Gjest :Frida: Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 kan man bruke allikevel eller er det et ord som faktisk ikke eksisterer? Brukes det kun muntilg som likestilt med likevel? Jeg finner det ikke i ordboken min.
Gjest ja Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Ja, du kan skrive allikevel, selv om det er en mer muntlig form enn likevel.
Gjest Litjmæ Skrevet 20. juni 2005 #3 Skrevet 20. juni 2005 Japp, det står i Tanums store og da er det lov
Mette Skrevet 20. juni 2005 #4 Skrevet 20. juni 2005 Trur nok ordet eksisterer, ja. Står iallfall i ordboka til språkrådet på internett. alli'kevel adverb (fra lavtysk, egentlig 'alt like vel') likevel Større ordbok, kanskje? Tråden var lagt inn dobbelt, så jeg limer inn svaret ditt her Remyline Moderator
Alsana Skrevet 20. juni 2005 #5 Skrevet 20. juni 2005 ... og eg er som vanleg vaken og observant. Takk, Remyline.
Inca Skrevet 20. juni 2005 #6 Skrevet 20. juni 2005 Norsk Språkråd sier; alli'kevel adverb (fra lavtysk, egentlig 'alt like vel') likevel Så da må det vel være lov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå