AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Har de siste ukene holdt oss hjemme for oss selv. De siste dagene har det kommet barn på døra for å leke. De har da vært ute. I dag blåser det så voldsomt at barna ikke kan være ute. Så nå er de inne. Og det føles helt feil ut. Her har jeg brukt uker på å aktivisere barna mine hjemme og holdt oss unna alle andre, til og med besteforeldre som vi vanligvis ser flere ganger i uken. Nå er det forgjeves? Barna var allerede her da jeg våknet i dag morges så for sent å sende de hjemme i et smitteperspektiv... Anonymkode: 7911c...c74
Gjest Lawyam Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de siste ukene holdt oss hjemme for oss selv. De siste dagene har det kommet barn på døra for å leke. De har da vært ute. I dag blåser det så voldsomt at barna ikke kan være ute. Så nå er de inne. Og det føles helt feil ut. Her har jeg brukt uker på å aktivisere barna mine hjemme og holdt oss unna alle andre, til og med besteforeldre som vi vanligvis ser flere ganger i uken. Nå er det forgjeves? Barna var allerede her da jeg våknet i dag morges så for sent å sende de hjemme i et smitteperspektiv... Anonymkode: 7911c...c74 Nei, men ikke alle er med på den og det vil jo påvirke dugnadens kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de siste ukene holdt oss hjemme for oss selv. De siste dagene har det kommet barn på døra for å leke. De har da vært ute. I dag blåser det så voldsomt at barna ikke kan være ute. Så nå er de inne. Og det føles helt feil ut. Her har jeg brukt uker på å aktivisere barna mine hjemme og holdt oss unna alle andre, til og med besteforeldre som vi vanligvis ser flere ganger i uken. Nå er det forgjeves? Barna var allerede her da jeg våknet i dag morges så for sent å sende de hjemme i et smitteperspektiv... Anonymkode: 7911c...c74 Folk tror alt er som før snart og avlyser dugnaden.. Men bare vent til neste smittebølge kommer senere i år, Det blir nok en gedigen wakeup call. Anonymkode: 1b717...9c8 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Dugnaden er definitivt over, det skjedde i samme øyeblikk som regjeringen bestemte seg for å åpne skoler og barnehager. Ingen poeng med isolasjon når smitten får løpe fritt med ungene. Anonymkode: 294f1...ab6 8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dugnaden er definitivt over, det skjedde i samme øyeblikk som regjeringen bestemte seg for å åpne skoler og barnehager. Ingen poeng med isolasjon når smitten får løpe fritt med ungene. Anonymkode: 294f1...ab6 Tror de aller fleste tenker slik nå. Anonymkode: d4163...52c 3
Harlekin Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 (endret) Men hvorfor sier du ikke bare at barna ikke kan være sammen inne? Du er den voksne, du trenger ikke tillate det. Snakk med barna om hvorfor, barn forstår mye når de blir forklart det. Endret 13. april 2020 av Harlekin 2
Gjest Albbas Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Det er ikke over nei, men det har aldri vært et råd å nekte barn å leke med hverandre så spørs hva du egentlig forventer?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 17 minutter siden, Harlekin skrev: Men hvorfor sier du ikke bare at barna ikke kan være sammen inne? Du er den voksne, du trenger ikke tillate det. Snakk med barna om hvorfor, barn forstår mye når de blir forklart det. Det er klart jeg kunne gjort det. Men når de allerede har vært her i en time før jeg stod opp så blir det poengløst å sende de hjem hvis smitte er argumentet. Anonymkode: 7911c...c74
Harlekin Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er klart jeg kunne gjort det. Men når de allerede har vært her i en time før jeg stod opp så blir det poengløst å sende de hjem hvis smitte er argumentet. Anonymkode: 7911c...c74 Neida, jo lenger de er sammen, jo større er risikoen. Uansett må du ta det herifra.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 20 minutter siden, Albbas skrev: Det er ikke over nei, men det har aldri vært et råd å nekte barn å leke med hverandre så spørs hva du egentlig forventer? Jo. En meter avstand utendørs til alle utenfor husstanden, to meter innendørs. Anonymkode: fe418...76f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk tror alt er som før snart og avlyser dugnaden.. Men bare vent til neste smittebølge kommer senere i år, Det blir nok en gedigen wakeup call. Anonymkode: 1b717...9c8 «Men bare vent» 😂 Anonymkode: e1318...912 4
Krantz95 Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 Jeg sier: Bare vent, det blir katastrofe om vi åpner opp før høsten! Jeg tenker: Digg med hjemmekontor, håper dugnaden varer så lenge som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker said: Folk tror alt er som før snart og avlyser dugnaden.. Men bare vent til neste smittebølge kommer senere i år, Det blir nok en gedigen wakeup call. Anonymkode: 1b717...9c8 Selvfølgelig kommer det mer smitte, mye mer. Vi har jo knapt nok begynt på dette her... Ja vi utsetter smitte ved å være nedstengt, men slike tiltak som vi har nå går jo ikke lenger. Det betyr ikke at vi skal drite i social distancing da Anonymkode: fcb56...aeb 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 Hva slags dugnad? Jeg har aldri blitt spurt om å bli med på en dugnad. Tviler også på at de 400.000 arbeidsledige ble spurt om de ville være med på dugnaden. Anonymkode: bcc7a...935
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 Du er blant dem som har misforstått dugnaden. Tolket det alt for strengt, og derfor kommer til å slite med å stå i det, eller gjøre varig skade på barn eller besteforeldre. Vi skal ikke isolere oss i eget hus. Vi skal ha en fast gruppe å være med, det kan gjerne være besteforeldre om de ikke har underliggende sykdommer. Vi skal være ute å leke. Vi skal gå på butikken. Dugnaden består i å unngå større folkemengder, være mye mer hjemme enn vanlig, vaske hender, begrense antall mengder du har kontakt med, og generelt unngå nærkontakt. Anonymkode: bf9c9...0ab 6
Gjest Albbas Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jo. En meter avstand utendørs til alle utenfor husstanden, to meter innendørs. Anonymkode: fe418...76f "Friske barn kan være sammen både ute og inne, men i små grupper." kilde: FHI
Anbefalte innlegg