Gå til innhold

Hvorfor er det "fortid" hvis en kvinne har vært prostituert, men ikke hvis en mann har vært sexkunde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykket etter å ha lest på forumet at "fortid er fortid" hvis en kvinne har vært prostituert. Har derimot en mann tidligere vært sexkunde så er det ikke bare å si at dette hører fortiden til. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: cd62f...3bf

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykket etter å ha lest på forumet at "fortid er fortid" hvis en kvinne har vært prostituert. Har derimot en mann tidligere vært sexkunde så er det ikke bare å si at dette hører fortiden til. Hvorfor er det slik?

Det er da ikke slik. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Lenge leve dobbelmoralen. Noe kvinneguiden er et godt eksempel på. 

Anonymkode: 6e308...d97

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er greit så lenge det er kvinnen, ikke lært dette enda i samfunnet? 🙂 

Kvinnen har alltid vært beskyttet.

Anonymkode: 7bfa5...00c

• Liker 7
Skrevet

Om det er tilfellet er det vel fordi menn kanskje aksepterer en slik fortid mer enn kvinner gjør. Er f. Eks kvinner som ser mest ned på og er mest negative til prostituerte også. Menn er kanskje mindre dømmende ovenfor denne gruppen? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi ene kjønnet som oftest gjør det mot sin vilje mens det andre oppsøker det.

Anonymkode: 0fbdd...73f

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler om at mange kvinner ikke har de samme forutsetningene når de velger å prostituere seg, de er i en sårbar og kanskje desperat situasjon. Mannen kjøper sex fordi han er kåt og han sitter også med pengene og den fysiske makten ovenfor den prostituerte. Dette gjelder ikke alle da, men det er nok flere prostituerte det er synd i, enn de som egentlig har andre valg men likevel liker det.

Anonymkode: 222c1...079

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en politisk korrekt mening. Som styres av menings politiet.

Anonymkode: c443c...c6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi en mann som KJØPER en kvinne er avskum. 

Anonymkode: 43d6a...012

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man ikke da kalle en prostituert "et billig ludder"?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den prostituerte er ofte i en vanskelig situasjon og har ingen valg. At en mann kjøper sex, sier en hel del om hans moral. 

Anonymkode: 270cc...9c6

• Liker 29
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Petter Stordalen ga da ekskona et stort sluttvederlag.....så da må vel han også være et avskum.....

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man ikke da kalle en prostituert "et billig ludder"?

Såvidt jeg har forstått er det ikke billig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Resignert said:

Petter Stordalen ga da ekskona et stort sluttvederlag.....så da må vel han også være et avskum.....

Hæ?

Anonymkode: 5aaa8...b32

AnonymBruker
Skrevet

Er jo kvinnen som skaper markedet, er de som tilbyr en tjeneste.

Kan ikke skylde på mannen da. Er jo kvinnen som styrer dette også.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner som prostituerer seg ofte er sårbare og har opplevd mye vondt i livet. Det er det godt forsket på. Det betyr ikke at ikke flere kvinner som prostituerer seg kan være sterke og reflekterte, men grunnene til at de har havnet i sexbransjen er likevel ofte såre. At menn oppsøker prostituerte uten å i det hele tatt tenke på dette, sier etter manges mening, og også etter min mening, mye om dem. Jeg vil ikke være med en mann som bidrar til den etterspørselen, og ikke har evnet å tenke så langt. Dersom det handler om en sårbar mann som har oppsøkt sex for nærhetens skyld og er i stand til å reflektere over sine valg, kunne det forholdt seg annerledes for meg. Han være ekstremt oppegående og reflektert for at jeg skal finne meg i å være sammen med en mann som tidligere har kjøpt sex. Jeg gidder ikke være med en som "synes det er kult å kjøpe horer", og som i det stille eller med gutta er kry over det.

Anonymkode: 4fc55...77b

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tilbud uten etterspørsel.... 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et marked skapes ikke bare av tilbud. Et marked er tilbud og etterspørsel, ellers dør markedet ut. Ingen etterspørsel? Så dør markedet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forklaringen på det du lurer på:

https://therationalmale.com/2015/09/02/solipsism-i/

Kvinner er solipsistiske av natur. Hvis du først tar det inn over deg, vil både det du lurer på her og mye annet gi mening for deg.

Anonymkode: 7984d...736

Nei.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...