Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gå i et bryllup i en eggeskall-farget kjole som strengt tatt ligner litt på en enkel brudekjole (i en annen prisklasse riktignok)? Jeg regner ikke med å "konkurrere ut" bruden i denne kjolen, men likevel; blir det litt dumt, synes dere?

Siden jeg er i tvil selv, så har jeg vel egentlig svart på spørsmålet, men jeg ble litt forelsket i kjolen, og det skjer ikke ofte... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det og skikk og bruk sier at man ikke skal komme i hvit eller lignende farger i bryllupet. Men for å være på den sikre siden ville jeg ha spurt bruden var jeg deg.

Skrevet

jeg ville heller ikke gått i en kjole som var ca hvit i et bryllup....

kan fort bli litt "uglesett" da. ...og selv om bruden selv synes det er greit, så kan det hende det blir et diskusjonstema blant de andre gjestene :roll:

..ikke det at man egentlig skal bry seg så mye om hva alle andre mener, men...

vel, vel.. konklusjon: jeg ville ikke gjort det selv.

og hvis du velger å finne et annet antrekk til bryllupet, så finner du sikkert mange andre anledninger til å bruke den fine kjolen din i sommer :vinke:

Skrevet

Takk for svar. Tror nok jeg kommer til å droppe den kjolen - har ikke lyst til å gå rundt i bryllupet og lure på om folk synes jeg er helt på jordet som tropper opp i den. :wink: Etter hvert har "forelskelsen" min gått litt over også. (Ikke særlig trofast, he he...)

Jeg fant et annet stilig antrekk også, et som kan brukes hele året og i de fleste anledninger, men det var selvfølgelig svart. Føler at det er litt dystert til et sommerbryllup, og er ikke svart nesten like tabu som hvitt i et bryllyp?

At dette skulle være så vanskelig... :roll: Får tusle rundt og se i flere butikker jeg, gitt.

Skrevet

Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden, men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden' date=' men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.[/quote']

Såpass bør folk tåle.

Men jeg ville ikke stilt i en eggeskallfarget kjole i et bryllup, for da kan det faktisk være du har samme farge som bruden.

Skrevet
Jeg hadde et hvitt langt skjørt i bryllup en gang. Hadde avklart det med bruden' date=' men følte meg likevel ikke så veldig vel. Det var pga de andre gjestene og jeg bruker det aldri i et bryllup igjen. Overdel og sjal var blått, samme var skoene, men det hjalp ikke.[/quote']

Skjønner hva du mener. Tror ikke jeg ville ha følt meg vel i den kjolen, selv om den er råstilig. Man skal jo kose seg i bryllup, ikke "bekymre seg" over antrekket sitt. Jeg må holde tale :sjokkert:, så jeg får mer enn nok å grue meg til...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...