Gå til innhold

Arendal på Sørlandet- hvor er det barnevennelig og fint å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får muligens en jobb i Arendal og blir kanskje å flytte med mine 3 små barn. 

Hvor er det et barnevennelig og fint nabolag i Arendal? Evt hvor langt et det til skole? :)

Anonymkode: 70452...43c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tromøy er fint, også helt splitter ny skole med gode lokaler. God lokalbefolkning.

Hold deg unna Saltrød/Eydehavn.. Mye rart og den skolen er det mye rart på.. 

Evt Myra (ikke myrene) , men der kjenner jeg ikke til skolen, men tror det er ganske greit der. 

Ikke Rykene, litt lugubre folk og for all del hold deg unna stinta og moltemyr skole, der er det mye rart.. 

Anonymkode: f61c3...76d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innflytter på Nedenes og stortrives :) 

Anonymkode: 3cbc3...e79

AnonymBruker
Skrevet

På Asdal/Bjorbekk er det veldig fint, landlig, fint miljø, bra skole og fine barnehager. Mange som står på for at barn og unge skal ha det fint på fritiden. 

Anonymkode: b729e...d47

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tromøy er fint, også helt splitter ny skole med gode lokaler. God lokalbefolkning.

Hold deg unna Saltrød/Eydehavn.. Mye rart og den skolen er det mye rart på.. 

Evt Myra (ikke myrene) , men der kjenner jeg ikke til skolen, men tror det er ganske greit der. 

Ikke Rykene, litt lugubre folk og for all del hold deg unna stinta og moltemyr skole, der er det mye rart.. 

Anonymkode: f61c3...76d

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Asdal/Bjorbekk er det veldig fint, landlig, fint miljø, bra skole og fine barnehager. Mange som står på for at barn og unge skal ha det fint på fritiden. 

Anonymkode: b729e...d47

Til TS:

Er veldig gla du skrev i overskriften at det er Arendal på sørlandet det er snakk om ;) hehe....! Tror de fleste vet hvor Arendal er...? eller....

anyway....

ser det er noen fordommer ute og går her. Jeg skal komme med mine betraktninger, født i arendal, vokst opp her, bodd flere steder og bor her enda..

Hisøy er regnet som "sosieteten" i Arendal kommune.

Myra er veldig barnevennlig. Asdal er veldig fint, det samme er deler av Nedenes. Mye fint på Tromøy. Jeg syns ikke Eydehavn havner under kategorien "mye rart" Det er kjempefint og sjønært der ute. Saltrød kan jeg gå med på, det er små-lugubert, det samme er området rundt maxi-senteret. Tyholmen, gamle arendal er fint. Songe er fint.

Selv er jeg svært gla i st-hansheia, over barbu kirke og oppover - ut mot sjøen. Men det er dyrt. 

det finnes mange flotte områder. Tenker du for barnas del, ville jeg gått for Myra tror jeg. Der er er det tettpakket med barnefamilier. 

ta deg en tur og vandre rundt. jeg er også fan av hisøy forresten, men syns jommen ikke det er så fint som alle skal ha det til. Tromøya er minst like fin, sånn mtp områdene. lykke til :)

Anonymkode: 026cf...722

AnonymBruker
Skrevet

Eydehavn, Tromøy og Saltrød(ikke lugubert, fin ny skole og veldig fine priser på bolig 👍)

Anonymkode: a1fa3...7eb

AnonymBruker
Skrevet

Den nye skolen på saltrød er fantastisk! 
Stuenes skole er en av Norges mest moderne skole. Flinke lærere, utrolig godt miljø. Jeg har tre barn på den skolen og de stortrives. De gikk på annen skole tidligere og den kunne ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 95812...697

• Liker 1
Skrevet (endret)

Arendal er en nydelig sommerby, og har hatt et veldig dårlig rykte. Første mange tenker er "Banke du byen" 

Men Arendal har mange nydelige perler 

Endret av cHg
Fikk ikke med hele teksten
AnonymBruker
Skrevet

Saltrød har ett dårlig rykte. Det henger igjen fra tidlig 2000 tallet. Da var Moland ungdomsskole beryktet, men nye Stuenes er kjempefin, gode lærere, godt miljø. Ellers er det rimelige hus på Saltrød. 

Myra er og fint, men husprisene er dyre. Det er ganske tette og trange byggefelt. Skolen er gammel og slit. Ellers er det veldig sentralt og fint på myra. 

Anonymkode: b42a6...1f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst på Saltrød, familien bor der fortsatt. Jeg gikk på gamle Moland Ungdomsskole for mange år siden, det var noe lugubert og dårlig miljø den gang, men den nye skolen virker supermoderne og hører bare godt om den. 

Jeg er glad i Saltrød og flytter gjerne tilbake igjen. Grei avstand til sentrum og gode priser på hus :)

Anonymkode: 5a55f...e15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...