Gå til innhold

Reddit verste forum ever?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Postet en tråd i en relativt dau sub. Etter en halvtime bestemte jeg meg for å se om noen har svart, og så finner jeg ikke tråden engang. What the hell? Jeg er innlogget med to forskjellige brukere, på to forskjellige telefoner, og tråden vises på brukeren som postet, men ikke den andre.

Og minuspoengene... Hvor dum er man om man tror at det er en god idé? Hvem andre er så dumme at de har minuspoeng som en mulighet? Fører jo bare til hevnaksjoner, og man kan egentlig ikke mene noe om man vil unngå minuspoeng. 

Jeg er 100 % sikker på at mange av minuspoengene jeg får er rene hevnaksjoner som ikke har noe med innholdet i innlegget å gjøre. Jeg har brukt denne sub'en i spillsammenheng, og avvist mange som vil spille med meg ettersom statistikken deres tilsier at de holder et langt lavere nivå, og så sitter disse ungene og gir meg minuspoeng til krampa tar dem når jeg poster forskjellige innlegg. 

Får til og med minuspoeng for rene faktasvar og når jeg hjelper de som ikke har peiling. Da forsvinner jo mye av vitsen med et forum. 

Jeg er ikke særlig aktiv på Reddit, og jeg lar meg ikke påvirke av dette i nevneverdig grad, men begriper bare ikke at et forum kan være så dårlig laget som Reddit. 

Anonymkode: c47ac...a6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke særlig aktiv på Reddit, og jeg lar meg ikke påvirke av dette i nevneverdig grad, men begriper bare ikke at et forum kan være så dårlig laget som Reddit. 

Det er tydeligvis et par hundre millioner mennesker som er relativt uenig med deg, hvis du ser på antall brukere. Men når noe er så stort, så blir det kanskje både det verste, og det beste, forumet noen sinne.

Anonymkode: e6bd1...745

• Liker 9
Skrevet (endret)

Nei, det er positivt å kunne downvote dårlige kommentarer. 

At det finnes grupper med dårlige moderatorer gjør ikke Reddit dårlig. 

Du kan gjerne mene at Reddit er dårlig, men basert på hvor mange som bruker det har du nok feil. 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 5
Skrevet

Hvis du viser normal høflighet blir du ikke nedstemt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at du lar deg påvirke når du lager en klage-tråd her på KG.
Er selv på reddit og det er mye bedre enn KG. Så lenge du oppfører deg som folk og ikke er frekk i kjeften så får du lett plusspoeng. 

Anonymkode: 201e1...c34

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, 000VF000 skrev:

Jo, det er det som er hovedproblemet. Jeg avviser folk på en hyggelig måte, jeg sier maybe later sometime og good luck, men de skinner jo igjennom at de ikke er gode nok og da virker det som at det klikker for dem. 

Jeg hjelper mange av dem i en hyggelig tone, men det hjelper ikke. I dette spillet får man skill points og noen kan spørre om hva som er maks antall skill points. Jeg svarer 100, som er et rent faktasvar. Boom, -2 etc. Åpenbart ment som hevn. 

Visste at noen ville kommentere at jeg bryr meg når jeg poster denne tråden, som ikke gir mye mening. Jeg endrer ikke noe pga disse minuspoengene og jeg bryr meg heller ikke om statistikken, så åpenbart at jeg ikke bryr meg noe særlig. Må likevel kunne poste en tråd som denne om verdens (?) dårligste forum. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det er positivt å kunne downvote dårlige kommentarer. 

At det finnes grupper med dårlige moderatorer gjør ikke Reddit dårlig. 

Du kan gjerne mene at Reddit er dårlig, men basert på hvor mange som bruker det har du nok feil. 

Det er ikke snakk om at jeg tar feil, men dette er en mening om hvor dårlig Reddit er generelt og særlig hvor dårlig dette systemet fungerer i denne spillsub'en. 

Gjest Wincel
Skrevet

Hvis karma betyr så mye for deg så opprett ny konto

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wincel skrev:

Hvis karma betyr så mye for deg så opprett ny konto

Jeg sier at det ikke betyr så mye for meg...........

Har opprettet en ny, så jeg kan mene noe med den nye og rekruttere med den gamle. 

Skrevet

Liker Reddit godt jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Reddit var en gang å regne som en bastion for ytringsfriheten, men så ble de kjøpt opp og fikk kvinnelig CEO, og degenererte kjapt ned til et profeminist, venstrevridd ekkokammer som sletter og setter i karantene alt som ikke passer inn i "narrativen". Nå har Kina også kommet på banen, og investert i bedriften, så når man ikke trodde det kunne bli verre har det blitt det og. Alt som ikke er Kina-vennlig blir nå fjernet over en lav sko. Vil anbefale folk å holde seg unna, og la Reddit dø.

Anonymkode: 6ce40...4ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Reddit var en gang å regne som en bastion for ytringsfriheten, men så ble de kjøpt opp og fikk kvinnelig CEO, og degenererte kjapt ned til et profeminist, venstrevridd ekkokammer som sletter og setter i karantene alt som ikke passer inn i "narrativen". Nå har Kina også kommet på banen, og investert i bedriften, så når man ikke trodde det kunne bli verre har det blitt det og. Alt som ikke er Kina-vennlig blir nå fjernet over en lav sko. Vil anbefale folk å holde seg unna, og la Reddit dø.

I utgangspunktet enig, men jeg er på jakt etter en liten prosentandel som holder et bra nivå i spillet og bruker Reddit stort sett til det. Legger ut "det samme" standardinnlegget daglig og i sum bruker jeg Reddit fint lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes du ikke at det er litt vel fordømmende å snakke om hele Reddit, når du egentlig snakker om et lite subreddit-miljø som kanskje har en ukultur? Og til ettertanke:er du med på å starte den ukulturen selv? Du høres ikke spesielt godlynt ut her inne hos oss, så kanskje du fremstår likt der.

Og det første du skrev om at du hadde skrevet i en stille sub, og at det ikke vises for andre, har du sjekket opp alt rundt det? Det kan være at sub'en ikke blir moderert akkurat nå, da vises ingens poster der. Det kan og være du ble moderert. Det kan være at den brukeren din har noe feil med innstillingene slik at postene til den brukeren ikke vises. Sikkert flere grunner også som jeg ikke vet om. Ta en sjekkerunde før du blir sinna.

En tredje ting: Betyr karma så mye for deg? Går det utover deg i ditt personlige, virkelige liv? Hvorfor dømmer du andre etter karma? Jeg postet en gang på /conservative fordi de snakket om Norge og jeg ville komme med tilsvar, og uten at jeg sa noe spesielt sosialistisk, mer nøytralt, så fikk jeg selvfølgelig massevis av minus. Og jeg lo inni meg, visste jo at det var fordi disse folka er veldig sinte, lettkrenkende, firkanta mennesker som 'hater' mye og hvem som helst. Og jeg lo fordi jeg visste at de gjorde det bare på trass, fordi de ikke kunne 'uuutstååå' en som meg. Jeg lo fordi jeg visste at det ikke var meg det var noe galt med når de reagerer på noe så lite. Karmaen min går jo ned, men det var jo greit det når det kom av slike grunner. Det er ikke meg det er synd på, men folk med slike holdninger.

Anbefaler deg å hverken bry deg så mye selv eller dømme andre så hardt på dette med karma, gå heller på profilene deres og se hva de skriver. Det er vel det som betyr noe, ikke et tall der oppe i hjørnet.

Anonymkode: 08428...5c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du ikke at det er litt vel fordømmende å snakke om hele Reddit, når du egentlig snakker om et lite subreddit-miljø som kanskje har en ukultur? Og til ettertanke:er du med på å starte den ukulturen selv? Du høres ikke spesielt godlynt ut her inne hos oss, så kanskje du fremstår likt der.

Og det første du skrev om at du hadde skrevet i en stille sub, og at det ikke vises for andre, har du sjekket opp alt rundt det? Det kan være at sub'en ikke blir moderert akkurat nå, da vises ingens poster der. Det kan og være du ble moderert. Det kan være at den brukeren din har noe feil med innstillingene slik at postene til den brukeren ikke vises. Sikkert flere grunner også som jeg ikke vet om. Ta en sjekkerunde før du blir sinna.

En tredje ting: Betyr karma så mye for deg? Går det utover deg i ditt personlige, virkelige liv? Hvorfor dømmer du andre etter karma? Jeg postet en gang på /conservative fordi de snakket om Norge og jeg ville komme med tilsvar, og uten at jeg sa noe spesielt sosialistisk, mer nøytralt, så fikk jeg selvfølgelig massevis av minus. Og jeg lo inni meg, visste jo at det var fordi disse folka er veldig sinte, lettkrenkende, firkanta mennesker som 'hater' mye og hvem som helst. Og jeg lo fordi jeg visste at de gjorde det bare på trass, fordi de ikke kunne 'uuutstååå' en som meg. Jeg lo fordi jeg visste at det ikke var meg det var noe galt med når de reagerer på noe så lite. Karmaen min går jo ned, men det var jo greit det når det kom av slike grunner. Det er ikke meg det er synd på, men folk med slike holdninger.

Anbefaler deg å hverken bry deg så mye selv eller dømme andre så hardt på dette med karma, gå heller på profilene deres og se hva de skriver. Det er vel det som betyr noe, ikke et tall der oppe i hjørnet.

Anonymkode: 08428...5c7

Her var det mye rart. 

1) poengsystemet gjelder for hele Reddit ikke sant? Mulig at hvor dårlig dette fungerer varierer fra sub til sub, men utvilsomt et generelt Reddit-problem.

2) Jeg både hjelper folk og avviser folk i en hyggelig tone, men utsettes for rene hevnaksjoner som følge av å ha avvist de som fremstår som dårlige spillere. Det er ikke mulig for meg, eller andre, å løse dette på en bedre måte. 

3) Jeg har gjort det veldig klart at dette ikke er viktig. Hvis jeg mener at det var teit at NSB ble til Vy og poster en tråd om det, så betyr ikke det nødvendigvis at det er viktig for meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

3) Jeg har gjort det veldig klart at dette ikke er viktig. Hvis jeg mener at det var teit at NSB ble til Vy og poster en tråd om det, så betyr ikke det nødvendigvis at det er viktig for meg. 

Vil si at hvis du faktisk bruker tid på noe av egen interesse er det til en grad viktig for deg.

Anonymkode: 330aa...45b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis Reddit tror innlegget ditt er spam så blir det vist bare til deg selv. Systemet deres er ikke så treffsikkert og det skjer ganske ofte med nye brukere.

Anonymkode: ff881...1d7

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

I utgangspunktet enig, men jeg er på jakt etter en liten prosentandel som holder et bra nivå i spillet og bruker Reddit stort sett til det. Legger ut "det samme" standardinnlegget daglig og i sum bruker jeg Reddit fint lite. 

Hvilket spill er det du spiller? Etter hva jeg kan se så er ikke reddit den beste plassen for gamere.

Hvis du bruker reddit fint lite, kan du ikke bare la det være sånn det er og ikke bry deg noe mer med det? Det er jo tydeligvis en haug med millioner brukere som synes det er greit nok til å fortsette å bruke det, så hvorfor bruke energi på det?

Spill heller spillet ditt og finn andre arenaer å diskutere det.

Anonymkode: e6bd1...745

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, 000VF000 said:

Feil. De få gangene jeg har gått i minus er fortrinnsvis med helt ukontroversielle og uskyldige kommentarer.

Anonymkode: 467a7...862

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Reddit var en gang å regne som en bastion for ytringsfriheten. Men så er det slik at eierne naturlig nok ikke ønsker å bruke sine egne penger på å holde liv i et stort gratis nettforum. Så da trenger de reklameinntekter og annonsører foretrekker at annonsene deres ikke blir plassert på nettsider folk kan finne støtende. 

Dette har jo ingenting med "kvinnelig CEO", det har med penger å gjøre. Reddit er verdt over en milliard dollar. Skjønner godt at eierne ikke ønsker å risikere å tape alt det kun for at noen de ikke kjenner skal kunne  spre høyreekstremisme. Det er for øvrig lov å poste antifeminismistiske, prokapitalistiske og antikinesiske meldinger på Reddit. 

Anonymkode: d1d0e...341

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det flotte med Reddit er at det er enormt med underforumer slik at man nesten alltid finner forum for det man ønsker å diskutere på Reddit.  Finnes underforumer for omtrent alt og om man synes "her synes jeg moderator er for streng" så kan man finne et annet underforum som diskuterer akkurat det samme, men hvor moderator er mindre streng. 

Alternativet til Reddit er å være medlem av mange forumer. Selv synes jeg det er mer praktisk med 1 konto hos Reddit, enn 20 kontoer på ulike nettforumer. Så har jeg 1 konto her på Kvinneguiden, men det er fordi jeg også ønsker å være på et norsk forum. 

Anonymkode: 0778a...fcd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...