Gjest Fallabella Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Jeg gjør ikke det lengre. Det snakkes om at vi må beskytte de gamle å hjelpeløse. Så si meg hva regjeringen gjør for denne gruppen? Særlig de eldre blir ikke prioritert i det hele tatt.. Med begrunnelse av at det ikke finnes penger. Nå spyr staten ut penger til bedrifter osv så her er det penger når det er vilje, dvs det har aldri vært vilje til å la de eldre få et verdig liv, men nå bryr de seg??? Hvorfor har de ikke bare isolert institusjoner og sårbare folk? Det måtte da vært mye bedre enn å ts fra folk økonomisk trygghet og nettverk. Et av verdens rikeste land var ikke klare for en pandemi? For noe bullshit. Alle vet at pandemier skjer og vil skje! Jeg tror de nå tester oss for å se hvor kuelige vi kan bli. Folk som er i isolasjon og et redd for egen helse og økonomi lytter til sin leder. Tenker du selvstendig? Jeg vil ihvertfall lese mer om dette her og da fra andre enn de vi blir servert.
Gjest Tamsi Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Det er ikke i praksis mulig å isolere bare risikogruppene og fremdeles fortsette som normalt. Hvis det stemmer at 1/5 er i risikogruppen er det snakk om ca 1 million mennesker. Mamma er i risikogruppe, pappa er ikke. De bor sammen. Skal de flytte fra hverandre? Hva med småbarnsfamilier der ene ungen har astma? Hvordan driver man et eldrehjem, skal de ansatte isoleres der inne? Hvem skal ta over for alle lærere, bussjåfører, kassadamer og sykepleiere med diabetes eller høyt blodtrykk?
Gjest Fallabella Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, Tamsi skrev: Det er ikke i praksis mulig å isolere bare risikogruppene og fremdeles fortsette som normalt. Hvis det stemmer at 1/5 er i risikogruppen er det snakk om ca 1 million mennesker. Mamma er i risikogruppe, pappa er ikke. De bor sammen. Skal de flytte fra hverandre? Hva med småbarnsfamilier der ene ungen har astma? Hvordan driver man et eldrehjem, skal de ansatte isoleres der inne? Hvem skal ta over for alle lærere, bussjåfører, kassadamer og sykepleiere med diabetes eller høyt blodtrykk? Å dette er du 100% sikker på, har lest deg opp på å har fagfolk i ryggen som kan bekrefte eller har du blitt fortalt det? Måten ting blir gjort på er rett og slett den eneste riktige eller?? Lytt litt til frilanserbloggen på YouTube. Anita sier mye som jeg mener vi bør lytte til. Hun sier ikke at vi skal tro på henne men at vi skal sjekke ting selv, ikke bare tro på alt vi blir servert. Hvorfor er vi så føyelige når mange av oss mister livsgrunnlaget vårt? Anita forteller at det ikke er lov å si korona på YouTube, da blir man sensurert.
Jensine Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Så alle statene i verden samarbeider i hemmelighet om en medgjørlighetstest, bl. a Kina og Russland og USA, og boris ofrer seg for å gjøre det hele mer troverdig. Ok 12
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Konspirasjonsteoriene florer, kan jeg se! Stoler mer på fagfolk enn de som skal mene noe om alt! Anonymkode: 6b0ed...a48 3
Gjest Tamsi Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Å dette er du 100% sikker på, har lest deg opp på å har fagfolk i ryggen som kan bekrefte eller har du blitt fortalt det? Måten ting blir gjort på er rett og slett den eneste riktige eller?? Lytt litt til frilanserbloggen på YouTube. Anita sier mye som jeg mener vi bør lytte til. Hun sier ikke at vi skal tro på henne men at vi skal sjekke ting selv, ikke bare tro på alt vi blir servert. Hvorfor er vi så føyelige når mange av oss mister livsgrunnlaget vårt? Anita forteller at det ikke er lov å si korona på YouTube, da blir man sensurert. Da må Anita ta seg sammen, for jeg har fått opp annonser om corona på YouTube i mange uker. Et eget felt som ikke pleier å være der hvor det bare står om corona. Har eksamen i både mikrobiologi og smittevern, så trenger ikke fagfolk bak meg der. Noe jeg forøvrig HAR. Det tror jeg ikke du har. Ellers er jeg rimelig sikker på at vi er ca 5 millioner mennesker i Norge, og tror på at 1/5 er i risikogruppen.
Gjest Fallabella Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, Tamsi skrev: Da må Anita ta seg sammen, for jeg har fått opp annonser om corona på YouTube i mange uker. Et eget felt som ikke pleier å være der hvor det bare står om corona. Har eksamen i både mikrobiologi og smittevern, så trenger ikke fagfolk bak meg der. Noe jeg forøvrig HAR. Det tror jeg ikke du har. Ellers er jeg rimelig sikker på at vi er ca 5 millioner mennesker i Norge, og tror på at 1/5 er i risikogruppen. Har du også forsøkt å publisere en video der du sier ordet korona? Det er det som er problemet, ikke hva du ser står skrevet. Lytt til hennes siste video så kanskje tankene dine kan gå litt andre retninger enn den andre vil du skal tenke. Hvem kan egentlig bestemme hva som er rett? Du fordi du har eksamener? Synes det ser ut som vi er skolert i lydighet jeg..
Gjest Tamsi Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Hvorfor spør du etter fagfolk forresten? Det har vi jo fra før, hvorfor ikke stole på dem?
Gjest Tamsi Skrevet 13. april 2020 #9 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Har du også forsøkt å publisere en video der du sier ordet korona? Det er det som er problemet, ikke hva du ser står skrevet. Lytt til hennes siste video så kanskje tankene dine kan gå litt andre retninger enn den andre vil du skal tenke. Hvem kan egentlig bestemme hva som er rett? Du fordi du har eksamener? Synes det ser ut som vi er skolert i lydighet jeg.. Jeg har ikke bestemt noe som helst, men jeg er glad de gjør det på denne måten og skjønner godt hvorfor Men legg ut linken du, jeg trenger noe å se på! Skal bare lade disliken min sånn i tilfelle.
Krantz95 Skrevet 13. april 2020 #10 Skrevet 13. april 2020 19 minutter siden, Fallabella skrev: Anita forteller at det ikke er lov å si korona på YouTube, da blir man sensurert. På YouTube er det nå ekstremt mange som snakker om Korona-viruset. Hvorfor tror du på raringer som Anita? Her er en video som poppet opp med en gang jeg gikk inn på YouTube i dag. Trenger bare å se 10 sekunder før de sier Korona-viruset. Rart denne videoen ikke har blitt sensurert når nesten 400.000 har sett den? 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #11 Skrevet 13. april 2020 Om å tenke selvstendig er å tro på alle slags konspirasjonsteorier og synserier fra hvermannsen så vil jeg nok si nei. Jeg tror man heller skal være kritisk til ukjente kilder og på YouTube kan man si hva som helst uten at det har rot i virkeligheten. Konspirasjonsteorier er nok naturlig siden det fortsatt er mye vi ikke vet, men å tro på alt sånt det er egentlig litt naivt synes jeg. Anonymkode: c9ced...b84 2
Gjest Fallabella Skrevet 13. april 2020 #13 Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om å tenke selvstendig er å tro på alle slags konspirasjonsteorier og synserier fra hvermannsen så vil jeg nok si nei. Jeg tror man heller skal være kritisk til ukjente kilder og på YouTube kan man si hva som helst uten at det har rot i virkeligheten. Konspirasjonsteorier er nok naturlig siden det fortsatt er mye vi ikke vet, men å tro på alt sånt det er egentlig litt naivt synes jeg. Anonymkode: c9ced...b84 Å tenke selvstendig er for meg å lese informasjon fra flere steder, ikke bare der den blir servert i den formen det er ønskelig den kommer ut. Jeg har fulgt Anita sin kanal over lang tid så for meg er ikke dette hun kommer med bare et innspill tatt fra løse luften. Så om man ikke synes noe om det hun sier så ser jeg alikevel at vi er en gjeng lydige folk som pent går den retningen vi blir bedt om å gå og vi tror på det vi blir fortalt. Det er det enkleste ikke sant..
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #14 Skrevet 13. april 2020 Synes denne tankegangen er artig. Fordi den implisitt sier at stort sett alle tenker en ting, som tydeligvis menes som feil, men her har vi et unikum som har skjønt noe ikke alle andre forstår. Når jeg ser slik, lurer jeg på hva som foregår i hodet på vedkommende, hvor høy kan man egentlig bli på seg selv? Fordi det er helt åpenbart at disse få personene, som mener at de har funnet ut noe som ikke andre skjønner, må føle at de er utvalgte på et vis, til å forstå noe som går over hodene på oss resten som er "hjernevasket". Anonymkode: 4a262...3a5 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #15 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Å tenke selvstendig er for meg å lese informasjon fra flere steder, ikke bare der den blir servert i den formen det er ønskelig den kommer ut. Jeg har fulgt Anita sin kanal over lang tid så for meg er ikke dette hun kommer med bare et innspill tatt fra løse luften. Så om man ikke synes noe om det hun sier så ser jeg alikevel at vi er en gjeng lydige folk som pent går den retningen vi blir bedt om å gå og vi tror på det vi blir fortalt. Det er det enkleste ikke sant.. Hvor er det hun har tatt det fra da? Det kan man også spørre seg om og det er viktig å være kritisk til enkeltpersoner uansett hvor troverdige de måtte fremstå. Anonymkode: c9ced...b84 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #16 Skrevet 13. april 2020 Men nei, jeg tror ikke blindt på det jeg blir fortalt. Jeg undersøker, vurderer troverdighet og utøver god kildekritikk. Og med det så utelukker jeg folk som prater på youtube, blant annet. Det er alt for ukritisk å følge slike. Om noe så hører jeg litt, også ser jeg på hvilke kilder de har oppgitt for det de sprer. Hvis de ikke viser til kilder, så blir det som å lese en wikipedia-artikkel uten referanser, jeg fester lite lit til det med mindre jeg forsøker å finne grunnlag for å vurdere påstandene (hvis jeg er veldig interessert). Men generelt styrer jeg unna youtube-videoer, det er alt for langt unna å kunne anses som en kilde til noe som helst annet enn svada og underholdning. I motsetning ser jeg til plattformer for publisert forskning, tidsskrifter innen ulike sjangre hvor fagfolk uttaler seg ol. Anonymkode: 4a262...3a5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor er det hun har tatt det fra da? Det kan man også spørre seg om og det er viktig å være kritisk til enkeltpersoner uansett hvor troverdige de måtte fremstå. Anonymkode: c9ced...b84 Hvis noen påstår noe kontroversiellt, eller noe som helst som man bryr seg noe særlig om (altså ikke bare underholdning), så bør det avfeies med mindre det vises til kilder, som publikasjoner eller uttalelser fra høytstående autoriteter på fagfeltet. Det lønner seg å være kritisk. Anonymkode: 4a262...3a5
Gjest Lawyam Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 Går det an å få en link til denne Anita? Høres ut som alle vet hvem det er.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #19 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen påstår noe kontroversiellt, eller noe som helst som man bryr seg noe særlig om (altså ikke bare underholdning), så bør det avfeies med mindre det vises til kilder, som publikasjoner eller uttalelser fra høytstående autoriteter på fagfeltet. Det lønner seg å være kritisk. Anonymkode: 4a262...3a5 Ja, helt enig. Det virker rart å påstå at alle andre ikke tenker selvstendig, men selv ikke være kritisk til det en person på YouTube sier. Jeg antar egentlig at denne Anita ikke har troverdige kilder og at det dermed blir synserier. Anonymkode: c9ced...b84 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #20 Skrevet 13. april 2020 34 minutter siden, Bunuel skrev: Tror bare på det folk sier her på KG. Fornuftig. Denne Brønn af Sandhet. Anonymkode: d1fa1...604 1
Anbefalte innlegg