Gå til innhold

Hvor mange kan vi forvente vil havne på arbeidsavklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

og evt. uføretrygd som følge av tiltakene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en mulighet at flere vil gå av med pensjon så fort de kan, og dermed gi de yngre muligheten til og komme inn i arbeidslivet. 

Anonymkode: 7e81c...102

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel en mulighet at flere vil gå av med pensjon så fort de kan, og dermed gi de yngre muligheten til og komme inn i arbeidslivet. 

Anonymkode: 7e81c...102

Det er det nok, men mange av dem går nok av med pensjon som følge av at arbeidsplassen forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det er det nok, men mange av dem går nok av med pensjon som følge av at arbeidsplassen forsvinner.

Hva er grunnen til at du tror det blir flere på AAP og flere uføre nå etter 4 uker?

Anonymkode: 22654...442

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe man bare kan velge , man må jo gjennom ett års sykemelding først.

Anonymkode: dcc49...df3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi kan vente ca. 47 mennesker over på AAP.

Anonymkode: ae86a...1b5

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du tror det blir flere på AAP og flere uføre nå etter 4 uker?

Anonymkode: 22654...442

Om du mener hva som er grunnen til at jeg tror det etter fire uker så er det fordi det vil være en massiv ledighet også etter tiltakene er avsluttet, og fet har konsekvenser. 

Om du mener å spørre om jeg tror det vil bli flere på aap og uføretrygd etter bare fire uker hat du misforstått. Jeg snakker om hva dette fører til på sikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok en del. Ikke fordi det er riktig, men fordi de ikke finnes alternativer. I Norge opererer vi med at hvis du ikke har jobb, så er du enten lat, eller så er du syk. Hvis du beviselig ikke er lat (f.eks. ved at du sender søknader hver dag, møter jo på tiltak, etc.), så blir konklusjonen at du må være syk, og da går det mot AAP og kanskje til slutt ufør.

Anonymkode: daa40...f94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange tipper nok inn på sporet av evig trygd nå, vanskelig å estimere et antall, men at det dreier seg om tusenvis er sikkert nok. Ødelagte liv. En takk til hysteriske politikere som har minimal oversikt, og på det grunnlaget svir av hundrevis av milliarder og skremmer vannet av en pysete befolkning.

Anonymkode: 708b1...05d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi kan vente ca. 47 mennesker over på AAP.

Anonymkode: ae86a...1b5

Hvorfor tror du dette blir antallet?

• Opprett ny...