Gå til innhold

Hvis man aldri drar inn på sykehus, men bare føder hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor farlig er det? Jeg får helt panikk av denne situasjonen. Hadde håpet på at jeg kunne endre til hjemmefødsel med jordmor, men det er visst for sent. Jeg er i uke 35 og er så redd for å føde uten samboer at jeg ikke sover og bare gråter. Jeg har født ett barn fra før av relativt problemfritt. Hva skjer om jeg bare aldri drar inn på sykehus og føder hjemme i badekaret, bare han og meg? 

ps. Ikke gidd å kom med kommentarer om at det går kjempefint å føde uten partner, det gjør ikke det for meg. 

Anonymkode: bf851...6e2

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Det skjer ingenting. Ingen kan tvinge deg inn på sykehuset. 

Anonymkode: a5846...d76

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Fortell for sykehuset hvor viktig det er for deg at mannen din er der. Da går det nok bra. 

Anonymkode: d7c50...b22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange føder jo hjemme å få styrtfødsler osv. Da sender de jo ut en ambulanse med assistanse. Null stress 

Anonymkode: c6c43...da4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har mannen din luftveissymptomer? Hvis ikke, får han være med under hele den aktive fødselen, dvs.hele tiden fra du er innlagt til baby er født. Det er resten av oppholdet han ikke får være til stede. 

Anonymkode: 61b69...f6a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell for sykehuset hvor viktig det er for deg at mannen din er der. Da går det nok bra. 

Anonymkode: d7c50...b22

Det har jeg gjort, har tryglet og bedt på sykehuset, på helsestasjonen, fått fastlegen til å skrive en anbefaling, har grått på telefonen til to jordmødre som driver med hjemmefødsel etc. Ingenting hjelper. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Hjärtat skrev:

Som hun over sier: ingen kan tvinge deg på sykehus. 

Jeg er heller ikke sugen på å føde uten samboer, men enda mindre lysten på å føde uten jordmor. 

Jeg følte egentlig jeg hadde mer behov for samboeren min enn jordmor sist. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange føder jo hjemme å få styrtfødsler osv. Da sender de jo ut en ambulanse med assistanse. Null stress 

Men da er jo hele poenget borte. Da får bare jeg og barnet være med i ambulansen og vi skilles fra samboeren. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan tvinge deg. Men om noe går galt, kan du leve med deg selv da? 

Så sant mannen din ikke har symptomer så får han være med. 

Anonymkode: 982ca...3ee

Bare på aktiv fødsel, så må han rett ut 😫

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må jo sjekkes uansett etterpå.

Anonymkode: d122b...7e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare på aktiv fødsel, så må han rett ut 😫

ts

Men da kan jo du også dra. Du kan komme inn, føde og dra sammen med mannen - igjen: ingen kam tvinge deg til å være der.

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må jo sjekkes uansett etterpå.

Anonymkode: d122b...7e3

Nei det  ikke, men det anbefales. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn helt ærlig... Er det viktigere å ha mannen uten medisinsk kunnskap eller jordmor der? Jeg vet hvem jeg hadde valgt 😆 Friske menn får jo bli med på selve fødsel men reiser hjem etterpå. 

Føler egentlig det ja, hadde 0 behov for jordmor sist, samboeren var den som fikk meg igjennom det. Hun siste jordmoren jeg hadde snakket så dårlig norsk at jeg uansett ikke forstod hva hun sa, så hun koblet jeg helt ut.

Friske menn får bare være med på aktive delen av fødsel. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da er jo hele poenget borte. Da får bare jeg og barnet være med i ambulansen og vi skilles fra samboeren. 

ts

Tror de selv på at de dytter hodet inn i igjen for å ta deg med i en ambulanse?? Er du i aktiv fødsel så føder du der du er. Men stoler du mer på samboer enn jordmor ser jeg ikke helt hvor du vil med dette. Da klarer dere to det hjemme. Lykke til 😊

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan jo du også dra. Du kan komme inn, føde og dra sammen med mannen - igjen: ingen kam tvinge deg til å være der.

Nei, mor må være der i 48 timer på mitt sykehus, de vil ikke ha fokk ut og inn. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal du føde? På Rikshospitalet får fedrene være noen timer etter fødselen er over (fikk iallefall det i sist uke). Om du absolutt ikke klarer deg uten han så kan du å dra når han må dra. Er jo ikke sikkert du syns det samme når du er i situasjonen og ser at du kanskje kan klare deg alene. Prøv å tenk positivt 🙂

Anonymkode: 4840c...260

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når alt går uten komplikasjoner er det ikke noe problem å føde hjemme. Har babyen navlesnoren rundt halsen er det verre.

Anonymkode: f911b...e08

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...