Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som synes hundeeiere «mister» litt for mange hundebæsjeposer? Mange driver å setter dem pent ifra seg også, for liksom å ta med på tilbaketuren, men glemmer dem litt for ofte. Ta med søpla deres med en gang! Det er meget ufint å sette igjen. 

Og dere som går på måfå uten mål og mening, - hei, hvorfor ikke også gjøre en DUGNAD med å plukke opp litt av den søpla dere går forbi hver forbaskede dag, dag etter dag! Eller er du blind, eller synes du det er slik det skal være? Gir du bare F og tenker at det må da noen ansatte i kommunen plukke opp? Når du allikevel går rundt med de der engangshanskene i disse korona-tider, så kan du vel plukke litt søppel også????? 

B0798FA1-2A9D-4A19-839E-D30E3CAF2155.png

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lei av mennesker som har hund, som aldri skulle hatt det.

Det begynner å bli ganske mange av det nå.

• Liker 3
Skrevet

Hvis alle hadde tatt sitt eget søppel ville det jo ikke vært noe problem. 

Jeg kan være med på ryddedugnad men jeg vil helst ikke ta opp bæsjeposer , det synes jeg er ekkelt/uhygienisk. 

Skrevet

Dugnad skal jo ikke trenges, alle tar sitt. Enkelt og greit.

Selv kaster jeg aldri søppel utenfor renovasjonsystemet, hund har jeg heller ikke heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Til de som er fristet å plukke bæsjen inn i posen for så å slenge posen fra seg - ikke gjør det. La bæsjen heller ligge. Det er et "naturprodukt", blir til jord og næring etter hvert. Ja, det er irriterende å risikere å tråkke i en hundebæsj, men i et langsiktig perspektiv er det langt verre at en slik pose ikke er nedbrytbar på uendelig mange år.

Det er ingen dødssynd å glemme en hundebæsjepose. Eller å ha èn pose for lite i lommen. For det går nemlig an - hunder bæsjer ikke alltid bare én gang på tur. Og noen ganger bæsjer hunder to ganger og vi har én pose. Sånn er det. Ingen er perfekte. Men vi prøver vårt beste, har med oss pose i 9/10 tilfeller og plukker opp, kaster i en søppeldunk. Det er bare reinspikka idioter som plukker opp bæsjen og henger den i et tre for å la den bli hengende.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...