AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Hvor lenge tror dere at det er greit at dere er hjemme med barn eller jobber hjemme? Hvordan har dere tenkt å finansiere dette? Hvor lenge mener dere at Norge skal være stengt? Bør vi ikke ha såpass tillit til myndighetene at man har tro på at de handler etter befolkningens beste? Skjønner dere ikke at for at Norge skal åpne mer og mer så må folk ut i jobb. For at folk kan begynne og jobbe så må barna i barnehage og skole. Anonymkode: be788...cf3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Andre får gjøre hva de vil, jeg sender ikke mine barn ut som prøvekaniner. Anonymkode: 017ff...faf 10
Energidronning Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge mener dere at Norge skal være stengt? fotballsesong starter bare i juni, så kan ikke andre aktiviteter som skoler åpnes før... alt må skje samtidig, ellers blir det ulovlig forskjellsbehandling
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Vi tenker å holde de hjemme til midten av mai, hvertfall - så får vi se hvordan situasjonen er da. vi har begge hjemmekontor, tre barn mellom 1 og 5 år. Vi bytter på å jobbe på dagen og får jobbe kvelder i tillegg. Anonymkode: c079a...e85 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge tror dere at det er greit at dere er hjemme med barn eller jobber hjemme? Hvordan har dere tenkt å finansiere dette? Hvor lenge mener dere at Norge skal være stengt? Bør vi ikke ha såpass tillit til myndighetene at man har tro på at de handler etter befolkningens beste? Skjønner dere ikke at for at Norge skal åpne mer og mer så må folk ut i jobb. For at folk kan begynne og jobbe så må barna i barnehage og skole. Anonymkode: be788...cf3 At dere skal bry dere!? La nå folk få holde barna sine hjemme om de vil, har vel ikke du noe med! Bare fordi du sender barna dine ut som prøvekaniner så får du ikke sitte der å rakke ned på de om velger å ikke gjøre det! Anonymkode: 9f966...5c5 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Jeg skal ikke legge meg opp i hva folk gjør, men vil likevel komme med et velment råd: Dette er ikke over i mai, heller ikke i september. Hvis dere skal ha hjemmeundervisning så blir det fort langvarig. Å vente til mai vil i hvertfall ikke utgjøre noen forskjell. Anonymkode: 2a976...023 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Jeg har null tilitt til myndighetene. Jeg synes det er rart at man velger å åpne både i kommunener som har få tilfeller og episenter som Oslo. De i Oslo vil jo være tidenes prøvekaniner. Vi avventer og ser hva som skjer fremover. Vi har ingen problemer med å tilpasse dagen vårt på en måte som ikke går ut over andre. Anonymkode: 68111...189 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 16 minutter siden, Energidronning skrev: alt må skje samtidig, ellers blir det ulovlig forskjellsbehandling Hva er dette gnålet i flere tråder om "ulovlig forskjellsbehandling"? Det er jo bare tøv! Anonymkode: 6cc3f...062 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre får gjøre hva de vil, jeg sender ikke mine barn ut som prøvekaniner. Anonymkode: 017ff...faf Å hva tror du de som har måtte jobbe i denne perioden har vært? For ikke å snakke om barna deres. 17 minutter siden, Energidronning skrev: fotballsesong starter bare i juni, så kan ikke andre aktiviteter som skoler åpnes før... alt må skje samtidig, ellers blir det ulovlig forskjellsbehandling Wow. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: At dere skal bry dere!? La nå folk få holde barna sine hjemme om de vil, har vel ikke du noe med! Bare fordi du sender barna dine ut som prøvekaniner så får du ikke sitte der å rakke ned på de om velger å ikke gjøre det! Anonymkode: 9f966...5c5 Om folk finansierer dette kalaset sitt sjøl så bryr jeg meg ikke. Barnet mitt har passert 20 og velger selv, men h*n har vært på jobb i hele denne perioden. Anonymkode: be788...cf3 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 20 minutter siden, Energidronning skrev: fotballsesong starter bare i juni, så kan ikke andre aktiviteter som skoler åpnes før... alt må skje samtidig, ellers blir det ulovlig forskjellsbehandling Javel. Hvilken lov og paragraf tenker du på da? Anonymkode: b488a...fd5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å hva tror du de som har måtte jobbe i denne perioden har vært? For ikke å snakke om barna deres. Wow. Om folk finansierer dette kalaset sitt sjøl så bryr jeg meg ikke. Barnet mitt har passert 20 og velger selv, men h*n har vært på jobb i hele denne perioden. Anonymkode: be788...cf3 Om barnet ditt har passert 20 år så burde du kanskje stikke nesen din bort i problemer som angår deg og ikke angriper og gi dårlig samvittighet til småbarnsforeldre som ikke vil smitte barnet sitt med et ukjent virus. Anonymkode: 68111...189 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnet ditt har passert 20 år så burde du kanskje stikke nesen din bort i problemer som angår deg og ikke angriper og gi dårlig samvittighet til småbarnsforeldre som ikke vil smitte barnet sitt med et ukjent virus. Anonymkode: 68111...189 Angriper og gir dårlig samvittighet? Personen skrev jo at hun/ han ikke brydde seg så lenge de betalte for " kalaset" sitt selv. Anonymkode: 9dd4b...620 2
Harlekin Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 3 innlegg med «prøvekaniner» allerede ... skal det ikke snart komme noe om «russisk rulett»? 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Herregud alt folk skal legge seg borti. Så lenge folk gjør jobben sin hjemmefra om det er på dag eller kveld, spiller vel ingen rolle for akkurat deg TS? Jeg er hjemme i permisjon med mini så 8 åringen får være hjemme litt lenger til vi har fått sett an situasjonen. Det påvirker virkelig ikke deg på noen som helst måte. Anonymkode: 6ed51...406 6
Mynona Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 (endret) Hvor lenge tror dere at det er greit at dere er hjemme med barn eller jobber hjemme? Vi vurderer å vente et par uker for å se hvordan utviklingen blir. Men det komme an på hvordan vår bhg har mulighet for å tilpasse seg smitteverntiltakene Hvordan har dere tenkt å finansiere dette? jeg jobber hjemme, mannen er permittert. Det blir ingen endring på det med det første. Hvor lenge mener dere at Norge skal være stengt? Det har jeg ingen formening om. Bør vi ikke ha såpass tillit til myndighetene at man har tro på at de handler etter befolkningens beste? Myndighetene har mange hensyn å ta, økonomiske og helsemessige f.eks. De må holde motivasjonen til befolkningen oppe, så de kan ikke holde på en delvis lockdown for lenge uten at motivasjonen daler pga folk sliter økonomisk f.eks. Men jo jeg har tillit til at myndighetene handler etter befolkningens best, men ikke alltid etter individets beste Skjønner dere ikke at for at Norge skal åpne mer og mer så må folk ut i jobb. For at folk kan begynne og jobbe så må barna i barnehage og skole. Jeg har hjemmekontor, og det sa Erna at vi skulle fortsette med. Jeg jobber og jeg bruker penger på ting vi trenger slik at økonomien kan holdes i gang. Edit: Jeg bor i Oslo i en av bydelene med mest smitte. Hadde jeg bodd i en annen del av landet med få tilfeller hadde jeg ikke hatt noen forbehold om å sende i barnehagen neste uke. Endret 13. april 2020 av Mynona 10
Heisenberg Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 Litt rart å mene at barna er prøvekaniner når barn i Sverige, der viruset får spre seg mer eller mindre ubegrenset, går i skole og barnehage uten at de dauer som fluer. 11
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 Vi begge foreldre har hjemmekontor: min jobb skal ha hjemmekontor frem til ut kuling mannen min skal ha til midten av mai (mulig det blir forlenget). Vi har uansett hjemmekontor, uavhengig av om barna er hjemme eller på skolen. Lurer på om vi skal holde han hjemme fra skolen (3.klassing), det føles tryggere og vi får både jobbet selv og fulgt opp det faglige. Eneste barnet mister er det sosiale i klassen, men det går greit og han har søsken å leke med. Anonymkode: b01c3...74f 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi begge foreldre har hjemmekontor: min jobb skal ha hjemmekontor frem til ut kuling mannen min skal ha til midten av mai (mulig det blir forlenget). Vi har uansett hjemmekontor, uavhengig av om barna er hjemme eller på skolen. Lurer på om vi skal holde han hjemme fra skolen (3.klassing), det føles tryggere og vi får både jobbet selv og fulgt opp det faglige. Eneste barnet mister er det sosiale i klassen, men det går greit og han har søsken å leke med. Anonymkode: b01c3...74f *Min jobb har hjemmekontor ut juli. Anonymkode: b01c3...74f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Heisenberg skrev: Litt rart å mene at barna er prøvekaniner når barn i Sverige, der viruset får spre seg mer eller mindre ubegrenset, går i skole og barnehage uten at de dauer som fluer. I Sverige er en stor del av barnahagebarna blitt holdt hjemme på initiativ av foreldrene. I tillegg har det blitt ropt ut at de lider av bemanningsproblemer pga sykdom. Jeg tror jo virkelig ikke at barna dør, men jeg vil vite mer om lagtidsvirkninger av viruset og immunitet før jeg ønsker at barnet mitt blir smittet. I tillegg er jeg gravid og ønsker ikke å bli smittet i svangerskapet da feber i svangerskap kan føre til utviklingsforstyrrelser. Anonymkode: 68111...189 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, Heisenberg skrev: Litt rart å mene at barna er prøvekaniner når barn i Sverige, der viruset får spre seg mer eller mindre ubegrenset, går i skole og barnehage uten at de dauer som fluer. Sant. Meg bekjent har ikke en eneste av Sveriges hundretusener av barnehagebarn og småskoleelever dødd av korona ennå. Anonymkode: 6cc3f...062 2
Anbefalte innlegg