Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Blir bitter av at enkelte mennesker gir faen i corona og smittespredning. Her prøver vi alt, holde oss for det meste hjemme, treningssenter stengt, frisører stengt, mye som ble stengt og livene våre satt på vent, mange gjør så godt de kan, ikke har jeg gått å snakket med psykolog siste måneden så psyken er ikke bra, i tillegg til redsel hver dag for dette viruset at noen jeg er glad i skal få det og kanskje ikke takle det. Så finnes folk som gir faen å lever som normalt og driter i denne dugnaden og ødelegger for alle som har gjort så godt de kan? Så mange som festet i helga. Hva tenker de med? Hvorfor gir folk faen i andre mennesker? Er det inn å gi faen å være så kald så mulig? Blir bitter og veldig veldig lei. Ikke minst redd. Kommer alt til å være forgjeves nå?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Forgjeves? Helsevesenet er da langt fra overbelastet. Anonymkode: 38674...b9c 13
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Kommer alt til å være forgjeves nå? Ja, en dag skal jo alle dø. Anonymkode: 09869...4a6 1
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forgjeves? Helsevesenet er da langt fra overbelastet. Anonymkode: 38674...b9c Ja det vet jeg, og takk og lov for det. Men hvordan blir det nå når folk begynner å tro det er over? Begynner å leve som normalt og gir faen i smitten. Frykter det vil øke. At det blir veldig lenge til alt blir som før.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Warrior skrev: Ja det vet jeg, og takk og lov for det. Men hvordan blir det nå når folk begynner å tro det er over? Begynner å leve som normalt og gir faen i smitten. Frykter det vil øke. At det blir veldig lenge til alt blir som før. Jo mer folk «gir faen», jo raskere blir alt som før. Hvorfor er det så vanskelig for så mange å forstå? Anonymkode: 38674...b9c 10
Flamme Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Det er sånn at de fleste i befolkningen skal ha corona-virus. Spørsmålet er bare når. Poenget var å ikke overbelaste helsevesnet. 8
Gjest Lawyam Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Blir bitter av at enkelte mennesker gir faen i corona og smittespredning. Her prøver vi alt, holde oss for det meste hjemme, treningssenter stengt, frisører stengt, mye som ble stengt og livene våre satt på vent, mange gjør så godt de kan, ikke har jeg gått å snakket med psykolog siste måneden så psyken er ikke bra, i tillegg til redsel hver dag for dette viruset at noen jeg er glad i skal få det og kanskje ikke takle det. Så finnes folk som gir faen å lever som normalt og driter i denne dugnaden og ødelegger for alle som har gjort så godt de kan? Så mange som festet i helga. Hva tenker de med? Hvorfor gir folk faen i andre mennesker? Er det inn å gi faen å være så kald så mulig? Blir bitter og veldig veldig lei. Ikke minst redd. Kommer alt til å være forgjeves nå? Nei, ikke forgjeves, men det hadde gått bedre. Det tar bare lengre tid, de ødelegger for andre, utsetter noen for smitte og sykdom som ellers kunne vært frisk, de opptar tiden til politifolk, osv - og sørger for at det etterhvert kanskje må strengere tiltak til enn vi har i dag. Vi som følger reglene gjør hvertfall det vi kan, vi er mange - og flest.
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Flamme skrev: Det er sånn at de fleste i befolkningen skal ha corona-virus. Spørsmålet er bare når. Poenget var å ikke overbelaste helsevesnet. Nå er det ikke alle som kan få det og tåler det. Trodde det viktigste var å unngå at for mange får viruset til det kommer en vaksine.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 Viruset eksisterer ikke. Anonymkode: 3bed1...074 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, Warrior skrev: Nå er det ikke alle som kan få det og tåler det. Trodde det viktigste var å unngå at for mange får viruset til det kommer en vaksine. Nei, det er ikke målet. De ønsker at smittespredningen går passe sakte, slik at helsevesenet ikke blir slått ut. Men alle må nok gjennom dette. Anonymkode: 74963...930 4
Flamme Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 6 minutter siden, Warrior skrev: Nå er det ikke alle som kan få det og tåler det. Trodde det viktigste var å unngå at for mange får viruset til det kommer en vaksine. 60% av befolkningen skal ha viruset for å skape flokkimmunitet for de som ikke tåler viruset så godt. Er man i risikogruppen får man holde seg inne til det blir trygt, vi kan ikke kreve at hele Norge stopper. 4
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke målet. De ønsker at smittespredningen går passe sakte, slik at helsevesenet ikke blir slått ut. Men alle må nok gjennom dette. Anonymkode: 74963...930 Det viktigste må da være å redde flest mulig liv. Gjøre så godt vi kan for at de som ikke tåler det ikke får det. Det er i alle fall viktig synes jeg. Alle har rett til å leve og få være trygg i denne tiden.
Flamme Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Warrior skrev: Det viktigste må da være å redde flest mulig liv. Gjøre så godt vi kan for at de som ikke tåler det ikke får det. Det er i alle fall viktig synes jeg. Alle har rett til å leve og få være trygg i denne tiden. Det er jo selvfølgelig viktig, og måten vi kan redde liv på er jo å ikke overbelaste helsevesnet. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 18 minutter siden, Warrior skrev: Blir bitter av at enkelte mennesker gir faen i corona og smittespredning. Her prøver vi alt, holde oss for det meste hjemme, treningssenter stengt, frisører stengt, mye som ble stengt og livene våre satt på vent, mange gjør så godt de kan, ikke har jeg gått å snakket med psykolog siste måneden så psyken er ikke bra, i tillegg til redsel hver dag for dette viruset at noen jeg er glad i skal få det og kanskje ikke takle det. Så finnes folk som gir faen å lever som normalt og driter i denne dugnaden og ødelegger for alle som har gjort så godt de kan? Så mange som festet i helga. Hva tenker de med? Hvorfor gir folk faen i andre mennesker? Er det inn å gi faen å være så kald så mulig? Blir bitter og veldig veldig lei. Ikke minst redd. Kommer alt til å være forgjeves nå? Prøv å ta det litt med ro og ikke krisemaksimer. Anonymkode: f5c3d...d6b 4
tussi84 Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 Jeg er enig i at det å ha/dra på større sammenkomster ikke hører hjemme akkurat nå, men jeg er ikke enig i at alle nødvendigvis skal sperre seg helt inne. Det finnes mye i mellom å sperre seg selv helt inne til å treffe mange. At du og en del andre velger å isolere dere helt inne kan jeg respektere, men da forventer jeg også at du ikke trer nedover hodene på folk at det er det eneste rette for alle og enhver. Du kjenner ikke bakgrunnshistorien til folk, og noen velger å besøke noen få i disse tider som gjerne er faste. Det er ikke ulovlig å besøke noen heller, men at en del overtolker anbefalingene har jeg jo sett. Det finnes ingen rom for noen mellom ting. Tror ikke nødvendigvis at de som velger å besøke noen få/får besøk ikke bryr seg om sin egen helse eller andre sin. De har bare forstått at man ikke kan slutte å leve bare pga noe som kan skje. De setter ikke livet sitt på vent i flere måneder, fordi de har forstått at dette er ikke noe man får kontrollert uansett. 7
tussi84 Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, Warrior skrev: Det viktigste må da være å redde flest mulig liv. Gjøre så godt vi kan for at de som ikke tåler det ikke får det. Det er i alle fall viktig synes jeg. Alle har rett til å leve og få være trygg i denne tiden. Det er like viktig å opprettholde den norske økonomien. Tiltakene koster dessverre alt for mye. 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 25 minutter siden, Warrior skrev: Blir bitter av at enkelte mennesker gir faen i corona og smittespredning. Her prøver vi alt, holde oss for det meste hjemme, treningssenter stengt, frisører stengt, mye som ble stengt og livene våre satt på vent, mange gjør så godt de kan, ikke har jeg gått å snakket med psykolog siste måneden så psyken er ikke bra, i tillegg til redsel hver dag for dette viruset at noen jeg er glad i skal få det og kanskje ikke takle det. Så finnes folk som gir faen å lever som normalt og driter i denne dugnaden og ødelegger for alle som har gjort så godt de kan? Så mange som festet i helga. Hva tenker de med? Hvorfor gir folk faen i andre mennesker? Er det inn å gi faen å være så kald så mulig? Blir bitter og veldig veldig lei. Ikke minst redd. Kommer alt til å være forgjeves nå? Smitteverneksperten i denne artikkelen i Dagbladet i dag, er også redd for at regjeringen nå åpner for fri smitte: https://www.dagbladet.no/kultur/uforsvarlig-og-uklokt-av-regjeringen/72354964 Anonymkode: 972c3...110 3
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 (endret) 13 minutter siden, tussi84 skrev: Jeg er enig i at det å ha/dra på større sammenkomster ikke hører hjemme akkurat nå, men jeg er ikke enig i at alle nødvendigvis skal sperre seg helt inne. Det finnes mye i mellom å sperre seg selv helt inne til å treffe mange. At du og en del andre velger å isolere dere helt inne kan jeg respektere, men da forventer jeg også at du ikke trer nedover hodene på folk at det er det eneste rette for alle og enhver. Du kjenner ikke bakgrunnshistorien til folk, og noen velger å besøke noen få i disse tider som gjerne er faste. Det er ikke ulovlig å besøke noen heller, men at en del overtolker anbefalingene har jeg jo sett. Det finnes ingen rom for noen mellom ting. Tror ikke nødvendigvis at de som velger å besøke noen få/får besøk ikke bryr seg om sin egen helse eller andre sin. De har bare forstått at man ikke kan slutte å leve bare pga noe som kan skje. De setter ikke livet sitt på vent i flere måneder, fordi de har forstått at dette er ikke noe man får kontrollert uansett. Isolerer meg ikke og har aldri sagt folk skal gjøre det. Har besøk, og bor med andre. Går ut. Men å gå på store fester, store folkemengder og begynne å leve som normalt alt nå er unødvendig. Da blir det fare for at smitten øker igjen kraftig, og helsevesenet kan ende med å bli overbelastet hvis alle skal begynne å gi faen. Hvorfor skal det være greit? Endret 13. april 2020 av Warrior
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 Folk må ikke puste lettet ut for tidlig.
tussi84 Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Isolerer meg ikke og har aldri sagt folk skal gjøre det. Har besøk, og bor med andre. Men å gå på store fester, store folkemengder og begynne å leve som normalt alt nå er unødvendig. Da blir det fare for at smitten øker igjen kraftig, og helsevesenet kan ende med å bli overbelastet hvis alle skal begynne å gi faen. Hvorfor skal det være greit? Jeg fikk bare inntrykk av at du isolerte deg helt i hovedinnlegget. Det er derimot en del folk som kjefter på andre eller kommer med pekefingeren hvis man ikke isolerer seg helt noe jeg synes er veldig unødvendig. Derimot drar man på store sammenkomster er det jo litt anderledes. Det synes ikke jeg er greit heller, men det å være sammen med noen få faste mennesker mener jeg folk har rett til å gjøre hvis de ønsker dette. 2
Anbefalte innlegg