Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil i livet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle poste denne tråden. Så mulig den ligger under feil kategori.

Jeg er et sted i livet hvor jeg føler meg helt "lost", og jeg vet ikke hva jeg vil i livet. Fullførte en bachelor grad for 1,5 år siden, med helt midt på treet karakterer. Jeg fikk et vikariat i et stort firma, som jeg hadde i 1 år, men pga permittering fikk jeg ikke fast jobb.. Sjefen min jobbet veldig hardt for at jeg skulle få fast stilling, men når det er dårlige tider er det ikke så mye å gjøre med det. Jeg gikk tilbake til en deltidsjobb, som jeg nå har. Etter vikariatet tok slutt kom jeg til at jeg kanskje hadde valgt feil utdannelse, og motivasjonen for å søke på nye jobber var ekstremt lav. Jeg har søkt på studier, søkt på et par jobber og føler jeg står litt fast nå..

Jeg har bodd hjemme hele studietiden for å spare opp til egenkapital, og har sluppet å ta studielån (selv om jeg vet at det er et veldig gunstig lån). Jeg kan heller ikke flytte ut uten fast jobb, da jeg må ha inntekt til å betale leie, mat osv. Det stresser meg at jeg fortsatt bor hjemme i en alder av snart 25.. Jeg er både flau og skammer meg over det. Pengene jeg tjener går inn på sparekontoer, og blir brukt på nødvendige ting. Foreldrene mine vil ikke ta i mot betaling for at jeg skal bo hjemme, da de synes det er viktigere at jeg kommer meg på boligmarkedet. 

Det at jeg må ha fast jobb for å flytte ut, burde jo definitivt vært en stor nok motivasjon i seg selv for å søke jobber. Men jeg aner ikke hva jeg vil, og med ikke gode karakterer kan jeg ikke være kresen heller. Nå føler jeg meg bare så mislykket og ulykkelig, samtidig som jeg er stresset for tiden går fort. Vil gjerne trives med jobben jeg skal ha også.. 

Er det flere i samme båt som meg? Eller har hatt det slik og at ting har løst seg?

Anonymkode: 95e72...7eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :-/

Anonymkode: 95e72...7eb

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal andre vite hva du vil?

Det er jo ingen problem i at du bor hjemme, ikke tenk på det. Ikke lag problemer ut av det.

Du må heller ha noen ønsker: Vil du bo alene? Få deg en jobb som gjør at du klarer dette? Ikke vær så kresen på jobben så lenge den gir deg inntekt. Du kan bytte jobb senere.

Er du selv som må endre innstillingen din til livet, er bare du som kan det.Bestemme hvordan du vil forholde deg til ting.

Anonymkode: 3cabe...055

• Liker 1
Skrevet

Har ikke peiling. 3 utdannelser og 34 år. Jobber 100% med noe annet enn utdannelsene men mest for å bare ha en jobb og er permittert nå. Så spennende å se hvilken vei det blir neste gang.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lipyros skrev:

Har ikke peiling. 3 utdannelser og 34 år. Jobber 100% med noe annet enn utdannelsene men mest for å bare ha en jobb og er permittert nå. Så spennende å se hvilken vei det blir neste gang.

Nysgjerrig på bakgrunnen for 3 utdannelser du ikke bruker?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på bakgrunnen for 3 utdannelser du ikke bruker?

Tilfeldigheter. Ene var vanskelig å få fulltid jobb som, andre fikk jeg slitasjeskader av og tredje visste jeg underveis at ikke var noe for meg men fullfører alltid det jeg starter på. Bor i hus og har mann og barn da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...