Gå til innhold

Tiktok, aldersgrense

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 10 år har nok en gang registrert seg og brukt Tiktok. Det er visstnok veldig populært blant jentene i 4.klasse. Hun vet hun ikke får lov, og har gjort dette i skjul. 

Er deres 10-åringer på Tiktok? Noen som vet hva risikoen er?

Anonymkode: 19f94...042

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på 10 år har nok en gang registrert seg og brukt Tiktok. Det er visstnok veldig populært blant jentene i 4.klasse. Hun vet hun ikke får lov, og har gjort dette i skjul. 

Er deres 10-åringer på Tiktok? Noen som vet hva risikoen er?

Anonymkode: 19f94...042

Nei det er 13års aldersgrense.Mindre barn har ikke noe der å gjøre. Skulle ønske foreldre var flinkere til å holde det. En ting er ps4 spill eller en film.Men det er så mye der ute på nettet.Som barn ikke trenger å se eller oppleve enda! 

For mange tafatta foreldre!!

Anonymkode: df36e...ed1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er 13års aldersgrense.Mindre barn har ikke noe der å gjøre. Skulle ønske foreldre var flinkere til å holde det. En ting er ps4 spill eller en film.Men det er så mye der ute på nettet.Som barn ikke trenger å se eller oppleve enda! 

For mange tafatta foreldre!!

Barna er mellom 9 og 12år

AnonymBruker
Skrevet

Min 9- og 11 åring får ikke. Helt uaktuelt.

Er det så vanskelig å sette noen grenser?

Anonymkode: 119c0...782

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mitt tantebarn er 10 år og har tiktok. istedenfor å nekte henne det , Så kan dere lage en avtale om hva hun får å  legge ut og ikke. Ta en sjekk på hennes mobil  ny og ne da 

Endret av solietta
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, solietta skrev:

Mitt tantebarn er 10 år og har tiktok. istedenfor å nekte henne det , Så kan dere lage en avtale om hva hun får å  legge ut og ikke. Ta en sjekk på hennes mobil  ny og ne da 

Handler ikke bare om hva de kan legge ut og ikke.Men hvem som ser det og hva de selv kan se.Mange voksne der.Og mye de ikke skal se.Og mange voksne som kan ta kontakt feks. De kan og ligge ut videoer av venner som ikke får lov.Men de tenker ikke på det selv om de vet at det ikke er lov.Og mange andre ting. Skjønner ikke dette behovet.Om alle foreldrr var like flinke å si nei til tik tok,fb,snap og insta før de er 13år hadde vi aldri hatt dette problemet... Alltid noen som må ødelegge!Dere vet det var 18år før?Oh så 16år.No 13.. De er altfor unge!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring får ikke lov, men jeg vet noen i klassen har. Det handler mer om hva som dukker opp på skjermen av seg selv enn hvem som kan se hva han legger ut (pluss at vi alltid følger aldersgrense)

Anonymkode: a7d14...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10-åringer har ingenting på TikTok å gjøre.

Det er mulig å se på TikTok uten å registrere seg. Sjekk selv, og se om du synes det er noe for barn.

Anonymkode: 4b7ad...4de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring kan ikke laste ned noe på telefonen/ipaden uten tilgang av meg. Foreldrekontroll på ios. Har du mulighet for noe slikt for å hindre at dette skjer?

TIktok er helt uaktuelt her! Vet det er flere i klassen som har det, men det bryr jeg meg ikke om. Snapchat får hun heller ikke.

Anonymkode: fd86f...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekka ut tiktok da datteren til kjæresten min (hun er 12) har det, og jeg ble skremt av hva folk legger ut! Selv om ikke vennene deres nødvendigvis legger ut noe stygt/upassende så kommer det fremdeles opp mye de absolutt ikke trenger å se i feeden, ting de er altfor unge til! Så blant annet en tiktok ei venninne av hu hadde lagt ut der vedkommende har laget en film med bilder av venninner med påskriften «hun elsker pikk i ræva» på den ene. Altså...hva faen er det fornoe? Kjenner jeg blir helt matt. Er overhode ikke noe for barn! 

Anonymkode: 922f8...1fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min niese har vært på tik tok siden hun var iallfall 9 år, og jeg synes det er helt på trynet men min søster og hennes mann bryr seg ikke. Jeg leste nettopp om The Great Ice Cube Challenge på tiktok der jenter skal putte isbiter oppi skjeden.. 🥺

Anonymkode: 48491...51c

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min niese har vært på tik tok siden hun var iallfall 9 år, og jeg synes det er helt på trynet men min søster og hennes mann bryr seg ikke. Jeg leste nettopp om The Great Ice Cube Challenge på tiktok der jenter skal putte isbiter oppi skjeden.. 🥺

Anonymkode: 48491...51c

Fy f...... 

Helt sykt!!!

Sånt må dere melde til politiet..burde ikke vært lov!!!

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg trodde tik tok var for barn og ungdommer 12-25 år. Fant nydamen til min eks der. 35 år gammel og halvnaken. Hun stod og liksom trente og vriukket og vred på seg. Hallo dette er for fjortiser som skriker etter oppmerksomhet. Damer over 25 på tik tok er blodharry og umodent. Man kan lure på om de er mindre begavet.

Anonymkode: caf8c...9cb

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Sjekka ut tiktok da datteren til kjæresten min (hun er 12) har det, og jeg ble skremt av hva folk legger ut! Selv om ikke vennene deres nødvendigvis legger ut noe stygt/upassende så kommer det fremdeles opp mye de absolutt ikke trenger å se i feeden, ting de er altfor unge til! Så blant annet en tiktok ei venninne av hu hadde lagt ut der vedkommende har laget en film med bilder av venninner med påskriften «hun elsker pikk i ræva» på den ene. Altså...hva faen er det fornoe? Kjenner jeg blir helt matt. Er overhode ikke noe for barn! 

Anonymkode: 922f8...1fc

Enig. Jeg har tiktok, og det er mye for voksne der. Man kan ikke kontrollere hva som dukker opp. I tillegg er det mye hat-kommentarer. 

Når man har lagt ut en kommentar, kan man ikke gå tilbake og finne den, med mindre man vet hvor den er publisert.  Så hvis din datter legger ut en stygg kommentar, vil du aldri finne ut av det. (Med mindre noen svarer på den, da får man notification). Det er litt skummelt også.

Anonymkode: 034a3...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...