Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søknadsfristen nærmer seg, og jeg er usikker på hva jeg skal velge av ergoterapi og spesialpedagogikk. Vet jeg kan endre på rekkefølgen senere, men håper noen med erfaring eller kjennskap til studiene/yrkene har noen innspill å komme med. Fordeler/ulemper med ergoterapeut-yrket og med spesialpedagog-yrket? På forhånd takk :) 

Anonymkode: ddcbb...cfc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten umulig å gi råd om, for det kommer helt an på hvilke interesser du har og hva slags menneske du er. Ergoterapeuter jobber vel oftere med voksne enn spesialpedagoger gjør, men selv har jeg master i spes.ped. og jobber med voksne, så alt er mulig.

Anonymkode: 6e64f...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten umulig å gi råd om, for det kommer helt an på hvilke interesser du har og hva slags menneske du er. Ergoterapeuter jobber vel oftere med voksne enn spesialpedagoger gjør, men selv har jeg master i spes.ped. og jobber med voksne, så alt er mulig.

På hvilken måte jobbe du med voksne?:) 

Anonymkode: a1a0b...383

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte jobbe du med voksne?:) 

Du må nok ha master. Jeg vet ikke om noen jobber man får med kun bachelor i spes.ped. der man jobber med voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt spes.ped. Ergoterapi er veldig snevert, og stillinger vokser ikke på trær.

Anonymkode: 6979b...8d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søknadsfristen nærmer seg, og jeg er usikker på hva jeg skal velge av ergoterapi og spesialpedagogikk. Vet jeg kan endre på rekkefølgen senere, men håper noen med erfaring eller kjennskap til studiene/yrkene har noen innspill å komme med. Fordeler/ulemper med ergoterapeut-yrket og med spesialpedagog-yrket? På forhånd takk :) 

Anonymkode: ddcbb...cfc

Følger denne. Står også mellom de to:) 

AnonymBruker
Skrevet

Gå dit det er jobb, dvs. spesialpedagogikk

Anonymkode: 0a242...ccf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ergoterapi ble lovfestet som tjeneste i kommunehelsetjenesten fra 2020. Det må vel bety at det har blitt lettere å få jobb? 

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hva valgte du? 🙂

Anonymkode: be3e3...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...