Gå til innhold

Rart når noen kaller seg alenemor eller alenefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

når de har barna annenhver uke. 

Dvs en uke FRI og en uke barna.

Det er ikke å være alene..

Det er delt omsorg!

Ikke alenemor ,men mann som jobber mye og ikke familie eller hjelp. Så føler meg som en alenemor.

Og når noen da hele tiden kommenterer så heldig du er som har en mann.Og ikke er alenemor...

Mannen er ikke her og er han her så er han ikke her engang..

Så slutt å si at vi er heldige. Ikke alt dere vet!

Anonymkode: f557a...f9f

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, stakkars deg. Du har det mye verre enn alle andre,du.

Anonymkode: 68b88...fcf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du har ihvertfall to inntekter. Noe en alenemor ikke har. 

Anonymkode: f687a...f8c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ihvertfall to inntekter. Noe en alenemor ikke har. 

Anonymkode: f687a...f8c

Hva vet du om det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, stakkars deg. Du har det mye verre enn alle andre,du.

Anonymkode: 68b88...fcf

Nei det sa jeg ikke.Men mange "alenemødre" har MYE fri i motsetning til andre!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller meg ikke alenemor, men jeg har ikke barneFRI de ukene barnet er hos far. Jeg føler meg barneløs.  Jeg er lei av dere med menn som arbeider borte mye av tide og som hakker på eneforsørgere. Dere har gjerne dobbel inntekt-og mannens er gjerne veldig god. Og du vet gjerne før du får barn om du har et nettverk som kan hjelpe, så å få barn i en slik situasjon er jo helt villet? 

Anonymkode: f9b1b...f0a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaller meg ikke alenemor, men jeg har ikke barneFRI de ukene barnet er hos far. Jeg føler meg barneløs.  Jeg er lei av dere med menn som arbeider borte mye av tide og som hakker på eneforsørgere. Dere har gjerne dobbel inntekt-og mannens er gjerne veldig god. Og du vet gjerne før du får barn om du har et nettverk som kan hjelpe, så å få barn i en slik situasjon er jo helt villet? 

Du har kun deg selv og tenke på de ukene du er alene. Du kan sove.Få egentid osv. Ikke alle som kan det. Og ikke alle har god inntekt for det om de har menn.Og ikke alle vet på forhånd at familie skal dø ung eller ikke bry seg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har kun deg selv og tenke på de ukene du er alene. Du kan sove.Få egentid osv. Ikke alle som kan det. Og ikke alle har god inntekt for det om de har menn.Og ikke alle vet på forhånd at familie skal dø ung eller ikke bry seg?

Men ja forstår at du savner barna.Hadde jeg gjort og.Kunne aldri klart å vært så mye vekke fra mine egne barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at de «alenemødrene» med all den fritiden kanskje jobber dobbelt opp for å kunne være med barna sine på sone uker, prøver å holde hus og seg selv flytende, har døde foreldre, gamle ekssvigerforeldre, krevende eksmann, alltid bare en inntekt -sorry glemte at jeg har en hel barnetrygd-og på toppen av det skal jeg altså være jævla lykkelig fordi jeg får sove? Forsøk å sov når du ikke aner om du får reparert bilen, betalt alle regninger, kjøpt jule og bursdagsgaver barna ønsker seg, reist på ferie av og til. Men ja for all del, jeg kan sove lenge innimellom -når alt er under kontroll. Og til det å aldri klare å være vekk fra barna, ja jeg valgte at jeg ikke har barnet hele tiden-heller enn at barnet lever i et ekstremt dysfunksjonelt hus. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ja forstår at du savner barna.Hadde jeg gjort og.Kunne aldri klart å vært så mye vekke fra mine egne barn.

Hvordan er det du formulerer deg til andre folk? 🙄 tviler på at hun klarer å være borte fra dem mer enn du ville klart det, men må man så må man. 

Anonymkode: 72143...332

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du tenkt på at de «alenemødrene» med all den fritiden kanskje jobber dobbelt opp for å kunne være med barna sine på sone uker, prøver å holde hus og seg selv flytende, har døde foreldre, gamle ekssvigerforeldre, krevende eksmann, alltid bare en inntekt -sorry glemte at jeg har en hel barnetrygd-og på toppen av det skal jeg altså være jævla lykkelig fordi jeg får sove? Forsøk å sov når du ikke aner om du får reparert bilen, betalt alle regninger, kjøpt jule og bursdagsgaver barna ønsker seg, reist på ferie av og til. Men ja for all del, jeg kan sove lenge innimellom -når alt er under kontroll. Og til det å aldri klare å være vekk fra barna, ja jeg valgte at jeg ikke har barnet hele tiden-heller enn at barnet lever i et ekstremt dysfunksjonelt hus. 

Men, det å kalle seg alenemor når det er en barnefar i bildet som har ungene tilnærmet halvparten av tiden er vel rett og slett en faktafeil? Bestrider ikke at det kan være vanskelig å ha det sånn, men det er rart å kalle seg noe man ikke er? Og det at du sliter økonomisk og ikke har foreldre endrer jo ikke definisjonen av ordet?

Anonymkode: cc7fb...3e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du alene når du har barnet er du alene.

har nå hatt ungen hver dag i over 1 mnd og det var ikke mye forskjell på 50% og 100%.
på mange måter liker jeg bedre 100%.

-far var en idiot mot barnet og nå vil ikke barnet se far lenger. Og far vil ikke se barnet.

Anonymkode: ccadc...fb1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

når de har barna annenhver uke. 

Dvs en uke FRI og en uke barna.

Det er ikke å være alene..

Det er delt omsorg!

Ikke alenemor ,men mann som jobber mye og ikke familie eller hjelp. Så føler meg som en alenemor.

Og når noen da hele tiden kommenterer så heldig du er som har en mann.Og ikke er alenemor...

Mannen er ikke her og er han her så er han ikke her engang..

Så slutt å si at vi er heldige. Ikke alt dere vet!

De eneste som er aleneforeldre er de som er enke/enkemenn eller hvor den andre ikke er inni bildet

• Liker 6
Skrevet

Enig her. En er aleneforelder om man er aleneforsørger... ikke når man har barna annenhver uke...🤷🏻‍♀️😂

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du glemte helt :

hva med de som sier de har født et barn - for så å ha tatt keisersnitt.

det er vel ikke å føde?

Anonymkode: ccadc...fb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Maleficenta skrev:

De eneste som er aleneforeldre er de som er enke/enkemenn eller hvor den andre ikke er inni bildet

Det er ikke riktig. Aleneforeldre er de som har barna sine 100%.. evt. De som har en far som barna drar til annenhver helg.

Anonymkode: 8e951...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Maleficenta said:

Hvis barna f.eks. er hos far én helg i måneden, hva er status da? Fortsatt ikke aleneforelder, siden far har barnet 5% av tiden?

Anonymkode: 49c88...cff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er alenemor. 

Og så har jeg en annen som har delt omsorg 50/50. (deltidsmor) 

Jeg er mye mer alene med barna mine enn hun som har 50/50, selv om jeg har samboer. Så jeg er helt enig i at du ikke er alenemor når du har delt omsorg. 

Anonymkode: b7516...3fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Ja det er det jeg mener!

AnonymBruker
Skrevet

Alenemor/far blir definert som en som har 100% ansvar og omsorg for barna. Far har ingen omsorg og yter heller ikke økonomisk. 

Anonymkode: a341e...13a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...