Gå til innhold

Nyfødt baby og eldre søsken i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere andre om å sende eldre søsken i barnehagen når den åpner igjen når man har nyfødt baby hjemme? 

Jeg er ikke bekymret for eldste (de har jo immunforsvaret på plass), men tenker en del på om babyen skulle bli smittet. Dessverre får baby ingen antistoffer fra meg da jeg ikke ammer. Men nå har vel egentlig ingen av oss antistoffer mot coronaviruset? 

Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre, har jo muligheten til å ha eldste hjemme siden jeg er i permisjon. Men samtidig har nok eldste godt av det sosiale igjen og jeg får mer barseltid med baby enn per dags dato. 

Tanker? 

Anonymkode: d517a...d57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere andre om å sende eldre søsken i barnehagen når den åpner igjen når man har nyfødt baby hjemme? 

Jeg er ikke bekymret for eldste (de har jo immunforsvaret på plass), men tenker en del på om babyen skulle bli smittet. Dessverre får baby ingen antistoffer fra meg da jeg ikke ammer. Men nå har vel egentlig ingen av oss antistoffer mot coronaviruset? 

Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre, har jo muligheten til å ha eldste hjemme siden jeg er i permisjon. Men samtidig har nok eldste godt av det sosiale igjen og jeg får mer barseltid med baby enn per dags dato. 

Tanker? 

Jeg ville holdt eldste hjemme siden du har mulighet. I hvert fall i noen uker til, så du kan se hvordan det utvikler seg.

Anonymkode: a7152...2c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo usikkert hvordan barnehagen er når den åpner da. Det er garantert ikke likt som da det stengte. Små grupper blir det nok, og sikkert etterstrebe avstand mellom barna også. 
Den første tiden tipper jeg blir mer oppbevaring enn tradisjonell barnehage.

Det kommer også ann på alderen til søsken. Under 4 år hadde jeg holdt hjemme

Anonymkode: 4d335...79d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tanker? 

Ville holdt hjemme til baby er 3 mnd iallefall. Da er de regnet som mer robuste. Hvis du bor et sted med lite smitte så hadde jeg vært mindre bekymret.

Anonymkode: a614b...193

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo usikkert hvordan barnehagen er når den åpner da. Det er garantert ikke likt som da det stengte. Små grupper blir det nok, og sikkert etterstrebe avstand mellom barna også. 
Den første tiden tipper jeg blir mer oppbevaring enn tradisjonell barnehage.

Det kommer også ann på alderen til søsken. Under 4 år hadde jeg holdt hjemme

Hvorfor under 4 år? Fordi de som oftes er syke? 

AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt hjemme til baby er 3 mnd iallefall. Da er de regnet som mer robuste. Hvis du bor et sted med lite smitte så hadde jeg vært mindre bekymret.

Bor i Oslo. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt alle hjemme. 

Anonymkode: fa848...f44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo. 

Jeg personlig ville holdt barnet hjemme fra bhg med nyfødt i hus i Oslo.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt krise for en nyfødt å bli smittet med korona, så jeg hadde aldri i verden sendt storesøskenet i barnehagen. 

Anonymkode: 0c74b...a43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor under 4 år? Fordi de som oftes er syke? 

Fordi barn over 4 kan snakkes med og forklares litt mer ifht å holde avstand, osv. De er generelt flinkere til håndvask, hosting i albuekrok, osv.

Under 4 år er dette mye vanskeligere

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt krise for en nyfødt å bli smittet med korona, så jeg hadde aldri i verden sendt storesøskenet i barnehagen. 

Men vet man det da? Det er en som har dødd i USA. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vet man det da? Det er en som har dødd i USA. 

Vil du ta sjansen at ditt barn blir den neste? 

Anonymkode: 0bb10...9a1

• Liker 3
Skrevet

Vær så snill, ikke hør her inne. Her er det dommedagsprofetier i hopetall og alt krisemaksimeres. Snakk med de på barsel/helsestasjon/lege, så vil nok de gi gode råd. Er i samme situasjon selv til sommeren og tenker høre med de som vet 🙂 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ta sjansen at ditt barn blir den neste? 

Anonymkode: 0bb10...9a1

Nå er vi mye ute og leker, så eldste kan likesågodt bli smittet av en eller annen overflate. Jeg holder ikke hun i hånden hjemme for å sette det på spissen. Det er lenge til sommerferie og at hun skal holdes vekk fra alle vennene i barnehagen. Får heller ikke så mye tid til baby som jeg skulle ønske siden eldste må følges opp hjemme og mannen er på jobb.  Men vanskelig dette! Sender hun uansett ikke i barnehagen den første uka, men høre litt hvordan det går der med alt. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde? 

Anonymkode: ba40f...d69

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt krise for en nyfødt å bli smittet med korona

Kilde på dette?

Anonymkode: 4b06d...7a9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nasken skrev:

Vær så snill, ikke hør her inne. Her er det dommedagsprofetier i hopetall og alt krisemaksimeres. Snakk med de på barsel/helsestasjon/lege, så vil nok de gi gode råd. Er i samme situasjon selv til sommeren og tenker høre med de som vet 🙂 

Ja, men nå er det vel egentlig ingen som vet siden dette er en situasjon vi aldri har stått i før. Men har god tone med helsesøster, kan ta kontakt der. Takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i samme situasjon og vi kommer til å sende i barnehagen ( bor i Oslo). Det har vært beinhardt for storebror og bli storebror OG miste barnehagen sin samtidig. Han trenger desperat hverdagen sin tilbake, og ha noe som ikke har endret seg. Jeg har jo ikke mulighet til å stimulere han så mye som han trenger når jeg har en nyfødt heller. Det er lite som tyder på at babyer er spesielt utsatt, så jeg er ikke spesielt bekymret. 

Anonymkode: 5e4d9...ae1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Korona er ikke farlig for normalt friske barn og babyer. Slutt å skremme mødre på denne måten.

Anonymkode: be8f0...d3b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i samme situasjon og vi kommer til å sende i barnehagen ( bor i Oslo). Det har vært beinhardt for storebror og bli storebror OG miste barnehagen sin samtidig. Han trenger desperat hverdagen sin tilbake, og ha noe som ikke har endret seg. Jeg har jo ikke mulighet til å stimulere han så mye som han trenger når jeg har en nyfødt heller. Det er lite som tyder på at babyer er spesielt utsatt, så jeg er ikke spesielt bekymret. 

Anonymkode: 5e4d9...ae1

Ja, det har ikke vært en drømmesituasjon. føler at jeg har mistet en del av den nyfødt/barseltiden, samtidig klarer ikke møte storesøster på alt heller. 

Ammer du? Tror jeg hadde vært mindre bekymret da siden baby får antistoffer fra deg. 

• Opprett ny...