Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mulig et rart spørsmål,

men jeg skal laste opp et kompetansebevis til Samordna opptak.
Problemet er at kompetansebeviset inneholder karakterer jeg også ikke ønsker å ha med.
Er det mulig for meg å markere det vekk/ redigere på det, eller vil det da bli sett på som ugyldig?

Jeg venter på svar fra Samordna og Privatistweb, men jeg er bare nysgjerrig på om dere har noen erfaringer.

Anonymkode: 06ae7...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er mulig et rart spørsmål,

men jeg skal laste opp et kompetansebevis til Samordna opptak.
Problemet er at kompetansebeviset inneholder karakterer jeg også ikke ønsker å ha med.
Er det mulig for meg å markere det vekk/ redigere på det, eller vil det da bli sett på som ugyldig?

Jeg venter på svar fra Samordna og Privatistweb, men jeg er bare nysgjerrig på om dere har noen erfaringer.

Seriøst??? Det blir vel dokumentforfalskning?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

* Altså at jeg bare markerer over noen av fagene *

Hvis ikke må jeg kontakte skolen og betale 400,- for et helt nytt vitnemål de kan redigere på.
Privatistweb har tydeligvis ikke mulighet til å redigere på det ... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du redigere bort noen av karakterene?

Anonymkode: ff657...315

AnonymBruker
Skrevet

Har du nok timeantall da til å kunne fjerne ett fag? Det er ikke snakk om et obligatorisk fag? 

Ville nok heller betalt de 400,- slik at det ble gjort ordentlig. Er selvsagt ikke helt sikker, men tviler på at det blir godtatt at du bare stryker over. 

Anonymkode: a0e9a...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her.

* Altså at jeg bare markerer over noen av fagene *

Hvis ikke må jeg kontakte skolen og betale 400,- for et helt nytt vitnemål de kan redigere på.
Privatistweb har tydeligvis ikke mulighet til å redigere på det ... 

Samordna opptak bryr seg bare om de karakterene som er nødvendig for dem. Så ingen vits å redigere noe, eller få et nytt kompetansebevis. Og for guds skyld, du skal aldri redigere et slikt dokument selv! 

Anonymkode: e4fbd...189

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS

Kompetansebeviset inneholder også privatisteksamener jeg har tatt tidligere, som ikke er nødvendige lenger. 
Jeg ønsker ikke disse ettersom de senker snittet mitt, derfor kan de ikke være synlige der. 

Så jeg kan legge ved dette kompetansebeviset nå, og senere legge ved vitnemålet med karakterene jeg ønsker?

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Kompetansebeviset inneholder også privatisteksamener jeg har tatt tidligere, som ikke er nødvendige lenger. 
Jeg ønsker ikke disse ettersom de senker snittet mitt, derfor kan de ikke være synlige der. 

Så jeg kan legge ved dette kompetansebeviset nå, og senere legge ved vitnemålet med karakterene jeg ønsker?

Hvis karakterene ikke er nødvendige/du har bedre karakter på vitnemålet så tas de ikke med. Saksbehandler regner frem det høyeste antall poeng for deg. 

Så lenge det ikke er nye fagkoder som du skal ha på vitnemålet - et eksempel er at du skal bytte ut en fordypning eller valgfag - da holder det å laste opp kompetansebevis. 

Er det nye fag som IKKE gir språk-/realfagspoeng da MÅ du få laget et nytt vitnemål for at faget skal bli med. 

Anonymkode: 2bd6f...d03

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Husk at fristen for å laste opp dokumentasjon er 15.april, med unntak av eksamen/fag du avslutter denne våren. Last opp kompetansebeviset, det kan ikke gjøre antall poeng noe mindre enn det du faktisk har. 

Anonymkode: 2bd6f...d03

Skrevet

Du får mange ekstremt dårlige råd her. Om du tar et nytt programfag legges dette til det tidligere snittet, for å fjerne disse fra utregningen må du få erstattet de på selve karakterkortet. Det må du ordne med skolen, om du redigerer det selv er det dokumentfalsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...