Gå til innhold

Førstehjelpsutstyr og medisin mot hoggorm til hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er lite å gjøre for tiden kunne jeg tenkt meg å dratt på noen teltturer ulike steder landet. Sammen med hunden min. 

Jeg vet man helst ikke skal gi medisiner mot hoggormbitt, men er det noen her som likevel har fått resept på dette? Turene vil variere fra 1t til kanskje over 2-3 dager. Og kan da være 2-6t å gå forgå komme seg til bil/transport. Hunden er 18kg så kan bli tungt å være også. Og hva koster slik medisin? 

Er det annet jeg bør ha med av førstehjelpsutstyr? 

Anonymkode: cd8c1...ff9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund som ble bitt av hoggorm. Hun har det helt fint i dag selv om hun ble veldig syk den gangen. Viktig at hunden holdes mest mulig i ro, hvis ikke du kan bære så gå i rolig tempo. Ikke la hunden løpe rundt som en tulling hvis du ser eller mistenker hoggorm bitt selv om hunden virker ok, giften kan spre seg raskere og da blir hunden fort dårlig.

Tror ikke det Finnes noe annet enn veskebehandling, motgift og kanskje smertestillende til hund som hjelper. Det eneste du kan gjøre er å komme deg til veterinær så fort som mulig. Ring veterinær så de vet at du kommer å kan gjøre klar rom/utstyr osv.

Anonymkode: 646d2...e1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...