AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Samlivsbrudd. Området vi bor i er for dyrt. Jeg har ikke sjangs til å få kjøpt noe her alene. Er det ok å flytte med barnet en time unna om barnet må skifte skole? Barnet kjenner mange av barna i området vi flytter til da barnet vokste opp der. Far må flytte etter om vi skal ha 50% men han har ikke etablert seg her. Evt blir jeg helgemamma..men det virker så trist. Flytter jeg får barnet være med gamle venner, vokse opp større bolig. Etter isolasjon i leilighet har jeg innsett at vi trenger mer plass.. Anonymkode: 6d571...bdb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Om det er ok for faren, må du nesten høre med han om. Ok for barnet? Ut i fra det du forteller, så er det jo bra at barnet har venner der? Ville gjerne tatt skolebyttet på sommeren om mulig Anonymkode: a3d2f...627 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Hvordan er relasjonen mellom far og barn? Deg og barn? Hva er best for barnet i stort og smått? Anonymkode: b5576...497 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 I min sak tok hun bare med seg barna og flyttet. Hennes advokat ila meg samværsnekt inntil saken kom opp for retten. Iom. at jeg da ikke har sett barna og motsatt på over 5 mnd. så ble det lagt stor vekt på at barna hadde en bedre relasjon til mor enn til meg. Ergo de ble igjen til mor.
Tiuren Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, Hr. Aktiv said: I min sak tok hun bare med seg barna og flyttet. Hennes advokat ila meg samværsnekt inntil saken kom opp for retten. Iom. at jeg da ikke har sett barna og motsatt på over 5 mnd. så ble det lagt stor vekt på at barna hadde en bedre relasjon til mor enn til meg. Ergo de ble igjen til mor. Høres jævlig ut, kan advokaten ilegge sammværsnekt? 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Tiuren skrev: Høres jævlig ut, kan advokaten ilegge sammværsnekt? Ja de kan det. Det er helt jævlig. Advokater kan gjøre hva de vil fordi alt de foretar seg avgjøres i retten. Advokater baserer seg på kunnskap og praksis i retten og en advokat jeg kjenner han regner med å tape ca. 30% av sine saker. Så det medfører jo en viss risiko dette når de gjør slikt, men når det er i favør mor så medfører det såpass liten risiko at det er verdt å ta sjansen. I dette tilfellet så fikk de litt medfart pga. at dette er egentlig ikke greit mtp. flytting av skolekrets uten samtykke og midt i et skoleår. Det fikset han ved å anklage meg for en rekke fysiske overgrep ovenfor barna og mor. I barnesaker så er det ingen krav om bevis. Så med såpass stygge annklager som kom da hadde jeg null sjanse. Barna ble igjen til mor. Når rettssystemet er så fullt av huller og dommerne som sitter å dømmer er helt tannløse og uten ryggrad så blir det til at 40 000 barn på landsbasis blir frarøvet sitt faderlige opphav.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Ja de kan det. Det er helt jævlig. Advokater kan gjøre hva de vil fordi alt de foretar seg avgjøres i retten. Advokater baserer seg på kunnskap og praksis i retten og en advokat jeg kjenner han regner med å tape ca. 30% av sine saker. Så det medfører jo en viss risiko dette når de gjør slikt, men når det er i favør mor så medfører det såpass liten risiko at det er verdt å ta sjansen. I dette tilfellet så fikk de litt medfart pga. at dette er egentlig ikke greit mtp. flytting av skolekrets uten samtykke og midt i et skoleår. Det fikset han ved å anklage meg for en rekke fysiske overgrep ovenfor barna og mor. I barnesaker så er det ingen krav om bevis. Så med såpass stygge annklager som kom da hadde jeg null sjanse. Barna ble igjen til mor. Når rettssystemet er så fullt av huller og dommerne som sitter å dømmer er helt tannløse og uten ryggrad så blir det til at 40 000 barn på landsbasis blir frarøvet sitt faderlige opphav. kansje du kan lage din egen tråd? - Ts Anonymkode: 6d571...bdb 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er relasjonen mellom far og barn? Deg og barn? Hva er best for barnet i stort og smått? Anonymkode: b5576...497 Far ønsker ikke at jeg flytter. De har en vanlig og god relasjon. Men situasjonen er jo at barnet bor hos meg 50% i liten leid leilighet som koster meg like mye som å eie et rekkehus der vi kom fra. Det er vanskelig å si hva som er best for barnet. far mener det er best å bo trangt så lenge barnet kan fortsette i skole. Jeg mener det er best å bo bedre og gå på skole med gamle venner. Anonymkode: 6d571...bdb
Hr. Aktiv Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: kansje du kan lage din egen tråd? - Ts Anonymkode: 6d571...bdb Hvorfor det? Jeg har gitt deg oppskriften til hvordan du gjør dette for at du skal få viljen din. At du tenker at det vil være trist for barnet at så skjer og derfor ikke tyr til slike grep setter jo deg som mor bare ennda høyere. Men majoriteten av mødre hadde bare tatt med seg barna og flyttet uten tanker for konsekvender ved redusert samvær og dialog med far. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: Hvorfor det? Jeg har gitt deg oppskriften til hvordan du gjør dette for at du skal få viljen din. At du tenker at det vil være trist for barnet at så skjer og derfor ikke tyr til slike grep setter jo deg som mor bare ennda høyere. Men majoriteten av mødre hadde bare tatt med seg barna og flyttet uten tanker for konsekvender ved redusert samvær og dialog med far. Slutt å trolle. Lag din egen tråd slik at du skal få diskutere din sak, da det er tydelig at det er det du er ute etter her. Jeg ønsker 50%. Det står det i HI. Anonymkode: 6d571...bdb 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Nå er jo norske barnevenrnet og rettsaperatet kjent i hele verden som et av de verste. Som mann har du ingen rettigheter i barnesaker. Hadde aldri turt å få barn med en Norsk kvinne. Anonymkode: 58a5b...fcd 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. april 2020 #12 Skrevet 13. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å trolle. Lag din egen tråd slik at du skal få diskutere din sak, da det er tydelig at det er det du er ute etter her. Jeg ønsker 50%. Det står det i HI. Anonymkode: 6d571...bdb Troller ikke. Jeg bare forteller hva du kan gjøre. Hvis du tenker 50/50 så kan du bo et stykke bort, men det vil ikke være optimalt mtp. reisetid. Det skal også så lite til for å ta opp slike saken til retten også. Det beste ville vært å bo i samme gate som barnefar. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: Hvorfor det? Jeg har gitt deg oppskriften til hvordan du gjør dette for at du skal få viljen din. At du tenker at det vil være trist for barnet at så skjer og derfor ikke tyr til slike grep setter jo deg som mor bare ennda høyere. Men majoriteten av mødre hadde bare tatt med seg barna og flyttet uten tanker for konsekvender ved redusert samvær og dialog med far. Jeg forstår at du har et hat for kvinner som er skilt, men vennligst ikke la det gå ut over meg. 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: Troller ikke. Jeg bare forteller hva du kan gjøre. Hvis du tenker 50/50 så kan du bo et stykke bort, men det vil ikke være optimalt mtp. reisetid. Det skal også så lite til for å ta opp slike saken til retten også. Det beste ville vært å bo i samme gate som barnefar. Det store poenget mitt er at jeg har ikke råd til å kjøpe noe her. Anonymkode: 6d571...bdb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Beste vil nok være om du ber din eks om å vurdere muligheten for at begge flytter. jeg selv holdt meg innen 10 min bilavstand, men selvsagt var det trangt! Gjorde meg ikke så mye da vi har mulighet for å dra på hytta innimellom. Vi lærte oss å bo litt trangt og vi krangler aldri pga det. Anonymkode: a520c...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå