AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Hei! Jeg er 26 år, og har funnet ut at jeg er gravid.Jeg og min kjæreste har hatt god tid til å tenke over dette, og selv om det ikke var planlagt, er vi sikre på å beholde barnet. Gleder meg faktisk til å bli mor. Jeg har en flott "stabil" familie selv, i tillegg til bestevenninnen min sin familie, som er "min andre familie". Dvs, jeg tilbringer like mye tid med hennes familie, som min egen familie. Feirer første juledag med dem osv, og kan godt tilbringe tid med hennes foreldre/besteforeldre uten at min venninne selv er tilstede. Jeg har på en måte altså etablert meg med en "svigerfamilie" allerede. Så kommer bekymringene mine her. Jeg er jo ikke egoistisk, og vet at dette barnet kommer til å bli like mye hans barn som mitt. Jeg elsker han over alt på jord, og vi er et godt team. Selvfølgelig skal barnet tilbringe 50/50 med mors og farsiden av familien, så lenge det er mulig. På den andre siden, har jeg bare rukket å møte foreldrene hans et par ganger, og vegrer meg litt til at så fort dette barnet blir født, så kommer jeg til å måtte nedprioritere min venninnes familie. De har gjort så mye for meg, og inkluderer meg i alt de gjør. Jeg vet at dette barnet vil bli like høyt elsket av dem, som av hans foreldre, som av mine foreldre. Jeg forstår at dette kanskje ikke virker som et veldig stort problem. Det er det nok kanskje ikke heller, men jeg er så redd for at det skal oppstå gnissninger, dersom noen føler seg ikke prioritert. Er det noen som opplever lignende, og kan fortelle litt? Foreldrene hans er veldig hyggelige altså, og jeg gleder meg til å bygge et forhold til dem. Er bare redd de forventer at vi feirer alt 50/50 og ikke respekterer at jeg setter min venninnes familie veldig høyt. Ingen har noe imot hverandre foreløpig. Mulig jeg bare overdramatiserer Anonymkode: 7d7ea...96a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Hvis du f.eks tenker på julefeiring, så får du tenke som oss med skilte foreldre gjør - annenhver jul er hans familie sin, så får du bestemme hvor dere feirer jul når det er din families jul. Dersom du allerede pleier å prioritere venninnen din sin familie foran din egen familie er de jo vant til det og tar seg ikke nær av det på din side. Hos oss er hans foreldre gift, mens mine ikke er det. Så vi er annenhver julaften hos hans foreldre, også da hver 4.julaften med min mor/far. Resten av jula følger vi tradisjonene som er på hver side, da de ikke kolliderer😊 Anonymkode: 32dd5...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Da vil det jo være din familie som merker mest til det. Det blir jo du som må dele din halvpart. 25% til din familie, 25% til din venninnes familie og 50% til hans. Sånn er det for alle med to familier. Anonymkode: 07027...509 5
Rosatoast Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Først og fremst må du jo HØYST prioritere din og hans familie, din venninne sin familie må komme på en sikker - 3.plass. Syntes du burde begynne å være mer med han sin familie, hvis dette er noe han selv vil. Hvis han ikke tar initiativ, eller er så interessert i det - så la være. Dere er ikke gift, og kjæresten din må prioritere og ta initiativ selv. Det samme med foreldrene hans. Jeg tenker jo at dette vil komme mer naturlig når du har født barnet, jeg kjenner mange som er/har vært i samme situasjon som deg, og når barnet blir litt eldre, så blir dette en enklere situasjon.. (siden det er snakk om så mange mennesker, så føles det nok veldig stressende ut) Men igjen, venninnen din sin familie må du nedprioritere. Det er først og fremst din ordentlige familie - og kjæresten sin familie som kommer først nå. Og det forstår nok venninnen din sin familie veldig godt, og de ville nok ha prioritert helt likt i din situasjon. Tviler på at f.eks venninnen din, hadde sittet i samme beslutningssituasjon.
Pås Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 (endret) På 13.4.2020 den 19.53, AnonymBruker skrev: Er bare redd de forventer at vi feirer alt 50/50 og ikke respekterer at jeg setter min venninnes familie veldig høyt. Ja, det forventer de helt sikkert! Men de kan likevel respektere at du setter din venninnes familie høyt! Det at du føler at de allerede er en svigerfamilie for deg betyr ikke at de også er farmor/farfar for barnet ditt! Som andre også skriver, dersom du ønsker å tilbringe høytider og slikt med dem må det gå på bekostning av tiden dere ellers ville tilbrakt med din familie, ikke hans. Endret 16. april 2020 av Pås svigerfamilie, ikke svingerfamilie :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå