Gå til innhold

Studere ved NMBU, bo i Oslo eller Ås?

Marthy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten skal begynne på NMBU til høsten og tenker på bolig. Vi er begge oppvokst i Oslo og bodd her hele livet, vi har et godt miljø i Oslo men ønsker/håper på å få et godt og større miljø når vi begynner på skolen. Vi tenker på bolig, men er usikker på om det er lurest å bo i Ås eller Oslo det første året vi studerer. Vi kommer nok uansett til å bo i Oslo 2. året og etter det da vi har familie, hobbyer, miljø osv her, men vi ønsker å skape et godt sosialt grunnlag det første året så lurer på om det da er bedre å bo i ås for å ha studiemiljøet ved oss hele tiden.

Har noen erfaring rundt dette?

Er det bedre å bo i Ås mtp miljø eller er det ganske samme?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ås er kjent for å ha et svært godt studentmiljø. Dere går glipp av mye ved å bosette dere langt unna. 

Anonymkode: e925e...775

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo veldig langt å reise mellom Oslo og Ås.. er vel 1 time best case mellom Jbt og Universitetet i Ås, så bor dere et annet sted i Oslo blir det mer. Tror jeg ville valgt å bo i Ås om jeg studerte der, om dere ønsker å delta på studentaktiviteter som fester og annet + at det må være stress å bo så langt fra skolen om man feks skal møte studiegrupper, dra på biblioteket for å lese, dra på lab osv osv...?

Lettere å dra inn til Oslo en gang i blant for å møte venner og familie der, enn å dra fra Oslo til Ås hver dag. 

Anonymkode: 9e853...b0b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil dere oppleve det å være student på ordentlig, flytt til Ås. Hvis dere blir i Oslo så blir alt det samme gamle og dere får ikke hele studentopplevelsen. 

Jeg har studert både i en mindre by 1-2 timer unna Oslo i 3 år og i Oslo i 3 år, og det var definitivt en helt annen (og bedre) opplevelse å studere i studentby (selv om det var fint i Oslo også altså). Opplever også at som student så havner de som bor langt unna studiestedet fort litt utenfor og blir vanskeligere å inkludere på ting. 

Anonymkode: bed39...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig vanskelig å få bolig i Ås

Anonymkode: 83491...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 time pendling hver vei høres mye ut som student. Blir ikke så lett å delta på spontane ting, ei heller ting som foregår litt utover kvelden. Ville bodd på Ås hvis dere har noe som helst plan om å delta i studentmiljøet.

Anonymkode: 11664...ecc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...