Gå til innhold

Må på jobb.(lite hjertesukk)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kalt tilbake på jobb. 

Jeg er i risikogruppen, og kjenner at jeg gruer meg til å gå. 
Jobber i butikk hvor jeg er tett innpå kunder hele dagen. 

Men jeg kan ikke bli hjemme heller. Å være i risikogruppen betyr ikke at jeg kan velge å være hjemme. 

Jeg synes det er bra at vi kan ha åpent og er veldig glad i jobben min. 

Men vi som er på jobb får ikke hatt 2 meter i mellom oss og ikke 1 meter i mellom oss og kundene. Det er en veldig liten butikk. 

Er litt bekymret. 

Anonymkode: a0c7e...a42

Videoannonse
Annonse
Gjest Made4u
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke bli hjemme heller. Å være i risikogruppen betyr ikke at jeg kan velge å være hjemme. 

Men vi som er på jobb får ikke hatt 2 meter i mellom oss og ikke 1 meter i mellom oss og kundene. Det er en veldig liten butikk. 

Er litt bekymret. 

For ikke å snakke om at du må berøre, altså skanne, hver vare hver eneste kunde har tatt på (og kanskje også flere har berørt). Hansker hjelper jo ikke har man lest utallige ganger, å gå på butikken er et av de mest risikofylte tingene folk kan gjøre i disse tider.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt bekymret. 

Du er ikke nødt til å dra på jobb hvis du er i risikogruppen.
Bestill en legetime og hør hva han sier. 

Anonymkode: 1c59f...21a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bli sykemeldt? Jeg har ansatte hos meg som er 100% sykemeldt pga risiko siden de har astma. 

Anonymkode: a6c90...fbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bli sykemeldt? Jeg har ansatte hos meg som er 100% sykemeldt pga risiko siden de har astma. 

Anonymkode: a6c90...fbe

Vet ikke. Skal sjekke. 

Skrevet
40 minutter siden, Made4u skrev:

For ikke å snakke om at du må berøre, altså skanne, hver vare hver eneste kunde har tatt på (og kanskje også flere har berørt). Hansker hjelper jo ikke har man lest utallige ganger, å gå på butikken er et av de mest risikofylte tingene folk kan gjøre i disse tider.

Du blir ikke smittet av virus på fingeren. Det er først et potensielt problem om du tar deg til munn/nese/øye. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sendt melding til fastlegen min via helsenorge. 

Jeg synes dette er vanskelig. For en del av meg har høy arbeidsmoral og gjør alt for jobben. Men nå som Korona har kommet, da kjenner jeg at jeg er bekymret for min egen helse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan kanskje si sykdommen min. Jeg har astma og allergi ,og tar inhalasjon og tabletter daglig forebyggende.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan kanskje si sykdommen min. Jeg har astma og allergi ,og tar inhalasjon og tabletter daglig forebyggende.

Da er astmaen din velbehandlet, da skal du kunne gå på jobb.

Anonymkode: bf71a...ca3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er astmaen din velbehandlet, da skal du kunne gå på jobb.

Anonymkode: bf71a...ca3

De fleste med diagnosen astma blir vel behandlet?

Jeg er ingen ekspert, er bare bekymret for egen helse når jeg er i risikogruppen.Og spesielt når vi ikke går følgt de tiltakene om avstand.

😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Astma virker heldigvis til å være en av de mindre utsatte risikogruppene :)

https://www.europeanlung.org/en/QA-covid-19

So far, we do not have any evidence that asthma patients are having severe complications with COVID-19. In the UK, the first report of intensive care unit admitted patients was released in mid-March and of 196 patients, only three had severe underlying lung conditions. This is lower than we would expect and suggests that most of the people being admitted with severe complications are not currently patients with lung conditions

https://erj.ersjournals.com/content/early/2020/03/17/13993003.00547-2020

. None of the cases had physician-diagnosed asthma.

Anonymkode: d9b29...0ca

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gode nyheter😊

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

So far, we do not have any evidence that asthma patients are having severe complications with COVID-19. In the UK, the first report of intensive care unit admitted patients was released in mid-March and of 196 patients, only three had severe underlying lung conditions. This is lower than we would expect and suggests that most of the people being admitted with severe complications are not currently patients with lung conditions

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har da helsemyndigheter og forskningsrapporter sagt hele tiden. De er astmatikere og allergikere selv som har insistert på at de er i risikogruppe.

Anonymkode: e7912...d14

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har da helsemyndigheter og forskningsrapporter sagt hele tiden. De er astmatikere og allergikere selv som har insistert på at de er i risikogruppe.

Er det som står her feil? Da blir jeg glad!!

https://forskning.no/sykdommer-virus/derfor-har-de-med-astma-hoyere-risiko-for-alvorlig-korona-sykdom/1660872

Er indremedisiner Helge Istad som har uttalt seg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det som står her feil? Da blir jeg glad!!

https://forskning.no/sykdommer-virus/derfor-har-de-med-astma-hoyere-risiko-for-alvorlig-korona-sykdom/1660872

Er indremedisiner Helge Istad som har uttalt seg. 

Ja, sannsynligvis feil. Det som ble linket i det tidligere innlegget er større studier gjort på coronapasienter, og ikke én leges uttalelser.

Anonymkode: b02a3...cb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er litt bekymret. 

Jeg er renholder på skole. Her fikk dem i risikogruppen beskjed om å sykemelde seg hvis dem ikke vil jobbe 

Anonymkode: afb02...037

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja er nok mange som vil inn i risikogruppa som påskudd for gratis ferie :)

Anonymkode: 85cfc...83a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og har flere på avdelingen som er i risikogruppen, de går likevel på jobb. Hvor lenge har du tenkt å være sykemeldt for velbehandlet astma? En uke, to måneder, et halvt år? Dette viruset forsvinner ikke, vi må lære oss å leve med det. Tok du influensavaksine? Hvis nei, så er du ikke så plaget av astma at du trenger å bekymre deg. 

Anonymkode: 502ce...445

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er du i risikogruppen, mener legen din at fu er det? Eller har du tolket det selv?

Eksempler på folk som ikke kan droppe å gå på jobb pga selv-definert risikogruppe: overvektig dame i 40-årene. 

Anonymkode: efaee...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er nok mange som vil inn i risikogruppa som påskudd for gratis ferie :)

Anonymkode: 85cfc...83a

Der kom den! 
Blir provosert, selv om jeg vet at det ikke gjelder ikke gjelder meg. 

Jeg leser dette hos fhi. 
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/risikogrupper/

Der står det at kronisk lungesykdom, som min astma er, er i risikogruppen , Den siden ble oppdatert 5.april.

Det hadde vært supert om det er feil. Men det høres logisk ut. 

Virus som går på lungene, og man har lungesykdom fra før av...,,

Du vet at den «ferien» du prater om vil gjøre at man får mindre inn i lønn. Hvem ønsker det?

• Liker 2
  • Opprett ny...