AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Jeg bor hos min mor sammen med mine to yngre søsken 50% og med far 50%. Far betaler mor ca 6000!kr i mnd i barnebidrag fordi han tjener mye og mamma tjener lite. merk at mamma tjener lite fordi hun ikke gidder å jobbe mer, og har sagt at hun ikke gidder å jobbe mer for da ville hun fått mindre i barnebidrag. nå har mamma fått en kjæreste som bor her. Han er ikke registrert adresse med oss men han er her hver dag og betaler for all mat osv. Når man får barnebidrag på den måten så har man ikke lov til å bo med annen partner som da betaler kostnadene hjemme. Blir skikkelig provosert over at far skal betale masse penger i mnd når de har oss like mye, og fordi mamma ikke gidder å jobbe mer pluss har kjæresten boende her bør jeg sladre til nav? Altså hvis de finner ut av det blir hun tatt fra alle bidrag. Synes ikke d er utettferdig med sen holdningen hun har og er irriterende at en ny mann vi nesten ikke kjenner plutselig skal være her hver dag Anonymkode: bd2af...fd3 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Kan du ikke heller bo mer hos far? Anonymkode: 74685...1b7 31
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Altså hovedpoenget er at far betaler mamma masse penger uten grunn. Hun bare gidder ikke. Og hun har heller ikke rett på det når hun bor med andre Anonymkode: bd2af...fd3 10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Jeg hadde sagt ifra. Vis at du er bedre enn henne ved å ikke godta slik svindel, for det er det det er. Si ifra, så kanskje hun lærer at det der ikke er greit. Moralsk forkastelig. Anonymkode: 92ff1...ec5 14
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Så lenge den nye mannen ikke har endret adresse til dere, så bor han ikke der, og din mor gjør ingenting galt. Din far bør heller kreve at bidraget beregnet ut fra hva din mor kunne tjent om hun hadde jobbet minst 80% Dette har din far all rett til å kreve. Anonymkode: b18f2...42b 37
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Moren din vil ikke få mindre i bidrag pga ny kjæreste. Sinna pga endret livssituasjon? Anonymkode: 3c94c...9a8 37
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 Så vil enten at han ikke skal være her mer eller at hun ikke skal motta de pengene Anonymkode: bd2af...fd3
wahaj Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Jeg tror ikke bidraget har noe å si på mors samboer/kjæreste, kun hvis far får samboer, da må han ofte betale enda mer.
Hmmmmmm Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 Hvis han har dere like mye som mor har, hvorfor må han betale barnebidrag? 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Moren din vil ikke få mindre i bidrag pga ny kjæreste. Sinna pga endret livssituasjon? Anonymkode: 3c94c...9a8 Jo hvis de bor fast sammen får hun ingen bidrag. Og ja alle barna er ganske ukomfortable med ny situasjon. Anonymkode: bd2af...fd3 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Hmmmmmm skrev: Hvis han har dere like mye som mor har, hvorfor må han betale barnebidrag? Fordi han tjener mye og hun lite, og hun er «alenemor» noe hun ikke er egt da han andrw karen tar alle hennes utgifter og er her med barna Anonymkode: bd2af...fd3 3
Pinkee Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 Når de har vært samboende i mer enn 12 måneder, skal bidrag utregnes på nytt. Før den tid, går alt som før. Var i alle fall slik før. Men, som andre sier, far kan kreve at mor beregnes en inntekt på 80% av hva hun kan tjene i sin jobb/utdannelse. 9
SoWhat? Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Nå tror jeg du må tenke deg litt om her. Melde moren din fordi du er misfornøyd? Jeg lurer på hva moren din har gjort deg siden du er så frekk og ekkel i omtalen av henne. Uff Dessuten. Moren din mister ikke bidrag om hun får samboer. Hun har rett på det uansett. Og få deg litt respekt. 27
Hmmmmmm Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi han tjener mye og hun lite, og hun er «alenemor» noe hun ikke er egt da han andrw karen tar alle hennes utgifter og er her med barna Anonymkode: bd2af...fd3 Hun er jo ikke alenemor når hun bare har barna 50 % av tiden. Det er nettopp derfor jeg syns det høres rart ut. Han må jo betale for mat og klær da barna er hos han. Så da burde egentlig mor ha betalt far et bidrag også. Høres ut som det er forsørgelsesplikt han har for henne. Jeg kan ikke så mye om dette, syns bare det høres lite logisk ut🤔 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo hvis de bor fast sammen får hun ingen bidrag. Og ja alle barna er ganske ukomfortable med ny situasjon. Anonymkode: bd2af...fd3 Det er feil. Bidraget avhenger av inntekt og ikke av om hun har samboer. Anonymkode: 5c0c2...172 13
Gjest Kvinne487 Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 Moren din har fortsatt rett på barnebidrag fra far. Han skal da også forsørge barna sine uansett om hun har samboer eller ikke. Men det grunnlaget blir beregnet på nytt. Du liker ikke moren din særlig godt vel?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Nå tror jeg du må tenke deg litt om her. Melde moren din fordi du er misfornøyd? Jeg lurer på hva moren din har gjort deg siden du er så frekk og ekkel i omtalen av henne. Uff Dessuten. Moren din mister ikke bidrag om hun får samboer. Hun har rett på det uansett. Og få deg litt respekt. Er ikke frekk er sant. Hun går rundt og skryter til alle at hun får masse penger, og at hun ikke gidder å jobbe mer pga det. Hun mener at kvinner ikke skal gjøre noe og at mannen skal betale alt. Derfor dramatiserer hun til nav. Hun forteller meg alt dette med mål i å «lære» meg å utnytte systemet. Og hun har sagt at mannen ikke får flytte altså bytte adresse fordi da mister hun bidraget. er ikke flrdi jeg er misfornøyd. Synes synd på far som har oss like mye og må betale uten grunn. Og synes synd på mine små søsken som må ha en annen mann de ikke kjenner i huset. Som btw er toroms lite leilighet på da fem personer Anonymkode: bd2af...fd3 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 Og å melde til nav har ikke noe for seg. Nav endrer bare bidraget hvis en av foreldrene ber om det. Det er ikke ulovlig å betale eller å motta mer bidrag enn kalkulatoren tilsier. Anonymkode: 5c0c2...172 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 Det du er sur over er vel at mamma har fått en kjæreste som er på besøk hver dag. Men du kan flytte til pappa, så slipper du å være så misfornøyd over situasjonen. Anonymkode: 4c143...b7d 13
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det du er sur over er vel at mamma har fått en kjæreste som er på besøk hver dag. Men du kan flytte til pappa, så slipper du å være så misfornøyd over situasjonen. Anonymkode: 4c143...b7d Ikke besøk. Han sover her hver dag. Han bor her. Han har nesten alle tingene sine her eneste er at han ikke har meldt flytting. Anonymkode: bd2af...fd3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå