Gjest deleted Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Hva er det med Min Kjære? Vi har Hus, Bil, Båt, Moped og en nydelig Sønn sammen..... Hva er det som er så skummelt med å gifte seg???? Vil si vi har et solid forhold, det eneste som "mangler" er en ring på fingeren. Vil ikke høre, ikke mas eller ikke hinte for mye..... Jeg vil ha "skitne" triks.... hehe... (alla da Ross "datt" i fanget på profesoren som sovnet, da han voknet sa Ross " vil du virkelig at jeg skal være hoved forleseren" å klemte godt rundt profesoren). Eller noe sånt noe... Min Kjære må tro at det er han som kom på ideen!.... Hilsen små desperate Gifte Syk! :klem2: (PS. Er du GifteSyk? Så er du hjertelig velkomen til å tømme dine tanker i Klubbhuset... Vi er flere!)
Gjest snillgjest Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Not my business, jeg vet, Gifte syk, men hvor gamle er dere egentlig? Ikke at jeg tror alder er den viktigste fakoren, menkanskje han ikke har lyst til å føle seg "gammel og satt" (til tross for bil,hus, moped og sønn...).Eller kanskje han ikke liker tanken på digert selskap og alt det styret et bryllup fører med seg? Sånn er ihvertfall min samboer :-? Lykke til!
Minerva Grey Skrevet 20. juni 2005 #3 Skrevet 20. juni 2005 En alvorsprat kan kanskje være bedre enn 'skitne triks' - i hvert fall til å begynne med? Prøv å finne ut hva det er som skremmer - er det 'ansvaret'? Siden dere allerede har barn burde den kunne strykes - du får ikke større ansvar enn det! Er det mye styr, stor fest for mange penger? Da kanskje du kan snakke om lite, personlig bryllup, bare dere og de nærmeste? Kanskje ambassadebryllup i utlandet? En god unnskyldning for en fin ferie, eller hva? Eller er det noe annet? Er noen av vennene deres gift, eller blir dere i så fall 'førsteparet ut'? Det er vel 'kult', er det ikke? Lykke til, Gifte syk!
aline Skrevet 20. juni 2005 #4 Skrevet 20. juni 2005 har dere snakket om det da? så du vet at han ikke frir pga redsel eller noe? kanskje han bare ikke er like giftesyk og ikke har hastverk? og jeg vet det er ett fryktelig uromantisk forslag i mange kvinners syn, men om det er du som er giftesyk, hvorfor frir ikke du? istedenfor å sitte å vente på at han skal bli like giftesyk?
dyveke Skrevet 20. juni 2005 #5 Skrevet 20. juni 2005 Kanskje han rett og slett ikke har lyst til å gifte seg? La han være i fred, så frir han vel den dagen han føler for det, og uten å føle seg pressa av deg.
Grooo Skrevet 20. juni 2005 #6 Skrevet 20. juni 2005 Jeg lurer på det samme som aline? Hvorfor frir ikke du? Vanskeligere er det da ikke...
prikkeline Skrevet 20. juni 2005 #7 Skrevet 20. juni 2005 Fri selv da vel. Det gjorde jeg. Vi hadde imidlertid snakket om at vi ville gifte oss og at 2005 virket som et ok år å gjøre det i, men han kklarte jo ikke å få finget ut og fri. Jeg hadde det travelt med å komme igang med planleggingen, så derfor fridde jeg liksågodt selv. Han sa jo selvsagt ja og bryllupet står 16. juli LYKKE TIL :-)
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 20. juni 2005 #8 Skrevet 20. juni 2005 Er du så sikker på at han ikke VIL gifte seg, da? Er jo ikke sikkert han sier nei hvis du spør..!? Kan jo være at han bare ikke tenker så mye over det!? Og jeg slenger meg på (siden jeg har tenkt å fri selv i sommer ).... kan ikke DU fri, da? Hvis du er så giftesyk..
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juni 2005 #9 Skrevet 20. juni 2005 Er enig med Smarties, hvis dere ikke engang har snakket om det er det ikke sikkert han tenker noe særlig på det. Fortell at du vil gifte deg.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2005 #10 Skrevet 20. juni 2005 (og et lite skittent triks; Vekk han midt på natten ved å rope JAAAA! og kaste deg over han! Og si han spurte deg i søvne! ) Ellers er det vel bare å kjøpe ny krukke med tålmodighetskremen, og ikke mase på han. Og huske på at du ikke er alene om å være giftesyk! Eller fri selv!
Mrs. K Skrevet 20. juni 2005 #11 Skrevet 20. juni 2005 Inviter vener og familie til fest for å feire at dere har vært sammen i 2-4-5 år (spleisefest er nesten gratis) og skriv en sang til ham/hold en tale. Kanskje andre begynner å hinte. Kjøp et brudemagasin og legg det ved siden av toalettet. Fri til ham. Kanskje han mener at man ikke må å gifte seg for å ha et solid forhold og ønske om å leve sammen resten av livet. Man trenger ikke å ha papir på kjærlighet.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 20. juni 2005 #12 Skrevet 20. juni 2005 jeg har brukt den kremen, altså tolmodighetskremen.... gikk endel krukker, og 12 år senere fridde han på min tretti årsdag ifjor.
Boogie Skrevet 21. juni 2005 #13 Skrevet 21. juni 2005 Hos oss var det min familie som fikk ordnet bryllup. Han samboern min, var ikke så opptatt av å skulle gifte seg. Vært sammen i over 10 år, og har 2 barn sammen. Men når først bryllupsdatoen var bestilt av min mor og ble overrakt til oss på hans 30 årsdag(ingen av oss visste noen ting), da sa han at det var bare så herlig å skulle gifte seg. Det lille sparke bak, var det som skulle til Så mine tips er enten å gjøre det selv,eller ta samtalen om emnet. Eller rett og slett få noen i familien til å bestille, og gi dere den i en eller annen forbindelse Lykke til!!
Loppefrø Skrevet 21. juni 2005 #14 Skrevet 21. juni 2005 Så mine tips er enten å gjøre det selv,eller ta samtalen om emnet. Eller rett og slett få noen i familien til å bestille, og gi dere den i en eller annen forbindelse Lykke til Dæven så sur jeg hadde blitt, dersom noen i familien hadde "gitt" meg en dato jeg skulle gifte meg på! Det kan jo hende at fyren ikke vil gifte seg, eller at han ikke har tenkt noe særlig på det. Spør ham du, så får du sikkert et svar.
Gjest deleted Skrevet 21. juni 2005 #15 Skrevet 21. juni 2005 Sneip! Tusen takk!! Bra det er noen som forstår meg!! (og et lite skittent triks; Vekk han midt på natten ved å rope JAAAA! og kaste deg over han! Og si han spurte deg i søvne! ) Denne hadde jeg tenkt på... Vi er 23 (24 om 4 dager) og 26 år å har vært samboere i 3 år snart. Tro meg vi har snakket mye om bryllup.... helt i starten så satte han til og meg en dato 20 juni... Men nå har han sakt at han er ikke typen som vil gifte seg... derfor trenger jeg tips for å få han til å ville gifte seg. Vi har avtalt at vi skal snakke, om det at han ikke vil. å jeg har sakt at jeg vil ikke snakke om frieri for å overtale han men for å forstå han... Vil jo at hvis han frir, så er det fordi at han vil og får sommerfugler i megen av å gjøre det! Men Frir han ikke før 20 Desember så tror jeg at jeg vil gjøre det.... Så får jeg se hva han sier da... JAja! Hvis jeg nå skal se det possitive i å ikke ha ring på fingeren. Så må det være at jeg bestandig blir sjekket opp når jeg er ute på byen. Å mennene blir like forbauset når jeg sier at jeg er opptatt og har en sønn på 15 mnd. Må jo si at jeg kommer ikke til å trompe igjennom et giftemål! prøver bare å få ut litt fustrasjon her så slipper Min Kjære å få høre alt! til alle som bryr seg!
aline Skrevet 21. juni 2005 #16 Skrevet 21. juni 2005 ...Vi har avtalt at vi skal snakke' date=' om det at han ikke vil. å jeg har sakt at jeg vil ikke snakke om frieri for å overtale han men for å forstå han... Vil jo at hvis han frir, så er det fordi at han vil og får sommerfugler i megen av å gjøre det! ...[/quote'] det høres vel lurest ut, for siden han først ville, men så ikke er typen... så kan det være greit å få en forståelse for hvorfor han evt ikke vil, eller om han bare ikke er klar. ingen overtalelse i verden kan vel gi ham sommerfugler i magen når han frir dersom han frir fordi du vil det. dessuten er dere jo begge unge, og har masse tid på dere. men jeg skal være den første til å innrømme at jeg aldri har vært giftesyk i mitt liv, så jeg klarer ikke helt sette meg inn i din situasjon heller... og vet ikke hva jeg hadde gjort og tenkt og følt i din situasjon.
Gjest lillelou Skrevet 21. juni 2005 #17 Skrevet 21. juni 2005 Tror du gjør det rette i å ta det ut her inne, og ikke på han- er det noe jeg tror de fleste menn overhode ikke takler, så er det å bli "mast til giftemål". Det tror jeg er skikkelig demotiverende, ikke er det spesielt romantisk heller Bit tennene sammen, klæsk på deg et godt lag av den før nevnte tålmodighetskremen, og hvis han ikke frir snart, så har du jo tida for deg til å planlegge tidenes mest romantiske frieri- Lykke til!
Gjest bankboks Skrevet 21. juni 2005 #19 Skrevet 21. juni 2005 Vil du gifte deg eller vil du bli fridd til? Dersom du vil at dere skal gifte dere så SI DET!!! Dersom det viktigste for deg er at han av egen påfunn kommer opp med et romantisk frieri så sett deg ned og vent.. og vent.. og vent.. Og vær forberedt på å vente resten av livet.. (for det er slett ikke sikkert at det ville falle ham inn!) Lykke til!
Gjest Gjest2 Skrevet 21. juni 2005 #20 Skrevet 21. juni 2005 Og forventer du i så fall det "perfekte frieri".. så kommer det nok ikke. For hadde han vært typen til det, så hadde det sikkert allerede skjedd. Jeg drømte om det perfekte frieri... og - jeg fikk et som når det blir beskrevet for andre høres perfekt ut... men når du var der så... vel, jeg skjønte lang tid i forveien hva som kom til å skje, settingen var "feil" ( i mitt hode!) og jeg vet en drøss med detaljer som burde ha vært anderledes om det skulle ha vært "perfekt". MEN: jeg vil ALDRI ALDRI fortelle han dette, heller ikke at jeg skjønte det på forhånd, ordene han sa var de nydeligste jeg har hørt, jeg elsker han over alt på jord - jeg sa ja, og det er det viktigste! Faktum er at om man har funnet drømmeprinsen så vet man også om han er "roser hver dag" -typen eller ikke. Og er han ikke det, så får man heller godta det og ikke forsøke å endre han. :-) Se det fra en annen vinkel - kanskje elsker han deg høyre enn om han fridde til deg - dere har tross alt barn sammen - og det er en mye større forpliktelse enn å gifte seg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå