AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Vi har barn , være sammen over ti år. Jeg synes det er veldig ubehagelig og anspent å være sammen med svigermor. Hun henvender seg kun til mannen min, og aldri til meg. Hun ser kun på han , og stiller spørsmål som kan stilles begge, men de rettes kun mot han , som om jeg ikke er der. F eks : - Når begynner du på jobb igjen? (Hun har ikke fått med seg at det ikke er noe svar på dette enda. Han jobber på ett sted som ikke er åpnet enda mtp Corona). - Har du sett den filmen med...? Den er så fin! - Var det sånn hund dere hadde...? (Hun siktet da til en eks kjæreste, som mannen hadde bare ett år). Om jeg svarer, så ser hun på mannen, eller går inn i ett annet rom. F eks bare står i ett rom barna oppholder seg. Også kommer hun tilbake etter noen minutter. Jeg synes det er for ubehagelig. Jeg vurderer droppe kontakten for hvert besøk, men så glemmer jeg det til neste gang, og har ett håp om forbedring. Hun sender meldinger til meg, for å avtale besøk 🤔 Anonymkode: fc942...82f 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Burde jeg ta det opp? Ender ofte med at jeg sender meldinger i etterkant å unnskylder om jeg sa noe galt. Anonymkode: fc942...82f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Jeg tror det er bare sånn gamla er. Hun tror at du som dame er den som skal planlegge og organisere. Og så er det naturlig at hun spør sønnen sin fordi det er han som hun vet kjenenr til svaret. Ta det ikke personlig. Del mer av deg selv du. Og du, veien inn i hjertet hennes er ; lag kaker. gi henne blomster. dette er kjærlighetsspråket til svigermor Anonymkode: a818b...316 1
Nymerïa Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Kan du ikke spørre henne rett ut neste gang det skjer? "Hvorfor spør du bare Arne?" Ikke anklagende, bare helt nøytralt. 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev: Kan du ikke spørre henne rett ut neste gang det skjer? "Hvorfor spør du bare Arne?" Ikke anklagende, bare helt nøytralt. Det tør jeg rett og slett ikke Anonymkode: fc942...82f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Tipper hun ikke mener noe med det. Enten er det lettere for henne å snakke med en hun kjenner, eller så ønsker hun bare å få i gang en samtale med sønnen hun kanskje savner å være nærmere med? Siden hun sender deg meldinger er hun vel ikke helt negativ til deg? Men synes eksemplene dine er rare.. Det er jo ikke naturlig å spørre deg når han skal tilbake på jobb? Og ville det vært bedre å si at det var en sånn hun du og eksen din hadde? Disse var ikke noe galt med synes jeg... Anonymkode: dcab4...e1f 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Men herregud, dette må da mannen din må jo ta opp dette med moren sin. Jeg hadde ikke akseptert at mine foreldre behandlet mannen min slik Anonymkode: e489e...da3 19
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tør jeg rett og slett ikke Anonymkode: fc942...82f Hvorfor tør du ikke, hva vil skje? Anonymkode: 44150...10b 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper hun ikke mener noe med det. Enten er det lettere for henne å snakke med en hun kjenner, eller så ønsker hun bare å få i gang en samtale med sønnen hun kanskje savner å være nærmere med? Siden hun sender deg meldinger er hun vel ikke helt negativ til deg? Men synes eksemplene dine er rare.. Det er jo ikke naturlig å spørre deg når han skal tilbake på jobb? Og ville det vært bedre å si at det var en sånn hun du og eksen din hadde? Disse var ikke noe galt med synes jeg... Anonymkode: dcab4...e1f Hvorfor skal hun ikke spør meg om det med jobb , vi er jo begge hjemme pga. Corona. Kjenner han , men ikke meg etter ti år? Anonymkode: fc942...82f 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Tipper hun har dårlige sosiale antenner. Hadde en svigermor som ikke skjønte dialekten min (kommer fra Vestland, hun var fra Oslo), så i steden for å spørre opp igjen, bare smilte og lo hun litt når jeg snakket til henne 😂 Noen er bare litt enkle... Anonymkode: 7cf12...5f9 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Kan du ikke bare sette deg med en bok da, og la de prate? Så slipper du føle deg oversett. Når hun sender melding til deg for å avtale besøk, så behandler hun deg som sønnens sekretær. Kan du ikke videresende meldingen til mannen din, og la ham finne ut når og avtale med sin mor? Om hun ikke slutter, så hadde jeg funnet på noe annet under hennes besøk. Sagt fra til mannen at du ikke orker og hvorfor, så får han eventuelt ta det opp med sin mor. Har hun alltid vært sosialt vanskelig til andre også? Anonymkode: 88255...41e 11
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 Jeg hadde en svigermor som behandlet meg som luft og har vært direkte stygg mot meg 😆 feks : På et kaffeselskap gikk jeg bort til kjøkkenbenken for å hente meg kaffe. Satt koppen på benken og skulle akkurat til å ta i kaffekannen. Svigermor røsker kaffekannen ut av hendene mine «noen som skal ha mer påfyll?» «ja, jeg skulle akkurat til å helle i en kopp her» «ingen? Okei da setter jeg kannen på bordet her imens» Jeg var mildt sagt sjokkert, mannen min ble paff selv. Men han sa ingenting. Hun ignorerte meg resten av kvelden. En juleaften vi feiret med svigermor så var jeg gravid og slet med mye kvalme. Etter middagen ble jeg kvalm og måtte på do for å kaste opp. Da jeg kom ut så var svigermor sur på meg. «Likte du ikke maten?» «Jo maten var kjempegod, men sliter mye med halsbrann og kvalme. Beklager så mye» «Du trenger da ikke å lyve og legge all skyld på graviditeten.» sa hun da. Ble så sjokkert at jeg bare pakket sammen sakene våres og dro. Hun kom på barsel besøk da babyen ble født. Ignorerte meg og babyen fullstendig. Ville ikke engang holde babyen. «Vil du holde babyen?» «Nei ikke nå, jeg drikker kaffe» svarte hun. Jeg ble så lei meg at jeg sprang på do og hylskreik. Dåpen var enda værre. Hun totaltignorerte meg og babyen. Ville ikke engang holde dåpsbarnet. Fikk en krass kommentar etter dåpen «Dåpskjolen skal jeg ha tilbake med engang, du før ikke lov til å vaske den og ødelegge arvestykket.» Mannen min var en fjott som ikke forsvarte meg. Vi endte opp med å skilles. Finnes mange svigermødre fra helvete. Sett ned foten tidlig og la ikke henne tråkke over deg. Mannen din bør også gi beskjed til sin mor om dette. Anonymkode: 6894e...ec7 21
Sunnys Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Prøv å besøk ho alene ? Eller sørg for å få henne på tomannshånd og ha en samtale med henne da? Vær litt interessert i henne og hennes liv, lytt og ikke ta for stor plass. Ikke lag drama eller noe 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Det er bare en logisk forklaring her for min del; hun liker deg jo ikke. Og det er det vel neppe noe vits å jobbe så alt for mye med etter ti år. Det høres ut som hun gjør det hun sikkert tenker er det beste ut av situasjonen, og du tør ikke ta det opp med henne, så da er det vel egentlig bare å la det være/gjøre det beste ut av det for din del også. Hvis ikke så er jo alternativet der - å finne motet til å konfrontere henne, noe som kanskje gjør at hun liker deg mer, eller motsatt. Anonymkode: 25391...1ea 8
Sunnys Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare en logisk forklaring her for min del; hun liker deg jo ikke. Og det er det vel neppe noe vits å jobbe så alt for mye med etter ti år. Det høres ut som hun gjør det hun sikkert tenker er det beste ut av situasjonen, og du tør ikke ta det opp med henne, så da er det vel egentlig bare å la det være/gjøre det beste ut av det for din del også. Hvis ikke så er jo alternativet der - å finne motet til å konfrontere henne, noe som kanskje gjør at hun liker deg mer, eller motsatt. Anonymkode: 25391...1ea Eller så føler hun at hun er en trussel, ei som har tatt sønnen hennes bort fra henne.. mødre er ofte veldig dullete og svak for sønnene sine. Har selv ei svigermor som elsker sønnen sin, vil helst ha han helt alene. Dra på bytur og kafé uten meg. Hun trenger den fulle og hele oppmerksomhet fra han. ellers er hun veldig grei, ikke noe med det. liker meg godt, hun vil bare ha alene tid med sønnen sin, og verre er det ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 Dette er svigermor sin måte å vise at hun ikke respekterer deg, men samtidig kan du ikke ta henne på noe. Jeg har det slik selv! Aldri bry deg, bare overse henne og lat som ingenting. Inviter henne kun til bursdager og plikt! Ha minst mulig med henne å gjøre å få samboer på laget! Slike folk manipulerer og splitter familier så vær forsiktig! Men vær hyggelig mot henne og ikke lag drama! Min svigermor splittet en hel familie rett før barnet vårt kom til verden. Hun fikk blant annet alle i sin slekt til å unngå å møte barnet vårt som en straff for en konflikt i mellom jeg og henne. I dag er barnet 1 år og enda har flere ikke møtt barnet fordi de har blitt hjernevasket av svigermor.. Ja, vi har minst mulig med dette kvinnemennesket å gjøre, og karma har kommet for å bli nå som hun klager på å «aldri» få nok tid med barnebarnet. Anonymkode: c8bad...929 13
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en svigermor som behandlet meg som luft og har vært direkte stygg mot meg 😆 feks : På et kaffeselskap gikk jeg bort til kjøkkenbenken for å hente meg kaffe. Satt koppen på benken og skulle akkurat til å ta i kaffekannen. Svigermor røsker kaffekannen ut av hendene mine «noen som skal ha mer påfyll?» «ja, jeg skulle akkurat til å helle i en kopp her» «ingen? Okei da setter jeg kannen på bordet her imens» Jeg var mildt sagt sjokkert, mannen min ble paff selv. Men han sa ingenting. Hun ignorerte meg resten av kvelden. En juleaften vi feiret med svigermor så var jeg gravid og slet med mye kvalme. Etter middagen ble jeg kvalm og måtte på do for å kaste opp. Da jeg kom ut så var svigermor sur på meg. «Likte du ikke maten?» «Jo maten var kjempegod, men sliter mye med halsbrann og kvalme. Beklager så mye» «Du trenger da ikke å lyve og legge all skyld på graviditeten.» sa hun da. Ble så sjokkert at jeg bare pakket sammen sakene våres og dro. Hun kom på barsel besøk da babyen ble født. Ignorerte meg og babyen fullstendig. Ville ikke engang holde babyen. «Vil du holde babyen?» «Nei ikke nå, jeg drikker kaffe» svarte hun. Jeg ble så lei meg at jeg sprang på do og hylskreik. Dåpen var enda værre. Hun totaltignorerte meg og babyen. Ville ikke engang holde dåpsbarnet. Fikk en krass kommentar etter dåpen «Dåpskjolen skal jeg ha tilbake med engang, du før ikke lov til å vaske den og ødelegge arvestykket.» Mannen min var en fjott som ikke forsvarte meg. Vi endte opp med å skilles. Finnes mange svigermødre fra helvete. Sett ned foten tidlig og la ikke henne tråkke over deg. Mannen din bør også gi beskjed til sin mor om dette. Anonymkode: 6894e...ec7 Det høres helt ille ut ! Stakkars eks-manne din som ikke forstår bedre. Anonymkode: fc942...82f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er svigermor sin måte å vise at hun ikke respekterer deg, men samtidig kan du ikke ta henne på noe. Jeg har det slik selv! Aldri bry deg, bare overse henne og lat som ingenting. Inviter henne kun til bursdager og plikt! Ha minst mulig med henne å gjøre å få samboer på laget! Slike folk manipulerer og splitter familier så vær forsiktig! Men vær hyggelig mot henne og ikke lag drama! Min svigermor splittet en hel familie rett før barnet vårt kom til verden. Hun fikk blant annet alle i sin slekt til å unngå å møte barnet vårt som en straff for en konflikt i mellom jeg og henne. I dag er barnet 1 år og enda har flere ikke møtt barnet fordi de har blitt hjernevasket av svigermor.. Ja, vi har minst mulig med dette kvinnemennesket å gjøre, og karma har kommet for å bli nå som hun klager på å «aldri» få nok tid med barnebarnet. Anonymkode: c8bad...929 Det skal sies at det er flere som ikke har møtt vår siste heller, pga ting de sammen har kokt i hop sammen med svigermor. Anonymkode: fc942...82f 2
Pås Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 (endret) Skjønner at denne var egnet til å misforstås! Endret 15. april 2020 av Pås misforståelse
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Pås skrev: Som svigermor selv: alle forstår at mor ønsker alenetid med sin datter, dette er helt greit og alle respekterer det! Men at en mor skal ønske alenetid med sin sønn? Nei da er hun svigermor fra helvete, selv om svigerdatter selvsagt har alenetid med SIN mor... 😉 Hvis du ønsker alenetid med din sønn, sender du vel ikke svigerdatter melding å spør om hele familien vil komme? Anonymkode: f8de5...012 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå