AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Et forsikringsselskap har tatt kontakt med meg og ønsker å kjøpe ca 50 kvadrat av en eiendom jeg eier. Forsikringsselskapet er involvert i en eierskiftesak hvor hus er solgt med parkeringsplass. Parkeringsplassen har vist seg å tilhøre meg. De har kommet med ett pristilbud på 200 kr kvadraten. Kvadratmeter prisen på tomter i området pr. I dag ligger på alt fra 1600 til 3000. Hva er det rimelig at jeg kan kreve? Jeg kommer ikke til å godta 200 kr pr. Kvadrat da merarbeidet jeg vil få i denne sammenheng ikke vil være verdt de få tusenlappene jeg vil sitte igjen med etter skatt. Tomten har ingen betydning for meg, men jeg vil anta at den har betydning for kjøper samt at det nok er selgers forsikringsselskap som vil stå for kostnaden ettersom dette er en eierskiftesak. Noen som har noen synspunkter her? Anonymkode: 228be...7b4
newman01 Skrevet 13. april 2020 #2 Skrevet 13. april 2020 Kjør på. Kan ikke selge til underpris. Men visste ikke forrige eier at han ikke eide parkeringsplass?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Aner ikke hva forrige eier visste. Han er uansett blitt erstatningsansvsrlig. Anonymkode: 228be...7b4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 Her hadde jeg faktisk ikke krevd noen ting, kun parert med at et tilbud om 200 kr. per kvadratmeter i er område hvor tomteprisene ligger mellom 1600-3000 per kvadratmeter ikke er aktuelt, og dersom de ikke kan komme med et mer seriøst tilbud så anser du forhandlingene som avsluttet. Så ser du om de hoster opp noe bedre, og forhandler det litt opp derifra. Evt. har du tapt 10 000,- før skatt, og det tåler du. Anonymkode: ca004...2ee
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Hvorfor skal du redde forsikringsselskapet ut av knipa? Jeg hadde sagt nei bare på pur f. Hvis ikke hadde jeg tatt blodpris. 50.000 per kvadratmeter. Husk at du sparer forsikringsselskapet for en dyr rettssak som de kommer til å tape. Anonymkode: e16fb...101
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 200 kr 😂 Noen som prøver å slippe billig unna sin egen svindel. Nei, be dem komme med et seriøst tilbud. Hvis de ikke klarer å få på plass en avtale med deg må de nok betale mye mer enn 10 000 i erstatning. En parkeringsplass er verdt mye i dag, her er tomteprisene på 4000 - 6000 kr m2 og parkeringsplasser koster flere hundre tusen, utendørs. Du bør snakke med en megler/takstmann om hva din eiendom mister i verdi av å selge denne delen av tomta. Du skal ha mer enn dette, det er ikke noe vits i selge om du går i 0. Anonymkode: 5a8ef...fca 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #8 Skrevet 13. april 2020 Ved å dele av en bit av din tomt synker antakelig utnyttelsesgraden på resterende tomt. Det kan koste mer enn det smaker, på lang sikt. Lei inn en takstmann, som kan beregne dette skikkelig. Tilbudet fra forsikringsselskapet er uansett latterlig. Anonymkode: a00d9...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Har tilbudt forsikringsselskapet på vegne av sin selger å kjøpe eiendommen for en kvadratmeterpris som samsvarer med tomtepris i området. Ble da presentert For en utregning kommunen hadde gitt advokatfirmaet basert på hva de har betalt for tilsvarende i helt andre områder. Nå er ikke akkurat kommunen kjent for å betale godt for seg. Dessuten er det ikke kommunen som skal kjøpe dette. Den eneste måten forsikringsselskapet kan sørge for at klient får det parkeringsområdet som den har betalt for er å få kjøpt dette området fra meg. Selv om eiendommen er verdiløs for meg er den ikke det for kjøper i dette tilfellet. så jeg satser på å stå på mitt. Anonymkode: 228be...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tilbudt forsikringsselskapet på vegne av sin selger å kjøpe eiendommen for en kvadratmeterpris som samsvarer med tomtepris i området. Ble da presentert For en utregning kommunen hadde gitt advokatfirmaet basert på hva de har betalt for tilsvarende i helt andre områder. Nå er ikke akkurat kommunen kjent for å betale godt for seg. Dessuten er det ikke kommunen som skal kjøpe dette. Den eneste måten forsikringsselskapet kan sørge for at klient får det parkeringsområdet som den har betalt for er å få kjøpt dette området fra meg. Selv om eiendommen er verdiløs for meg er den ikke det for kjøper i dette tilfellet. så jeg satser på å stå på mitt. Anonymkode: 228be...7b4 Det gjør du helt rett i! Anonymkode: d0c76...fc4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 På 16.4.2020 den 12.46, AnonymBruker skrev: Det gjør du helt rett i! Anonymkode: d0c76...fc4 Blir spennende å høre hva de svarer😊 Anonymkode: 228be...7b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå