AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Ja, hva tror dere? Anonymkode: e4bd0...6cd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Myndighetene vil vel først prøve ut hvordan det går når barnehager og småtrinnet åpner, så tar de de sikkert etterhvert men det går nok et par uke tror jeg. Anonymkode: d9066...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Tipper til høsten, men håper det blir før. Anonymkode: 613d7...4cc
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tipper til høsten, men håper det blir før. Anonymkode: 613d7...4cc Jeg tipper også det. Når småskolen åpner 27. mars, og de helt sikkert vil ha et par-tre uker på seg etter dette for å se hvordan det går, og så skal forberede oppstart av de neste trinnene, er vi langt ut i mai/i starten av juni. Det virker litt søkt å gjenåpne kun for et par uker. Anonymkode: e4bd0...6cd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Om det går bra med småskolen tipper jeg de åpner 5-7 andre uka i mai. Anonymkode: 3a6af...2eb 1
Nasken Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Tipper over 17.mai, når man har mer oversikt over hvordan lempingen på andre tiltak har gått. Da har man en måned igjen, med mye tid til å være utendørs
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Håper det blir en grillfest i mai og juni. Utover det har jeg ingen interesse for å sende barna. Hjemmeskole går fantastisk og det er fortsatt en pandemi. Håper livene og skolene blir normale etter sommeren. Anonymkode: 5ced5...f69 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Kommer an på hvordan det går etter at bhg og småskolen åpner. De tar nok en beslutning 3-4 uker etter. Så oppstart en uke etter det. Hvis alt går bra så får de 3 uker før ferien starter. Dette er det jeg tror, og også det jeg mener er fornuftig. Frem mot sommeren kommer det til å være mye uteskole. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 Erna sa vel at hun håper før sommeren. Jeg tipper mai en gang Anonymkode: b04e3...482
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Tenker to ting. Fra du har åpnet for de første elevene vil det ta noen uker før du vil kunne måle hvilken virkning det vil ha på antall smittede. dersom det skjer smittespredning når barna kommer sammen vil det ta noe tid før noen blir syke, og ut fra at det er en lav prosent av smittebærere i samfunnet vil det ta tid før det blir mange nok til at det fanges opp. Derfor tipper jeg at de lar det bli med de yngste i minst en måned. En fordel i skolen med å bare ha de yngste elevene der er jo at du har ca halvparten så mange elever på skolen. Da kan du lettere fordele de utover på dobbelt areal. Du kan bruke dobbelt så mange voksne pr klasse. Anonymkode: 789d1...49e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Jeg håper vi får avsluttet med 7. Trinn, men jeg tror ikke mellomtrinnet vil gå som vanlig før til høsten. Anonymkode: aa518...a60
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 Tipper mot midten/slutten av mai. Men det er som sagt bare tipping. Anonymkode: 2c204...72b
Lykkelinn Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Jeg håper på at det åpner for oss i slutten av mai, slik at vi får de siste ukene sammen. Men er forberedt på at det ikke blir undervisning på skolen før til høsten. Kontaktlærer på mellomtrinnet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Tipper første uken i mai. Hadde aldri trodd de skulle åpne så fort som de gjør. Anonymkode: ffae6...ef8 2
Trimsi Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 Hadde tippet de skulle åpne 1-4 trinn rundt den tiden de gjør, men hadde ærlig talt trodd at barnehagen også skulle bli delvis åpnet. Feks kun for de barna der begge jobber fullt. Så der ble jeg tatt litt på senga.. Hvis ikke smittespredningen øker, tipper jeg de vil åpne 10 trinn som neste? Det er nesten rart de ikke har gjort dette allerede. Dette trinnet skal få avgjørende karakterer, og de vil kunne ha undervisning med godt smittevern (god plass). Neste skritt blir kanskje å åpne 5 til 7 trinn og 3 klasse på vdg, de som ikke er yrkesfag? Vil tro dette kan skje helt i slutten av skoleåret, i starten av juni. Men det blir bare gjetning.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker to ting. Fra du har åpnet for de første elevene vil det ta noen uker før du vil kunne måle hvilken virkning det vil ha på antall smittede. dersom det skjer smittespredning når barna kommer sammen vil det ta noe tid før noen blir syke, og ut fra at det er en lav prosent av smittebærere i samfunnet vil det ta tid før det blir mange nok til at det fanges opp. Derfor tipper jeg at de lar det bli med de yngste i minst en måned. En fordel i skolen med å bare ha de yngste elevene der er jo at du har ca halvparten så mange elever på skolen. Da kan du lettere fordele de utover på dobbelt areal. Du kan bruke dobbelt så mange voksne pr klasse. Anonymkode: 789d1...49e Ikke nødvendigvis, for den halvdelen som er hjemme skal fortsatt ha hjemmeskole. Anonymkode: f16e2...08a
Trimsi Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, for den halvdelen som er hjemme skal fortsatt ha hjemmeskole. Anonymkode: f16e2...08a Har også tenkt på bemanning.. Tror man er nødt til å sette inn en del assistenter, hvis det er mulig da.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 15 minutter siden, Trimsi skrev: Har også tenkt på bemanning.. Tror man er nødt til å sette inn en del assistenter, hvis det er mulig da. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg tror heller de kommer til å ha kortere dager og uker. Det er også mulig at bare noen fag vil foregå på skolen, mens andre fortsatt vil foregå via hjemmeskole. Så jeg tror heller dette vil løses med organisering, enn med å øke antallet voksne i skolen. Sistnevnte blir for klønete å skulle finne, lære opp og jobbe inn, i en allerede spesiell situasjon. Dyrt blir det også. Anonymkode: f16e2...08a
Trimsi Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg tror heller de kommer til å ha kortere dager og uker. Det er også mulig at bare noen fag vil foregå på skolen, mens andre fortsatt vil foregå via hjemmeskole. Så jeg tror heller dette vil løses med organisering, enn med å øke antallet voksne i skolen. Sistnevnte blir for klønete å skulle finne, lære opp og jobbe inn, i en allerede spesiell situasjon. Dyrt blir det også. Anonymkode: f16e2...08a Ja, du har nok rett. Jeg har hørt fra de som skal starte på vdg at elevene får undervisning etter tur. De deles selvfølgelig opp i mindre grupper, men har jo ikke tilgang til flere arbeidsrom eller lærere. Det samme gjelder vel på barneskolen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 Jeg tipper at de kunngjør første uken i mai at det skal åpnes uken etter, så kanskje 11. mai. Anonymkode: e8474...628
Anbefalte innlegg