AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Del Skrevet 13. april 2020 Hei Dere som har vært igjennom 8 month sleep regression, hvordan opplevde dere den? Ser man sier at det blir masse tull med søvnen, men ønsker å høre mer konkret. Hvordan var søvnen før osv og hvordan ble søvnen underveis? Hos oss har søvnen aldri vært den beste og men mange som har hatt det verre også. Følte vi var inne i en god periode der baby gjerne bare hatt 1 oppvåkning mellom 19/20 til 7/8. Den siste uken har baby våknet konsekvent rundt kl 23/24 og flere hyppige oppvåkninger igjennom natten. Hadde også en kveld her hvor hun våknet hver halvtime frem til kl 23 og var veldig våken. Er dette typisk for 8 month sleep regression? Baby er ikke 8 mnd ennå, men 7 mnd og 1 uke for å være nøyaktig. Når opplevde dere andre denne perioden? Anonymkode: eb951...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Del Skrevet 13. april 2020 Ingen? Anonymkode: eb951...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Del Skrevet 13. april 2020 Hos oss startet det når han var rundt 7-8 mnd og varte 2-3 mnd. Han våknet bortimot hver eneste time. Om ikke hver eneste time så var han våken i lengre perioder iløpet av natten. Var det verste jeg har vært med på søvnmessig. Jeg holdt på å gikk på veggen. Far hjalp til så godt han kunne men han hadde jo også en jobb å stå opp til.. jeg måtte bare resignere til slutt. Sa til meg selv at jeg aldri kom til å få sove mer enn maks 2 timer i strekk. Jeg ble bare så desperat men jeg ble roligere av å si til meg selv at jeg aldri skulle få sove godt igjen. Husker enda at natt til juleaften det året var første natten han sov igjennom hele natten. Og det var plutselig slutten på den søvnregresjonen. Vanskelig å si om det dere opplever nå er søvnregresjon men vil tro det. Anonymkode: a9a04...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Del Skrevet 13. april 2020 Rett før 8 mnd så ble det problemer med legging, jeg måtte legge meg samtidig en periode, kan ha hatt sammenheng med jobbstart for min del. Valgte da samsoving som enkleste løsning, våknet noen få ganger på natten, fikk litt pupp og sov videre. Når det gikk over, tok et par uker, så begynte hun å sove på eget rom igjen, første del av natten, for deretter å våkne flere ganger og startet dagen mellom 5 og 5.30 som regel. Nye uker med det før hun fant ut at det å være våken et par timer på natt var en god idé. Nyttet ikke å ha henne i senga da hun bare skulle herje. Tydde da til flaske for å få henne til å sove igjen, men sov ikke lenger enn til maks kl 6 uansett. Denne perioden varte lengst, dessverre. Det var så klart ikke hver natt som var like ille, noen netter våknet hun, fikk nye bleie og kom inn i vår seng for så å sove videre der. Det ble fler og fler sånne netter mot slutten, før hun plutselig sov gjennom ved ca.10,5mnd, dette har nå vart ca to uker, så jeg håper det nå har gitt seg. Hun er nå 11mnd. Søven før var sove på eget rom frem til oppvåkning rundt 2/3, fra ca 19, bleieskift, pupp og sove til ca 6-6.30 i vår seng. Men det treffer et utviklingstrinn oppi den perioden også, som vi merket i tillegg. Søvnregresjon vil jo være ulik fra baby til baby, men det kan absolutt høres ut som, men det skjer også veldig mye fra 6 til 12 mnd, med utviklingssteg. Det kan også være det som forårsaker litt krøll med sovingen. Anonymkode: 8f009...252 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Del Skrevet 13. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss startet det når han var rundt 7-8 mnd og varte 2-3 mnd. Han våknet bortimot hver eneste time. Om ikke hver eneste time så var han våken i lengre perioder iløpet av natten. Var det verste jeg har vært med på søvnmessig. Jeg holdt på å gikk på veggen. Far hjalp til så godt han kunne men han hadde jo også en jobb å stå opp til.. jeg måtte bare resignere til slutt. Sa til meg selv at jeg aldri kom til å få sove mer enn maks 2 timer i strekk. Jeg ble bare så desperat men jeg ble roligere av å si til meg selv at jeg aldri skulle få sove godt igjen. Husker enda at natt til juleaften det året var første natten han sov igjennom hele natten. Og det var plutselig slutten på den søvnregresjonen. Vanskelig å si om det dere opplever nå er søvnregresjon men vil tro det. Anonymkode: a9a04...4fe 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rett før 8 mnd så ble det problemer med legging, jeg måtte legge meg samtidig en periode, kan ha hatt sammenheng med jobbstart for min del. Valgte da samsoving som enkleste løsning, våknet noen få ganger på natten, fikk litt pupp og sov videre. Når det gikk over, tok et par uker, så begynte hun å sove på eget rom igjen, første del av natten, for deretter å våkne flere ganger og startet dagen mellom 5 og 5.30 som regel. Nye uker med det før hun fant ut at det å være våken et par timer på natt var en god idé. Nyttet ikke å ha henne i senga da hun bare skulle herje. Tydde da til flaske for å få henne til å sove igjen, men sov ikke lenger enn til maks kl 6 uansett. Denne perioden varte lengst, dessverre. Det var så klart ikke hver natt som var like ille, noen netter våknet hun, fikk nye bleie og kom inn i vår seng for så å sove videre der. Det ble fler og fler sånne netter mot slutten, før hun plutselig sov gjennom ved ca.10,5mnd, dette har nå vart ca to uker, så jeg håper det nå har gitt seg. Hun er nå 11mnd. Søven før var sove på eget rom frem til oppvåkning rundt 2/3, fra ca 19, bleieskift, pupp og sove til ca 6-6.30 i vår seng. Men det treffer et utviklingstrinn oppi den perioden også, som vi merket i tillegg. Søvnregresjon vil jo være ulik fra baby til baby, men det kan absolutt høres ut som, men det skjer også veldig mye fra 6 til 12 mnd, med utviklingssteg. Det kan også være det som forårsaker litt krøll med sovingen. Anonymkode: 8f009...252 Tusen takk for svar begge to Høres slitsomt ut! Jeg skal tilbake på jobb neste uke, og planen var egentlig å prøve å avvenne puppen på natten siden jeg har følt at hun var klar for det pga lange sovestrekk. Men etter den siste uken her med såå mye tull er jeg usikker 😕 Heldigvis blir det rett på hjemmekontor for min del, så da kan både jeg og pappaen dele på dette, selv om jeg hadde gledet meg veldig til det var min tur med litt mer søvn😝 Anonymkode: eb951...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Del Skrevet 13. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hos oss startet det når han var rundt 7-8 mnd og varte 2-3 mnd. Han våknet bortimot hver eneste time. Om ikke hver eneste time så var han våken i lengre perioder iløpet av natten. Var det verste jeg har vært med på søvnmessig. Jeg holdt på å gikk på veggen. Far hjalp til så godt han kunne men han hadde jo også en jobb å stå opp til.. jeg måtte bare resignere til slutt. Sa til meg selv at jeg aldri kom til å få sove mer enn maks 2 timer i strekk. Jeg ble bare så desperat men jeg ble roligere av å si til meg selv at jeg aldri skulle få sove godt igjen. Husker enda at natt til juleaften det året var første natten han sov igjennom hele natten. Og det var plutselig slutten på den søvnregresjonen. Vanskelig å si om det dere opplever nå er søvnregresjon men vil tro det. Anonymkode: a9a04...4fe Samme her, eneste gangene noe har hjulpet er når jeg har sagt og tenk at jeg aldri skal få sove eller hvile igjenn. rart det funker. Men tror det er fordi at da blir de få minuttene/timene søvn en bonus i forhold til "aldri hvile igjenn" 🙈 Anonymkode: f34c9...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Del Skrevet 14. april 2020 Vi er midt oppi den nå. Sov sååå godt da hun var 7 mnd, sovnet selv i egen seng og sov hele natta i strekk. Våknet hun var det bare å hysje litt eller stryke på magen så sovnet hun igjen. Så ble hun åtte måneder, lærte seg å krabbe og stå den uken og vi måtte slutte å legge henne våken – da hun kunne stå og krabbe rundt i senga i timesvis. Så vi holdt henne og sang, og la henne ned når hun nesten sov. Så begynte det å bli noen flere oppvåkninger. Amming klokka 3/4. Så klokka 2 også. Flyttet over i vår seng fra ca 3 om natten og lå omtrent på puppen konstant til hun våknet 6. Dagsovingen har derimot vært topp, sover i vogn 2 x 1,5-2 timer. Nå ved 9 mnd er det helt krise. Vil ikke være alene, gråter hver gang vi legger henne ned. Har flyttet over i vår seng, men det er liksom ikke bra nok. Krabber opp på oss om natta for å få kos, men finner aldri helt roen med mindre hun ligger på brystet. Vil ikke amme, men være helt helt inntil. Pappaen har lagt henne mest problemfritt frem til nå, men nå er det masse gråting etter mamma når han skal trøste. Før har jeg liksom kunne lempe henne over til han også har hun roet seg på minuttet. Nå må jeg ta det meste selv gjennom natta om det ikke skal være masse gråting 😅 Tror ikke hun sover mer enn 45 min i strekk fra hun legger seg 18-18:30 til 6, og vi må ofte stå opp 5 om dagen. Krysser fingrene for at det snart går over, men har hørt at dette kan sitte i en stund... Hun får også flere tenner akkurat nå, så håper litt at det kan være noe av årsaken til at det er ekstra ille akkurat nå. Anonymkode: 5037d...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Del Skrevet 15. april 2020 Her startet søvnproblemene litt etter 6 måneder. Babyen våknet og skrek hver time i 4 måneder. Anonymkode: 0f8bc...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Del Skrevet 15. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er midt oppi den nå. Sov sååå godt da hun var 7 mnd, sovnet selv i egen seng og sov hele natta i strekk. Våknet hun var det bare å hysje litt eller stryke på magen så sovnet hun igjen. Så ble hun åtte måneder, lærte seg å krabbe og stå den uken og vi måtte slutte å legge henne våken – da hun kunne stå og krabbe rundt i senga i timesvis. Så vi holdt henne og sang, og la henne ned når hun nesten sov. Så begynte det å bli noen flere oppvåkninger. Amming klokka 3/4. Så klokka 2 også. Flyttet over i vår seng fra ca 3 om natten og lå omtrent på puppen konstant til hun våknet 6. Dagsovingen har derimot vært topp, sover i vogn 2 x 1,5-2 timer. Nå ved 9 mnd er det helt krise. Vil ikke være alene, gråter hver gang vi legger henne ned. Har flyttet over i vår seng, men det er liksom ikke bra nok. Krabber opp på oss om natta for å få kos, men finner aldri helt roen med mindre hun ligger på brystet. Vil ikke amme, men være helt helt inntil. Pappaen har lagt henne mest problemfritt frem til nå, men nå er det masse gråting etter mamma når han skal trøste. Før har jeg liksom kunne lempe henne over til han også har hun roet seg på minuttet. Nå må jeg ta det meste selv gjennom natta om det ikke skal være masse gråting 😅 Tror ikke hun sover mer enn 45 min i strekk fra hun legger seg 18-18:30 til 6, og vi må ofte stå opp 5 om dagen. Krysser fingrene for at det snart går over, men har hørt at dette kan sitte i en stund... Hun får også flere tenner akkurat nå, så håper litt at det kan være noe av årsaken til at det er ekstra ille akkurat nå. Anonymkode: 5037d...529 Wow, det høres tøft ut!! Da får jeg bare vente spent på hva som kommer de neste mnd😅 Hatt 2 gode netter nå, så man får sette pris på de TS Anonymkode: eb951...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå