Gå til innhold

Coronavekt!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var godt i gang med strengt regime fra nyttår, talte kalorier og hadde gått ned 3 kg. Den siste mnd har jeg tenkt at det ikke er viktig å telle kalorier, viktigere å trene og leve sunt.. og selfølgelig gått opp igjen,  den metoden funker ikke for meg.. har nok også lurt meg selv med en del trøste/stress spising. Tror kanskje det er en forsvarsmekanisme, stenge seg inne og hamstre. 

Anonymkode: e6c0a...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer ikke folk la være å spise godteri?

Hjernedødt.

Anonymkode: 4fa23...54f

• Liker 1
Skrevet

Hvem faen bryr seg. Veier alltid et sted mellom 95 og 100kg.

AnonymBruker
Skrevet

For meg har det gått mye i kjeks, potetgull og godteri de siste to-tre ukene, men har likevel gått ned 2 kg. Jeg tipper jeg har spist mye mindre mat enn jeg pleier pga. mye snacks i tillegg til tap av muskelmasse..

Anonymkode: 44b49...2c2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man går ikke opp av havregrøt, jeg har spist det hver dag i mange år og er undervektig. 

Anonymkode: cf02f...8e3

Man går opp dersom den er de kaloriene som er over det man forbruker

Anonymkode: cbec1...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og var på slankern før Korona. Hadde gått ned 6 kg siden nyttårsaften. Under Korona har jeg gått ned 2,5 kg til, så totalt 8,5 kg ned siden nyttår. Jeg er skikkelig stolt! Men har telt alle kcal og vært velidg påpasselig. Hadde jeg bare spist i vei, hadde jeg nok gått opp alle kg jeg gikk ned siden nyttår.

Anonymkode: 32958...d98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å veie meg, men ser i speilet at noe ikke stemmer med kroppen. Klær har blikk mye strammere også, spesielt buksene mine.

Tipper jeg har gått opp minst 5 kg den siste måneden alene, kanskje enda mer. Men så har jeg slitt med stress pga. andre ting i et par måneder også. Trøstespiser som fy. Koronastyret hjalp ikke akkurat på situasjonen min.

Anonymkode: cef6c...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg aldri, men gikk nok litt ned i begynnelsen siden jeg hadde tid til å trene (slipper reisetiden til jobb og kan ta en gåtur i lunsjen eller på ettermiddagen) Men da beskjeden kom om at nedstengningen kom til å vare lenger begynte jeg å bake... 😶 Tenkte det var en fin aktivitet for barna så de ikke skulle kjede seg, men nå har det blitt alt for mye boller, kaker, muffins, brownies osv... 😶

Anonymkode: f7bd8...9be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uendret. 

Trener daglig. Det er 2-3 ganger mer enn vanlig i uka, men er jo mye mindre hverdagsaktivitet, så tror dette går i null. 

Lager mye mat fra grunnen, varmmat til to eller tre av dagens måltider. Men spiser bare til måltidene, og passe mengde. Litt mer vin enn vanlig. 

Spiser ikke godteri, eller chips, som vanlig. 

Anonymkode: df8be...0ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor klarer ikke folk la være å spise godteri?

Hjernedødt.

Anonymkode: 4fa23...54f

Fordi serotonin og dopamin.

Anonymkode: cef6c...c3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opp 6 kilo på en måned. Må gå på hormonforstyrrende medisiner (astma) som gjør at jeg legger på meg, og kan ikke lenger trene da treningssenteret er stengt. Helt jævlig, føler meg stygg og feit og redd for at samboer skal miste tenninga. 

Anonymkode: cecc6...35b

Skrevet

Veide meg nå for å sjekke. Fryktet det verste, men vekta står fortsatt på det samme 🤗

Har vært flink til å trene hjemme, gå tur med hunden og sykle.

Sikkert hjulpet på at jeg jobber som vanlig også og ikke har hjemmekontor. 

Skrevet

Ingen endring i vekten her.

Skrevet

Jeg er like tjukk alltid jeg, går verken opp eller ned, uansett. :)

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overvektig og var på slankern før Korona. Hadde gått ned 6 kg siden nyttårsaften. Under Korona har jeg gått ned 2,5 kg til, så totalt 8,5 kg ned siden nyttår. Jeg er skikkelig stolt! Men har telt alle kcal og vært velidg påpasselig. Hadde jeg bare spist i vei, hadde jeg nok gått opp alle kg jeg gikk ned siden nyttår.

Anonymkode: 32958...d98

Så flink! Fristende å pause kcal telling og tenke jaja, unntakstilstand, men jeg har også fortsatt slankekuren i karantenen. Har gått ned noen kilo, men har fremdeles 15 kg igjen. Satser på at jeg blir slank nok til å ikke lenger være i noen risikogruppe når smitten virkelig eksploderer i landet. 

Anonymkode: cc3bf...caf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt ca 5 kg. Spist så sykt usunt siste måneden. Fyser på alt! 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 70ab5...02f

Gjest Warrior
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne svart har gått opp noen kg men har dessverre gått ufrivillig ned, men skal komme meg opp igjen dit jeg var💪🏻 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, har ikke veid meg.

Anonymkode: 3e856...d96

Skrevet

Jeg har faktisk gått ned 5 kg, aner ikke hvorfor. Før Corona trente jeg hver eneste dag og spiste veldig sunt, men gikk ikke ned. Lå bare stabilt på vekta. Så stengte Sats og jeg har gått ned jevnt de siste ukene bare. Trener litt annenhver dag, zumba og styrke og går litt turer. Prøver å ha litt skille på hverdag og helg når det gjelder mat. Veldig merkelig, men jeg er jo fornøyd :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp et par kilo. Dvs, tipper jeg har gått op tre kilo fett og mistet en kilo muskler. Har ikke vært flink til å trene styrke utendørs (er så ufyselig vær her). Har løpt da, det er lettere å løpe i regn enn å trene styrke i regn.

Måltider har glidd inn i hverandre og jeg har drukket øl.

Siden søndag har jeg derfor begynt å telle kalorier og begynt å øke proteinmengden i kosten. Så er målet å få to fulle styrkeøkter denne uken siden det er meldt opphold utover uken, samt to-tre løpeøkter. Da skal det snu.

Anonymkode: 2df06...f31

• Opprett ny...