Snabelsnuppa Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Kan man gå i et bryllup i en eggeskall-farget kjole som strengt tatt ligner litt på en enkel brudekjole (i en annen prisklasse riktignok)? Jeg regner ikke med å "konkurrere ut" bruden i denne kjolen, men likevel; blir det litt dumt, synes dere? Siden jeg er i tvil selv, så har jeg vel egentlig svart på spørsmålet, men jeg ble litt forelsket i kjolen, og det skjer ikke ofte...
Lythande Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Jeg ville ikke gjort det og skikk og bruk sier at man ikke skal komme i hvit eller lignende farger i bryllupet. Men for å være på den sikre siden ville jeg ha spurt bruden var jeg deg.
frizzbee Skrevet 20. juni 2005 #3 Skrevet 20. juni 2005 jeg ville heller ikke gått i en kjole som var ca hvit i et bryllup.... kan fort bli litt "uglesett" da. ...og selv om bruden selv synes det er greit, så kan det hende det blir et diskusjonstema blant de andre gjestene ..ikke det at man egentlig skal bry seg så mye om hva alle andre mener, men... vel, vel.. konklusjon: jeg ville ikke gjort det selv. og hvis du velger å finne et annet antrekk til bryllupet, så finner du sikkert mange andre anledninger til å bruke den fine kjolen din i sommer
Snabelsnuppa Skrevet 21. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2005 Takk for svar. Tror nok jeg kommer til å droppe den kjolen - har ikke lyst til å gå rundt i bryllupet og lure på om folk synes jeg er helt på jordet som tropper opp i den. Etter hvert har "forelskelsen" min gått litt over også. (Ikke særlig trofast, he he...) Jeg fant et annet stilig antrekk også, et som kan brukes hele året og i de fleste anledninger, men det var selvfølgelig svart. Føler at det er litt dystert til et sommerbryllup, og er ikke svart nesten like tabu som hvitt i et bryllyp? At dette skulle være så vanskelig... Får tusle rundt og se i flere butikker jeg, gitt.
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2005 #5 Skrevet 21. juni 2005 Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden, men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.
Gjest Madam Felle Skrevet 21. juni 2005 #6 Skrevet 21. juni 2005 Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden' date=' men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.[/quote'] Såpass bør folk tåle. Men jeg ville ikke stilt i en eggeskallfarget kjole i et bryllup, for da kan det faktisk være du har samme farge som bruden.
Snabelsnuppa Skrevet 21. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2005 Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden' date=' men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.[/quote'] Skjønner hva du mener. Tror ikke jeg ville ha følt meg vel i den kjolen, selv om den er råstilig. Man skal jo kose seg i bryllup, ikke "bekymre seg" over antrekket sitt. Jeg må holde tale , så jeg får mer enn nok å grue meg til...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå