Gå til innhold

Ingen andre som tenker at gradvis skole og bhg åpning er okei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som ikke er spesielt skeptisk til å sende på bhg og skole igjen. Jeg var glad da det stengte, men tenker også nå at vi har en helt annen oversikt og tror som sagt at det skal bli fint med en gradvis gjenåpning.

Det virker som at veldig mange tenker at dette er galskap.

Er her noen flere som meg?

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen skal ikke åpnes gradvis. Hvor har du det fra?

Anonymkode: a619b...cac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som deg, og det gjør nok de fleste. Tror ikke mange holder igjen barna når det kommer til stykket 

Anonymkode: ef7ab...7d8

• Liker 16
Skrevet

Som hun på Nrk nyhetene sa nettopp, Inga Bejer Engh; folk må lytte til fagfolkene og ikke la seg styre av frykten.

Noe regjeringen også skulle gjort, forøvrig.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Siden barn ikke smitter i følge fhi og andre eksperter er det overhodet ikke noe poeng med en gradvis åpning slik den er nå. Da kan de vel bare åpne med fulle klasserom i bhg og barneskolen🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: e4335...5b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker som deg, men samtidig tenker jeg at jeg er bitte litt glad for at jeg har en femte- og en sjetteklassing nå... Jeg kommer selvsagt til å sende dem på skolen når de åpner for det, men jeg er glad for at de ikke er de aller første.

Anonymkode: 33c1b...673

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å sende barna avgårde, men så har vi folk i hus i risikogruppe også. Så da blir vi naturlig mer subjektivt tilbøyelige til å være på den forsiktige siden.

Anonymkode: ede21...c6f

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Impulse skrev:

Slettet

Endret av Impulse
Feil sitering
AnonymBruker
Skrevet

Lokale variasjoner. Jeg skjønner godt at foreldre i Nord Norge ikke har noen problemer med åpningen. Så skjønner jeg også at foreldre i Oslo er skeptiske. 

Anonymkode: 20dca...ae8

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Har både barnehagebarn og barn i småskolen, begge riktignok friske, og er ikke redd for å sende dem tilbake til hverdagen.

Anonymkode: 8e629...1e5

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Impulse skrev:

Det virker som at veldig mange tenker at dette er galskap.

enig. 

hele samfunnet må gjenåpnes på samme tidspunkt, 

fra barnehager til skoler, konserter og idrett, fotball osv. 

alt annet er bare ulovlig forskjellsbehandling! 

Høyre skal tape neste stortingsvalget om Erna prøver seg med "gradvis åpening" som betyr rent praktisk diskriminering av samfunnets ulike grupper og segmenter...

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen skal ikke åpnes gradvis. Hvor har du det fra?

Anonymkode: a619b...cac

Beklager formuleringen, jeg tenker skole og barnehage åpnes på forskjellige tidspunkt, dermed gradvis. Hvis dette fremdeles blir feil, så beklager for det.

Skrevet
Akkurat nå, Energidronning skrev:

enig. 

Høyre skal tape neste stortingsvalget om Erna prøver seg med "gradvis åpening" som betyr rent praktisk diskriminering av samfunnets ulike grupper og segmenter...

🤦🏻‍♀️

Hele poenget med gradvis åpning er å sikre deg og dine adekvat behandling om noen av dere skulle være så uheldige at dere ble syke eller skadet dere. Fysj så stygt gjort!

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Energidronning skrev:

enig. 

Men tenker du at denne åpningen er forsvarlig fra den 27? Alle instanser som pr. I dag må holde stengt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 prøvekaniner, 1 i bhg og en i skolen. Synes ikke dette er helt ok.

Anonymkode: bc2cf...bd5

• Liker 11
Skrevet

Halvparten skal jo ikke sende ungene verken i barnehage eller på skole så det blir jo gradvis.  Hvordan folk kan ha ungene hjemme og ikke gå på jobb vites ikke.  Tar de ut ferie nå? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 prøvekaniner, 1 i bhg og en i skolen. Synes ikke dette er helt ok.

Anonymkode: bc2cf...bd5

Prøvekanin?   Barn blir jo ikke syke av Covid, det er jo skrevet om i media nå i 3-4 uker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har både barnehagebarn og barn i småskolen, begge riktignok friske, og er ikke redd for å sende dem tilbake til hverdagen.

Men så har jeg vært negativ til at hele landet ble stengt ned fra dag 1. Forstår at det var en nødvendighet der det faktisk var mange smittede, men så langt har kommunen vi bor i hatt 4 tilfeller. Burde vært sett ann, og stengt ned her når det faktisk var nødvendig. Alt av sykdom kommer alltid sent til vår kommune, og det er tydeligvis ikke noe unntak denne gangen. Kan godt være vi får et mye større behov senere for nedstengig, og da føles det meningsløst å ha hatt det slik i lang tid når det faktisk ikke har vært særlig høy risiko for smitte.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Halvparten skal jo ikke sende ungene verken i barnehage eller på skole så det blir jo gradvis.  Hvordan folk kan ha ungene hjemme og ikke gå på jobb vites ikke.  Tar de ut ferie nå? 

Jeg tror mange tar ut ferie, benytter seg av ulønnet permisjon, bruker egenmeldingsdager, eller fortsetter kombinasjonen hjemmekontor på kvelden/hjemmeskole på dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Vi tenker å holde de hjemme til midten av mai, hvertfall - så får vi se hvordan situasjonen er da.

vi har begge hjemmekontor, tre barn mellom 1 og 5 år. Vi bytter på å jobbe på dagen og får jobbe kvelder i tillegg.

Anonymkode: 75c82...9f2

• Liker 8
  • Opprett ny...