Gå til innhold

Hvor får man kjøpt rødspette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her finnes ingen fiskebutikker, men hvor kan man få kjøpt rødspette? Kan gjerne være fryst. I butikkenes frysedisk finner jeg bare torsk og sei og Kapteinens Fylte Rødspette. Jeg vil lage en dansk middag, men fiskeutvalget er utrolig begrenset i den gjengse frysedisk!

Anonymkode: 235c3...7c1

Skrevet

Mener at disse selger rødspette:

https://matibergen.no

Kanskje du kan sende en Mail og høre om de sender? Koster sikkert litt ekstra mtp at det må sendes i riktig type innpakking og med ekspresslevering pga holdbarhet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Luckiness skrev:

Mener at disse selger rødspette:

https://matibergen.no

Kanskje du kan sende en Mail og høre om de sender? Koster sikkert litt ekstra mtp at det må sendes i riktig type innpakking og med ekspresslevering pga holdbarhet. 

Ja, da skal nøden være stor 😄 men takk for tips likevel. Jeg får kjøre en tur og finne en stor-Coop, mulig de kan ha det der. Håpefull.

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en tur til Oslo, her er det fiskebutikker :) 

Anonymkode: 01e05...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her finnes ingen fiskebutikker, men hvor kan man få kjøpt rødspette? Kan gjerne være fryst. I butikkenes frysedisk finner jeg bare torsk og sei og Kapteinens Fylte Rødspette. Jeg vil lage en dansk middag, men fiskeutvalget er utrolig begrenset i den gjengse frysedisk!

Er du nær kysten så er svaret en fiskebåt, ikke en fiskedisk. Finn frem til ditt lokale kaiutsalg, og bruk dem. 

Er du avhengig av fysiske butikker så mistenker jeg at ditt beste håp er frysedisken i en asiatisk eller østeuropeisk butikk. Nordmenn flest spiser egentlig vare torsk, sei, hyse, laks og steinbit. Flyndre er som ål - sånt man spiser utenfor landegrensene. (Man har ikke flyndre på mine lokale fiskebutikker heller)

Anonymkode: aa3da...c72

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du nær kysten så er svaret en fiskebåt, ikke en fiskedisk. Finn frem til ditt lokale kaiutsalg, og bruk dem. 

Er du avhengig av fysiske butikker så mistenker jeg at ditt beste håp er frysedisken i en asiatisk eller østeuropeisk butikk. Nordmenn flest spiser egentlig vare torsk, sei, hyse, laks og steinbit. Flyndre er som ål - sånt man spiser utenfor landegrensene. (Man har ikke flyndre på mine lokale fiskebutikker heller)

Anonymkode: aa3da...c72

Jeg spiser masse flyndre, og det finnes hele tiden som bifangst i min faste fiskebutikk. Rødspette, lomre, smørflyndre (favoritt), slettvar og selvsagt piggvar når det skal være litt ekstra. Også skatevinge og Sanktpetersfisk, som er flate og litt flyndreaktige selv om de ikke er flyndrer.

Ål er derimot rødlistet såvidt jeg vet, så det er derfor man ikke får tak i det (og bra er det).

Anonymkode: 20133...add

AnonymBruker
Skrevet

Fisk selv. 

Anonymkode: 42e4a...64f

Skrevet

Sjekk reko ringen på facebook der du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...