AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Uten å se vedkommende kan jeg ut fra stemmen høre hvilken rase vedkommende tilhører. Før tenkte jeg det handlet om kultur og måten å snakke på. Men har jeg funnet ut det faktisk er fra stemmen kan jeg høre om vedkommende av den kaukasoide, mongoloide, negroide rase osv. Det er altså ikke bare hudfargen som er særtrekk ved raser, men også stemmen. Er det flere som har lagt merke til dette? Anonymkode: abe49...f76
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Jeg har blitt kjent med flere adoptivbarn som har lært å snakke i Norge, og jeg klarer ikke å høre forskjell på dem og andre som lærte å snakke på det stedet. Jeg har også hørt nordmenn som har lært å snakke fransk i Afrika, og både jeg og franskmenn hører ikke forskjell på dem og afrikanere. Mulig det er en statistisk forskjell på lengden av stemmebånd eller andre ting i halsen, men jeg tror ikke det er nok til å høre forskjell på individer. Anonymkode: e5811...a6d
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uten å se vedkommende kan jeg ut fra stemmen høre hvilken rase vedkommende tilhører. Før tenkte jeg det handlet om kultur og måten å snakke på. Men har jeg funnet ut det faktisk er fra stemmen kan jeg høre om vedkommende av den kaukasoide, mongoloide, negroide rase osv. Det er altså ikke bare hudfargen som er særtrekk ved raser, men også stemmen. Er det flere som har lagt merke til dette? Anonymkode: abe49...f76 Mongoloide rase? Negroide rase? Hva er du? Ku klux klan? Vi er ikke i Sør-statene i 1939 nå. Slike benevnelser brukes ikke lenger. så klart du ikke kan høre på stemmen hvor folk har sin etnisitet. Det eneste du kan høre, er spor av språk som er unikt for den og den verdensdelen. om adopterte Kari fra Kina og loi tran snakker sammen meg deg til stede (uten at du fysisk ser dem), vil du kunne gjette deg til Lou men ikke Kari. Hvorfor? Jo, fordi stemmenyanser kommer i alle raser. Lys, mørk, grov, pipete...du har dem i alle verdensdeler. og den over som sier at stemmebåndet mulig kan være ulik i størrelse: det stemmer ikke! Anonymkode: 6cfcf...bde 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Dårlig forsøk på trolling og sjokkering. Lett gjennomskuelig. Dette har ingenting med etnisitet å gjøre, men kultur. Anonymkode: 2b04f...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå