han flytter ut og får styre på som han vil.

Anonymkode: fe821...6fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange unge røyker hasj av og til nå til dags, det er ikke noe uvanlig. Syntes det å kreve tester og eventuelt kaste han ut blir for strengt. Men syntes det er helt rimelig å kreve at han ikke skal røyke eller oppbevare hasj hjemme. 

Anonymkode: e95de...bf8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er essensielt, og noe du bør finne ut av. Skremselspropaganda og bullshit vil ikke fungere. Men det er nok av reelle farer for en 18-åring å passe seg for når det kommer til cannabis. Hjernen hans er ikke ferdig utviklet, så det vil ha en innvirkning på topplokket hans. Og han er i en alder hvor man fortsatt tilegner seg vaner, vaner som vil bli vanskelige å bli kvitt seinere. Ville vist forståelse for at han er nysgjerrig, men også lagt ned noen strenge regler han faktisk kan forholde seg til. En gang i måneden, og å holde seg til det, tenker i hvert fall jeg er greit.

Anonymkode: e5cfe...19b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor ofte er essensielt, og noe du bør finne ut av. Skremselspropaganda og bullshit vil ikke fungere. Men det er nok av reelle farer for en 18-åring å passe seg for når det kommer til cannabis. Hjernen hans er ikke ferdig utviklet, så det vil ha en innvirkning på topplokket hans. Og han er i en alder hvor man fortsatt tilegner seg vaner, vaner som vil bli vanskelige å bli kvitt seinere. Ville vist forståelse for at han er nysgjerrig, men også lagt ned noen strenge regler han faktisk kan forholde seg til. En gang i måneden, og å holde seg til det, tenker i hvert fall jeg er greit.

+ krav om at han ellers holder seg fysisk aktiv, og gjør det han skal på skolen o.s.v. Melk det for det det er verdt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan jeg vite om hvor ofte han røyker? Tror ikke at han innrømmer det hvis han røyker ofte 

• Liker 1
Skrevet

For streng, men jeg forstår din reaksjon. 

Snakk med han om hvor ofte han gjør det, om det er for å utforske eller for å lindre smerte. Jeg røyket hasj som 18-åring og det er også siste gang jeg røyket det 😊Det var spennende der å da. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvordan kan jeg vite om hvor ofte han røyker? Tror ikke at han innrømmer det hvis han røyker ofte 

Der er vanskelig å si, men tenker i hvert fall at jo mindre konfronterende, aggressiv eller "skuffa" du møter ham, jo større sjanse for at han vil si det som det er. Men det spørs jo hvilket forhold dere har fra før av.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kastet ut vår sønn da han begynte med dop.

Gjør det dere føler for.

Anonymkode: a9ca3...c69

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det dere føler for.

Hvordan går det med han nå?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det dere føler for.

Hvordan gikk det med han? Hvor mye ruset han seg? Oppførte han seg dårlig når han ruset seg?

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke at jeg klarer å kaste han ut. Hvor skal han dra da? 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det dere føler for.

Gikk det bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...