Gå til innhold

Har dere hatt det mye mer stressende i familien på grunn av isolasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har dere hatt det så ille, som alle mente det kom til å bli?

Vi har hatt det supert! Litt kjedelig innimellom, men ellers veldig bra. Hva med dere andre.

Anonymkode: d5aea...91e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir gal av mann og unge. Tanken på at dette skal vare til neste år? Tror jeg kommer til å ende opp som en alkis. 

Anonymkode: aee97...a92

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kun ser på det personlige, har det vært greit for en begrenset tid. Vi har vært mye ute, syklet, jogget, trent på gressplenen. Laget mat sammen og søkt it filmer vi aldri rakk å se på kino. Det jeg har savnet er organisert trening, venner og noe å glede seg til. Det ble lite forskjell mellom hverdag og helg.

Anonymkode: 6a450...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt det fint innad i kjernefamilien. Rolig, og mye tid sammen. Vi fikk baby rett før alt stengte, og jeg trodde det skulle bli tøffere å være hjemme med babyen og et storesøsken som ikke fikk lekt med andre barn. Men det har vært en fordel å være i barselpermisjon og ikke ha hjemmekontor nå. Dessuten er vi heldige og bor litt øde til med skogen utenfor døra, og har fått en rolig baby som sover mye. Det er imidlertid flere jeg savner å være sammen med, blant annet barnas besteforeldre. 

Anonymkode: bac7e...a68

Skrevet

Vi har hatt en veldig koselig ferie i en helt egen boble. Gruer meg til i morgen når hjemmekontor og barn skal sjongleres igjen. 

kunne ikke hatt bobla for alltid, savner som andre noe organisert aktivitet, venner, etc. Men hadde tålt et par-tre uker til og hadde nok ikke blitt gal uansett hvor lenge det varte. De er fine folk og vi trives sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Dagene har glidd over i hverandre... det har liksom gått fra torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag til dag, dag, dag.

Anonymkode: d5aea...91e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi koser oss veldig sammen. Spiller, går tur, leker i Hagen, lager mat sammen og ser film. Kommer ikke til å sende i barnehagen før tidligst i mai. 

Anonymkode: ba324...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Det å ha rolige dager sammen med ungene har vært deilig! Slippe jaget på ettermiddagene. Slippe masete nabounge, slippe å gjøre så mye. Har fått masse kvalitetstid med de. Og de har nok fått kjenne på hvor glade de er i vennene sine, og hvor mye enkle gleder betyr. Bare det å få facetime en venn har vært moro. 

Det å skulle prestere 100% på hjemmeskole med 2 barn og underholde ett barnehagebarn har vært skikkelig  tøft! Det har vært grusomt til tider, og jeg har grenet mange tårer for jeg har selv.følt at jeg har mislykket og følt meg utilstrekkelig. Skolen har krevd 4skoletimer hver dag. Ungene må passes på, og jeg må hjelpe de. Barnehagebarnet kjeder seg, roter og blir sittende foran TV mest. Det er grusomt. Og den forbanna læreren sendte daglig nye oppgaver å gjøre i tillegg til det andre, pluss linker til det ene og det andre som.vi måttw følge opp. 

Anonymkode: 227fa...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hatt en nydelig tid sammen ♡

Anonymkode: 0eada...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn på 3 og 6. Det har gått bra frem til nå, men de siste dagene har vært krevende. Mye utagering og trass hos eldste. Terger lillesøsteren sin hele tiden. Jeg må mekle og passe på hele tiden. Eldste har behov for å treffe venner og komme tilbake til «hverdagen» igjen

Anonymkode: c3155...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Litt utfordrende her. Barn i forskjellige aldre (som til dels ødelegger for hverandre hvis vi ikke er tett på), mye skole- og aktivitetsoppfølging, en syk forelder og hjemmekontor på den andre har vært ganske langt fra noen "trivelig hobbycamp" for oss alle. 

Men ingen store kriser. Ingen ekteskapsproblemer (bortsett fra at ingen er våkne nok til å orke sex), ingen utagerende barn, ingen psykiske sammenbrudd. Bare veldig travelt og intenst, med en konstant følelse av å ikke få gjort noe skikkelig. Bare stykkevis og delt.

Anonymkode: a0efe...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sex? 

Anonymkode: aee97...a92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er alenepappa for to i barneskolen, og synes dette har vært fine uker.  Det har vært godt å slippe matpakker, gymtøy, foreldremøter og pølsa til klasseturen.  Vi har hjemmeskole fra kl 9 til halv 2.  Da overtar mine foreldre barna slik at jeg kan gjøre jobben min. 
Ungene snakker med vennene sine på Skype hver ettermiddag.  Da har de f.eks. Roblox oppe samtidig, og kommuniserer via Skype.  

Anonymkode: 04eef...9f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Koser oss og dagene har flydd. Kommer til å savne det

Anonymkode: 1821e...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tiden har gjort familien vår godt. Utrolig godt å få en pause fra kravene utenfor hjemmet. 

Ro. Nærhet i hjemmet. Familiehygge. Baking. Avslapping. Bedring av relasjonene. 

Anonymkode: 4f46d...810

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært herlig å slippe stress med aktiviteter på ettermiddagene. Men ellers har det vært veldig mye stress. Viltert barnehagebarn, to skolebarn som skal ha hjemmeundervisning, og hjemmekontor... mannen min har samfunnskritisk jobb, så alt faller på meg. Det har vært et slit, jeg er kjempesliten. Jeg har et barn i bleiesluttalder, og jeg har lest om folk som spør om det er «andre som har benyttet anledningen til å slutte med bleier disse fridagene», og jeg tenkte bare FRI??? Er det det du kaller det? Tror ikke jeg har jobbet så hardt i hele mitt liv. Bleieslutt er det siste jeg har mulighet til å begynne med! 

Anonymkode: 07ade...56a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Krevende med små tvillingbabyer og barn på 2 og 4 år som skulle vært i barnehagen. Bare seks dager til barnehagen åpner, jeg gleder meg så sinnssykt!

Anonymkode: 97583...c6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltids ting å finne på. Og tid med ungene er kos. Men hjemmeskole med en sjuåring med adhd er en prøvelse. Og ekteskapet vårt har gått dukken. Det var på randen fra før, og vi skulle i parterapi som ble avlyst da alt stengte ned. Og det var spikeren i kista for vår del. 

Anonymkode: 6802d...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært himmelsk. Endelig har vi fri på ettermiddagene og helg. Skolearbeidet blir gjort på dagtid og ingen aktiviteter som opptar hvert ledig øyeblikk. Vi stortrives sammen og har fått en helt annen ro. Eneste skåret i gleden er at vi ikke får bruke hytta, men det tåler vi. Vi har lært mye om hverandre og også andre tema. Selv om barna savner vennene så har de jo kontakt med de. Alle er i samme båt og det tåler de godt. Søsken leiker sammen og de eneste de møter ellers er besteforeldre (som ønsker dette). Om ikke skolene åpner for mine barn før etter sommeren er ikke noe problem for oss. Her vokser kjærligheten ❤️

Anonymkode: 26d1c...128

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt utfordrende her. Barn i forskjellige aldre (som til dels ødelegger for hverandre hvis vi ikke er tett på), mye skole- og aktivitetsoppfølging, en syk forelder og hjemmekontor på den andre har vært ganske langt fra noen "trivelig hobbycamp" for oss alle. 

Men ingen store kriser. Ingen ekteskapsproblemer (bortsett fra at ingen er våkne nok til å orke sex), ingen utagerende barn, ingen psykiske sammenbrudd. Bare veldig travelt og intenst, med en konstant følelse av å ikke få gjort noe skikkelig. Bare stykkevis og delt.

Jeg må føye til at tid med barna i seg selv er en god ting.

Vi også setter pris på perioder med aktivitetsfri på ettermiddagen, lange morgener, dager der vi står opp og tar dagen som den kommer. Det er en luksus vi setter stor pris på.

Men i min ordbok heter dette "ferie", og er noe vi har hver sommer og noen ganger ellers i året. Ikke "hjemmekontor kombinert med hjemmeskole på tre forskjellige trinn og en vilter toåring som kjeder seg". 

• Liker 1
  • Opprett ny...